Gå til innhold

Sterilisering. Jeg eller mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er over 40 og skal ikke ha flere barn. Vi vurderer sterilisering, men hvem av oss bør gjøre dette?

Anonymous poster hash: 7f56f...9ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er over 40 og skal ikke ha flere barn. Vi vurderer sterilisering, men hvem av oss bør gjøre dette?

Anonymous poster hash: 7f56f...9ed

Han, hvis dere er helt enige.

Ellers: den som føler det viktigst å unngå flere barn. Dette er et eksistensielt spørsmål og ikke noe å ta lett på.

Anonymous poster hash: 306fe...39f

Skrevet

Den som er mest redd for et uønsket svangerskap, eller den som synes det er greit å leve som sterilisert etterpå.

Selve inngrepet er jo lettest og billigst for mannen, så om han synes det er greit å være sterilisert er det jo enklest av han gjør det.

Men det er ikke alle som ønsker å være sterilisert, for noen er det en psykisk sperre der, for andre er det en angst for inngrepet, for atter andre er de ikke helt enig med partneren om at det absolutt ikke skal komme flere barn.

Dette er forskjellig fra forhold til forhold, og dere må bli enige om hva som passer akkurat dere best.

Anonymous poster hash: 858f0...313
Skrevet

Min mann var over 40, var gift og hadde fire barn. Han hadde klippet strengen.

Etter han møtte meg sydde han den sammen igjen, og har nå to barn til.

Jeg tenker at sterilisering er uaktuelt alternativ for oss. Tenker det burde være uaktuelt for flere også. Sånne operasjoner om å sy sammen igjen er ikke uvanlige. Det er mangen som steriliserer seg uten helt å se hva de gjør. Særlig lvinner bør ikke ta lett på dette, da det så odt som umulig å få det vellykket tilbake igjen. Sterilisering og reverseing er desiten temmelig kostbart, og ikke noe å ta lett på.

Anonymous poster hash: 2e052...99a

Skrevet

Hos oss er mannen sterilisert. Han er den som mest ikke ønsker seg et barn til, inngrepet er enklere og billigere. Jeg takler ikke tanken psykisk at jeg ikke lenger vil være i stand til å få flere barn. Så for oss var valget enkelt, da hormonell prevensjon ikke er et alternativ :) Mannen angrer ikke :)

Skrevet

Jeg tenker at sterilisering er uaktuelt alternativ for oss. Tenker det burde være uaktuelt for flere også. Sånne operasjoner om å sy sammen igjen er ikke uvanlige. Det er mangen som steriliserer seg uten helt å se hva de gjør. Særlig lvinner bør ikke ta lett på dette, da det så odt som umulig å få det vellykket tilbake igjen. Sterilisering og reverseing er desiten temmelig kostbart, og ikke noe å ta lett på.

Men, dette har jeg litt litt på. Hvis en sterilisert dame vil ha barn, og har rompa full av penger, kan hun betale for ivf, da? Går det an å gjøre det privat? Ev i det offentlige, men betale fra egen lomme?

Anonymous poster hash: aab45...54e

Skrevet

Det med ivf vet jeg ikke. De må jo få hente ut egg på et vis, men degår kanskje ikke opp egglederenenår de gjør det så uansett?

Ivf er forresten ikke så veldig dyrt privat. Har ei venninne som har gjort det tre ganger.

Skrevet

Men, dette har jeg litt litt på. Hvis en sterilisert dame vil ha barn, og har rompa full av penger, kan hun betale for ivf, da? Går det an å gjøre det privat? Ev i det offentlige, men betale fra egen lomme?

Anonymous poster hash: aab45...54e

Det er ikke noe problem å betale for en runde med prøverør for en kvinne privat. Men det er jo en stor belastning for kroppen å gå gjennom så jeg ville nå vært helt sikker på at jeg ikke vil ha flere barn før jeg steriliserte meg.

Jeg er 40 år, har fire barn og ikke helse til å bære frem flere uansett hva fremtiden måtte bringe. Så jeg er sterilisert.

Anonymous poster hash: 858f0...313

Skrevet

Hadde jeg vært 40 hadde jeg sterilisert meg. Jeg er bare 28 år ennå så for nå klarer jeg ikke tanken på det, så her må mannen til pers ;)

Anonymous poster hash: 05009...6d4

Skrevet

Det med ivf vet jeg ikke. De må jo få hente ut egg på et vis, men degår kanskje ikke opp egglederenenår de gjør det så uansett?

Ivf er forresten ikke så veldig dyrt privat. Har ei venninne som har gjort det tre ganger.Anonymous poster hash: 2e052...99a

Nei, de går ikke opp via egglederene. Stikker en svær nål gjennom skjedeveggen og opp i eggsekkene, gjorde sinnsykt vondt.

Anonymous poster hash: 72c0a...906

Skrevet

Vi har bestemt at det er mannen som skal steriliseres. Det er det enkleste inngrepet. Vi har straks 4 barn og flere er fullstendig uaktuelt. MEN dersom jeg av en eller annen grunn må forløse siste barnet med keisersnitt så skal jeg steriliseres i samme slengen.

Skrevet

Om man er helt enige og det eneste det går på er hvem det er greiest for, er det selvsagt mannen. Mindre inngrep, billigere, reversibelt i større grad.

Anonymous poster hash: 318cf...9b9
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Mannen har gjort det her. Hadde det vært like enkelt og billig for meg hadde jeg gjort det. Uansett om vi går fra hverandre en gang vil ikke noen av oss ha flere barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...