Gå til innhold

Æsj, servise...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Urk, jeg sliter sånn med å se vitsen i å kjøpe seg et fint servise... Har nå innsett at det er fordi jeg er kresen, og synes ikke de fleste "vanlige" servisene er spesielt fine, eller min smak. Så for meg føles det helt bortkastet å bruke så mye penger på noe slikt.

MEN, hva om det hadde fantes et aldeles nydelig servise som jeg faktisk veldig gjerne VIL ha? For jeg ser jo forsåvidt nytten i det.

Vet noen om noen helt unike, nydelige serviser? Noe gammeldags... Noe vintage jeg kan finne?

Anonymous poster hash: 7eef0...4b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vintage er nok ditt beste valg. Sett deg og se på gamle mønstre fra for eksempel Rosenthal (ikke -dahl), Villeroy & Boch, Royal Doulton eller andre av de virkelig gamle flotte porselensfabrikkene, eller våre egne produsenter - jeg elsker både Egersund, Stavangerflint osv. Vet ikke hva slags stil du har, men finn deg en epoke som passer, rett og slett, og så kan du begynne å samle.

Skrevet

Vintage er nok ditt beste valg. Sett deg og se på gamle mønstre fra for eksempel Rosenthal (ikke -dahl), Villeroy & Boch, Royal Doulton eller andre av de virkelig gamle flotte porselensfabrikkene, eller våre egne produsenter - jeg elsker både Egersund, Stavangerflint osv. Vet ikke hva slags stil du har, men finn deg en epoke som passer, rett og slett, og så kan du begynne å samle.

Tenker du da å finne på finn/bruktbutikker, eller er disse mulig å kjøpe nye enda?

Skrevet

Tenker du da å finne på finn/bruktbutikker, eller er disse mulig å kjøpe nye enda?

Samlermarkeder, Ebay, bruktbutikker og Finn. Da blir det også mye moro i jakten på nye deler.

Skrevet

Har du sett på Ostindia? Fra Rörstrand. Ikke vintage, men gammeldags ogveldig fint.

Anonymous poster hash: 2be31...b22

Skrevet

Enig med luten. Synes også det er fint når noen samler på servise som egentlig ikke er i samme serie, men som ligner hverandre. Med stråmønster, hvitt med gulldekor, i diverse røde og orange farger osv. 

Skrevet

Ser heller ikke vitsen og har gitt bort mitt "dyre" til datteren min og bruker nå et jeg kjøpte på loppemarked for 200 kr. (som nok var et kupp) Hvorfor ha likt forresten, har du fokus på farge kan et sammensurium av f.eks hvite og blå tallerkener bli riktig så lekkert og noe annerledes en det "alle" du kjenner har.

Skrevet

Ser heller ikke vitsen og har gitt bort mitt "dyre" til datteren min og bruker nå et jeg kjøpte på loppemarked for 200 kr. (som nok var et kupp) Hvorfor ha likt forresten, har du fokus på farge kan et sammensurium av f.eks hvite og blå tallerkener bli riktig så lekkert og noe annerledes en det "alle" du kjenner har.

Jeg har kjøpt diverse blått/hvitt på auksjoner/loppis som jeg bruker til hverdags. Til fint er jeg glad i Egersund, Rörstrand og Figgjo. Jeg liker både litt romantisk stil fra slutten av 1800 og begynnelsen av 1900 og litt retro fra 1960-1970.

Skrevet

Ja jeg har tenkt på dette med å kjøpe diverse som ligner, og går i samme stil. Men jeg er redd min sans for sammensetting vil svikte meg der. Vil jo at det skal være litt harmoni i det også:) Jeg ser det for meg, men når jeg er i butikkene er det overraskende vanskelig. Og hadde ikke gjort noe å finne en serie jeg kan ønske meg, siden det fort kan koste litt:)

HI

Skrevet

Har du sett på Ostindia? Fra Rörstrand. Ikke vintage, men gammeldags ogveldig fint.

Takk for tips, det var faktisk veldig fint! Koster noe helt vanvittig da, haha:p

HI

Skrevet

Ja jeg har tenkt på dette med å kjøpe diverse som ligner, og går i samme stil. Men jeg er redd min sans for sammensetting vil svikte meg der. Vil jo at det skal være litt harmoni i det også :) Jeg ser det for meg, men når jeg er i butikkene er det overraskende vanskelig. Og hadde ikke gjort noe å finne en serie jeg kan ønske meg, siden det fort kan koste litt:)

HI

Du må gå i skikkelige bruktbutikker. Ser ofte flotte tallerkener i mange stiler for priser fra 25 kroner og oppover. Kjøper kjente svenske, norske, finske og danske merker er de veldig mye fint å velge i. Kongelig dansk, Porsgrunn,egersund, Figgjo, stavangerflint, Gustavsberg, Arabia er noen merker du kan se etter.

Skrevet

Takk for tips, det var faktisk veldig fint! Koster noe helt vanvittig da, haha:p

HI

Det har jeg, det føles litt avleggs nå, men jeg liker det godt. Har spart litt og litt lenge, nå begynner det å bli komplett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...