Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #1 Skrevet 4. januar 2015 Er det noen som har opplevd at barna har fått kuler på halsen? Jeg har skjønt at det er ganske vanlig i forhold til div infeksjoner og sånt.. Men når bør kulene sjekkes, noen som vet hva man skal se etter? Jeg har oppdaget kul på barnet mitt. Har for litt siden ordnet legetime som blir om noen uker av andre årsaker (magesmerter, sutrete, våknet et par ganger på natt osv). Barnet har mange bra perioder også, så det er ikke snakk om dårlig almenntilstand generelt.. Burde jeg framskynde legetimen eller se an kulen? Anonymous poster hash: 2833a...218
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #2 Skrevet 4. januar 2015 Jeg snakket med helsesøster, lege på helsestasjon og fastlege da min på 3 år fikk en kul på halsen ved en halsbetennelse. Den forsvant aldri og jeg tok det opp med legen flere ganger og han sa at det kunne ta lang tid før den gikk bort. Etter 1 år hadde han det fortsatt og jeg krevde å få tatt blodprøver da legen også fant flere kuler rundt halsen. Blodprøvene var fine men han har fortsatt disse kulene og er snart 5 år. Anonymous poster hash: 7950e...736
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #3 Skrevet 4. januar 2015 Jeg snakket med helsesøster, lege på helsestasjon og fastlege da min på 3 år fikk en kul på halsen ved en halsbetennelse. Den forsvant aldri og jeg tok det opp med legen flere ganger og han sa at det kunne ta lang tid før den gikk bort. Etter 1 år hadde han det fortsatt og jeg krevde å få tatt blodprøver da legen også fant flere kuler rundt halsen. Blodprøvene var fine men han har fortsatt disse kulene og er snart 5 år. Anonymous poster hash: 7950e...736 Takk for svar.. hun har ikke hatt noe halsbetennelse eller lignende, ikke vært syk på andre måter på en stund heller. Kulene kan jo ha vært der en stund uten at jeg har sett og merket dem. Ser du kulene på din eller bare kjenner du de? Og går de "i ett" med huden? Anonymous poster hash: 2833a...218
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #4 Skrevet 4. januar 2015 Min har/ har hatt det i alle år. 8 år nå. Når han vrir på hodet og strammer halsen sees de godt, og spesielt om han et syk. Det er tatt masse blodprøver og jeg følger med men de er uendret i størrelse, såfremst ikke han er syk og de gjør jobben sin;-) Når jeg oppdaget de var han bare året og klagde i tillegg på ondt bak knærne. Legen ble merkbart bekymret og det ble derfor tatt blodprøver. Det var noen grusomme dager mens vi ventet på svar, men heldigvis var alt Ok. Det er også tatt prøver på senere tidspunkt. Ei venninne av meg sitt barn hadde slike kuler og de endret seg. Da ble det ultralyd men ingenting galt. Vet ikke hvor lenge det var til timen deres men om barnet plages med nattesvette( mulig jeg leste/husker feil) ville jeg fremskyndet timen. Anonymous poster hash: 69b5e...fd6
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #5 Skrevet 4. januar 2015 Min har/ har hatt det i alle år. 8 år nå. Når han vrir på hodet og strammer halsen sees de godt, og spesielt om han et syk. Det er tatt masse blodprøver og jeg følger med men de er uendret i størrelse, såfremst ikke han er syk og de gjør jobben sin;-) Når jeg oppdaget de var han bare året og klagde i tillegg på ondt bak knærne. Legen ble merkbart bekymret og det ble derfor tatt blodprøver. Det var noen grusomme dager mens vi ventet på svar, men heldigvis var alt Ok. Det er også tatt prøver på senere tidspunkt. Ei venninne av meg sitt barn hadde slike kuler og de endret seg. Da ble det ultralyd men ingenting galt. Vet ikke hvor lenge det var til timen deres men om barnet plages med nattesvette( mulig jeg leste/husker feil) ville jeg fremskyndet timen. Anonymous poster hash: 69b5e...fd6 Takk for svar Tror ikke hun har hatt mye nattesvette, men våknet pga magesmerter eller vondt i panna, som hun sier. Tenker jeg ringer legen bare for å høre, så får de avgjøre det Anonymous poster hash: 2833a...218
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #6 Skrevet 4. januar 2015 Gutten vår hadde ingen symptomer unntatt kulen da vi dro til legen. Det var da halsbetennelsen ble oppdaget. Han hadde ikke klaget på vond hals og ingen feber. Beroligende å lese om flere og at det er "normalt" lykke til med jenta di ! Tenker nok det går bra Anonymous poster hash: 7950e...736
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #7 Skrevet 4. januar 2015 Ser kulen tydelig når han snur på hodet (glemte å svare) Anonymous poster hash: 7950e...736
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå