Gå til innhold

100% permittert fra jobben og gravid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da jeg ble gravid ble jeg også permittert fra jobben på ubestemt tid. Jeg har søkt om dagpenger og vet at dagpenger likestilles som inntektsgivende arbeid, men den er jo vesentlig lavere enn min opprinnelige lønn.

Jeg er bare 7 uker på vei, så de 6 av 10 inntektsgivende mnd. blir beregnet ut ifra dagpengene.

 

Noen som har vært i samme situasjon og vet hvordan foredrepengene blir regnet ut av dagpengene?

 

takknemlig for svar!



Anonymous poster hash: 3329e...b6f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir som du skriver dagpengene som danner grunnlaget. Velger du 100% lønn vil du får det samme som du får i dagpenger og velger du 80% lønn får du 80% av dagpengegrunnlaget.

 

Som du skriver er du bare 7 uker på vei så du har fortsatt lang tid på deg til å få deg jobb og få høyere lønn og da høyere grunnlag til foreldrepengene.



Anonymous poster hash: 7c45d...db8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved dagpenger er det også en regel som sier at foreldrepengegrunnlaget blir beregnet ut i fra de 6 beste av de 10 siste månendene  

Om du var 7 uker på vei da du avsluttet arbeidet og går ut i permisjon 3 uker før termin betyr det at du har ca 7 av de siste 10 månendene med dagpenger.

 

Det innebærer at du grovt regnet vi ha et foreldrepengegrunnlag på ca 83 % av den inntekten du hadde da du var i jobb.

 

(3 måneder med 100% og 3 måneder med 66% )

 

Du har jo muligheter for å skaffe ny jobb, men det er jo ofte vanskeligere å få jobb som gravid. Litt avhengig av hva slags type arbeid du har.

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 9dc88...6af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Gruer meg til å søke jobb som gravid, men har vel ikke så mye valg..

 

 

Anonymous poster hash: 3329e...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...