Gå til innhold

Gleder meg til ferien er over!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av de privilegerte som har hatt juleferie helt fra 19.desember til nå. Jeg vet jeg er veldig heldig og verdsetter ferien jeg har hatt. Virkelig. Men... herregud som jeg gleder meg til å begynne på jobb igjen!! (Og jeg trives ikke såå godt på jobben min..) Jeg er rett og slett helt utslitt av alle pliktbesøk, avtaler, middager og planer som blir lagt i jula. Igjen, jeg burde nok være evig takknemlig som har en stor og nær familie, men jeg blir helt utslitt av å hele tiden skulle være klar til å dra et sted på kaffe/middag/selskap eller å ta imot besøk.. Ferien har ikke vært den rolig oppladningen jeg hadde håpet på i det hele tatt...

Jeg er 6 mnd på vei og kjenner i økende grad hvor sliten jeg er, samt at søvnen er dårligere enn før også. Vi har også en fantastisk og aktiv liten 2åring som krever sitt og uten bhg de siste 2 ukene merkes det godt når mannen har vært opptatt her og der med å treffe kompiser, dra på fest og å delta i fotballgruppa i romjula. Jeg føler meg som en oppvridd klut og er i realiteten ikke klar for en ny arbeidsuke, men rutinene er i det minste nogenlunde tilbake til normalen...

Flere enn meg som er utslitte av jula????

Anonymous poster hash: 74702...b22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her. Jeg har jobbet en del i jula også jeg da, og med alle selskap osv. Har jeg ikke hatt en eneste dag hvor jeg bare har vært hjemme. Hadde hatt behov for en ukes ferie for å komme seg etter juleferien.

Skrevet

Dere må begynne å sette grenser.

Skrevet

Ferie er deilig men setter stor på at hverdagen begynner imorgen :)

Anonymous poster hash: a81f3...e8d

Skrevet

Jeg har vært hjemme med småen siden 18.desember å nå gleder jeg meg til å komme tilbake til hverdagen!

Har en aktiv 3 åring så kan bli litt lange dager når jeg må aktivisere ham hele dagen så han ikke skal sutre og skrike.

Anonymous poster hash: e0d52...348

Skrevet

Denne julen har vært tidenes beste. Jeg er gravid i uke 32, og ble sykemeldt før jul. Bestemte meg for å legge listen helt nede på gulvet, da jeg flere dager ikke kom ut av sengen en gang. Fikk mannen til å kjøpe inn julegodis, og fokuserte på at barna skulle ha en fin jul. Ungene bryr seg lite om støv i krokene uansett. Julaften var vi alene hjemme bare vi seks. Alle juleselskaper stod jeg bevisst, og med god samvittighet, over. Lå hjemme og leste/sov mens mann og barn koste seg med familie. Hadde jeg et fnugg av overskudd brukte jeg det på å leke med barna. Fikk til og med til en liten tur i akebakken :) Alle de fire ungene har oppført seg eksemplarisk, og det har vært en jul med masse kos og null stress. Jeg har fått ladet batteriene (har verken kastet opp eller besvimt på to dager) og gleder meg til å prøve meg på jobb i morgen :)

Skrevet

D er noe som heter "nei takk" ;)

Anonymous poster hash: 4d7e7...cb8

Skrevet (endret)

Eg har og hatt fri sidan 19. des, og kunne gjerne hatt fri ei veke til! :P Er ikkje klar til å starte kvardagen igjen, i det heile tatt.

Det kan vere, som G.K. seier, at du må setje tydelegare grenser. Be mannen om å vere heime, takk nei til julebesøk osv. :)

Endret av ulydia
Gjest thricane
Skrevet

Nei. Jeg gruer meg til ferien er over. Var så deilig å sove lenge, sløve til frokost, kaffe og fyr i peisen, sene kvelder med serier, ingen lekser, lange gåturer i sola. Sukk.

Skrevet

Vært i permisjon siden november 2013! Dette blir hardt!!!!!! Men godt når vi finner rytmen :)

Anonymous poster hash: 82bc3...840

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...