Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #1 Skrevet 4. januar 2015 Og jeg kommer meg ingen vei for jeg får ikke jobb :-( jeg søker på alt som er og har sikkert søkt på førti jobber de siste par månedene. Har vært selvstendig så har ikke arbeidsledighetstrygd. Vi har tre barn og han var sagt til en kompis at han skal ta de fra meg ved et brudd. Han ville ikke ha de selv men ville hindre meg i å flytte til mitt hjemsted med de. Daglig får jeg høre at jeg er tilbakestående og at jeg er like dum som ungene. Om jeg bruker ti minutter for lenge på butikken får jeg kjeft....om ikke det er rett brød kjøpt inn får jeg kjeft. Om ikke klærne hans er vasket tidsnok kjefter han...jeg orker ikke mer. Hvordan skal jeg bryte ut når jeg står på bar bakke?? Anonymous poster hash: 147c3...f7c
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #2 Skrevet 4. januar 2015 Du må ta kontakt med NAV...... Anonymous poster hash: 3f195...57d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #3 Skrevet 4. januar 2015 Du får selvsagt det du trenger fra nav i en periode til du finner deg jobb. Snakk med dem, fortell dem at du trenger dem på lag så du kan flytte til et sted du kan få jobb. Anonymous poster hash: 75464...085
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #4 Skrevet 4. januar 2015 Du skiller deg fra han selvfølgelig, ingen barn skal vokse opp i et slikt hjem! Du får det du trenger av nav frem til du får deg jobb, du får overgangstønad, dobbel barnetrygd, støtte til barnetilsyn, bidrag og om det ikke holder får du livsnødvendig supplerende stønad i tillegg. Du kan også søke bostøtte. Nav kan hjelpe deg med bolig, om du skal leie får du hjelp til depositumet. Økonomi skal ikke hindre deg i å gå fra en mann som er slem. Han kan heller ikke "ta fra deg barna" sånn uten videre. Anonymous poster hash: be62e...e22
Gjest Antarctica Skrevet 4. januar 2015 #5 Skrevet 4. januar 2015 Vet ikke om jeg hadde tenkt på skilsmisse her, men jeg hadde vurdert mord.... Flytt, uansett hvor lite penger du har. Dokumenter alt som skjer i ukene forut for flyttingen. Skriv opp hva slags skjellsord han bruker. Det han gjør mot ungene er forbudt, det er psykisk vold.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #6 Skrevet 4. januar 2015 Prøv å ta opp når han er ufin og truer med å "ta" ungene, du kan få bruk for det. Når du har nok bevis for væremåten hans, bryter du ut av forholdet. Du trenger ikke jobb før du bryter ut, ta kontakt med NAV. Hvis han er fysisk voldelig, reiser du på krisesenter! Anonymous poster hash: 4ec81...667
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #7 Skrevet 4. januar 2015 Huff, stakkars deg! Ta kontakt med NAV som noen sier over her. Slik skal du ikke ha det! Her tror jeg vi ser et godt bilde på hvorfor skilsmissestatistikken har gått opp. Fordi kvinner KAN gå fra et dårlig forhold. Uten jobb og inntekt blir det vanskelig. Før var det tilfelle for de fleste kvinner. Men, med de støtteordninger vi har i dag trenger du ikke være avhengig av mannen selv om du ikke har jobb. Bare finn ut hva du har rett på. Du kan kanskje også snakke med en advokat spesialisert o familierett? Du kvalifiserer kanskje til fri rettshjelp. Der kan du kanskje få et bilde av hvor realistisk trusselen er om å ta fra deg barna.. Anonymous poster hash: fd403...7fc
robot Skrevet 4. januar 2015 #8 Skrevet 4. januar 2015 Du kan vurdere å kontakte ditt lokale krisesenter. Det du beskriver er psykisk vold og kvalifiserer absolutt til bistand derfra. De kan vanligvis være en god støtte og rådgiver i prosessen med å skaffe seg fotfeste på egenhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå