Gå til innhold

Hva slags mat serverer dere i barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: dd14d...0ab
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hotdogs, men jeg likte ideen om pizza.

Kanskje jeg gjør det neste gang.

Anonymous poster hash: 9257c...d4c

Skrevet

Det bursdagsbarnet vil ha.

Har 4 barn mellom 5 og 14 år så det har blitt noen selskaper ja ;)

Som oftest er det pølser de vil ha, grillpølser (vi har grillen under tak rett utenfor verandadøra så vi kan grille hele året), men de to eldste har bestilt fra pizzabakeren siste bursdagene de har hatt. Vi har også servert hamburgere et par ganger. Minstejenta ville ha grillspyd med kjøttboller og minipølser på og pastaskruer med ketshup forrige bursdag og det ble veldig godt tatt imot av ungene. Bare tredde sånne minipølser og kjøttboller annenhver gang på trespyd og varmet på grillen (kan varmes i stekeovnen også) og serverte med pastaskruer på tallerkenen. Ungene digget det.

Anonymous poster hash: f2ebf...e97
Skrevet

Tja...

En litt fresh grønn salat med hjemmelaget dressing. Jeg er jo dibber, så jeg må jo late som om vi bare spiser sunt!

Anonymous poster hash: 21f4f...9a7
Skrevet

Hadde pizza sist

Anonymous poster hash: ba527...75c

Skrevet

Tja...

En litt fresh grønn salat med hjemmelaget dressing. Jeg er jo dibber, så jeg må jo late som om vi bare spiser sunt!

Ikke hyllebærsaft altså ;)

Skrevet

Tja...

Jo jo, men bare et halvt glass til salaten :) 

Ellers går det i oppskjæret grønnsaker, smoothie (uten sukker), og fra fylte 8 år en grov sukkerfri muffins til hver. 

Skrevet

Tja...

Ellers går det i oppskjæret grønnsaker, smoothie (uten sukker), og fra fylte 8 år en grov sukkerfri muffins til hver.

Greit å være litt obs på mengden fruktsukker, også.

Jeg serverte hjemmelagde grove speltknekkebrød med Cocosa da poden fylte fire. Vann til maten, det er det alltid her i huset.

Gjest Antarctica
Skrevet

Tja...

En litt fresh grønn salat med hjemmelaget dressing. Jeg er jo dibber, så jeg må jo late som om vi bare spiser sunt!Anonymous poster hash: 21f4f...9a7

Ikke hyllebærsaft altså ;)Anonymous poster hash: f2ebf...e97

Ellers går det i oppskjæret grønnsaker, smoothie (uten sukker), og fra fylte 8 år en grov sukkerfri muffins til hver. Anonymous poster hash: 21f4f...9a7

Greit å være litt obs på mengden fruktsukker, også.

Jeg serverte hjemmelagde grove speltknekkebrød med Cocosa da poden fylte fire. Vann til maten, det er det alltid her i huset.

Syns det er tamt at dere ikke har brenneslesuppe til forrett i alle fall!

Skrevet

Det pleier å være pølser i brød, og pasta til for de som vil.

Har servert pizza en gang, men ble sittende igjen med 2 1/2!! pizza str. bakebrett. Så det blir ikke flere ganger. Eldste maser om alt, gruer meg allerede til det er på tide igjen, men får se hva det blir til.

Har hørt de har pølser, pizza, taco, tomatsuppe, hamburgere så det har variert en del.

Skrevet (endret)

Nå har ikke jeg arrangert barnebursdag enda, men husker pølsepinnsvin var svært populært i mine yngre dager.

Nekter å tru at potetmosen var laget fra bunn, så her snakker vi posemat. Billig, lettvint og ungene digger det.
Sender med et lite inspirasjonsbilde fra Google. Ketchup følger selvsagt slavisk med.

Bilde fjernet av opphavsrettslige årsaker.

Himmel og hav

Brukermoderator

Endret av Himmel og hav
Skrevet

Ungene mine har stort sett ønsket seg hjemmelagde horn med ost og skinke. Jeg har også lagd pizzaboller en gang. Siste bursdagen lot vi barna få lage sin egen pizza på pitabrød. Fikk et pitabrød hver som de la saus og fyll på før jeg stekte de.

Ingen av ungene her i huset er noe glad i pølser eller Grandiosa, selv om jeg noen ganger skulle ønske vi kunne gjøre det så enkelt :)

Skrevet

Jeg har hatt hjemmelaget pizza, brus, gele med vaniljesaus, sjokoladekake pyntet med smågodt og selvsagt godteposer.

Skrevet

Vi har lagd Taco. Det har vært veldig populært. Har større barn da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...