Gå til innhold

Pusse opp pipe/brannmur..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal pusse opp i et rom hvor det er pipe (eller heter det brannmur?) i det ene hjørnet..

I dette huset står pipa midt i huset.. Det er altså ingen peis eller noe i rommet vi skal pusse opp - kun mur i det ene hjørnet liksom!

 

Dette hjørnet er veldig stygt, og vi kan nederst ved gulvet se helt inn til murstein.. Som vi da antar er selve pipa. Utenpå der er det et lag med grå murpuss (antar vi).. Og så er det et tynt lag som er hvitt ytterst! Samboeren min mener dette er maling, men jeg er ikke sikker!

 

Uansett..og som har peiling på hva vi kan/bør gjøre?

Holder det å fjerne malingen, og så ha på ny murpuss oppå den gamle? Og så male?

 

Anonymous poster hash: 527e4...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde en murer her som gjorde dette for oss for noen år siden. Han la på murpuss som du sier, men jeg tror det er en annen type "maling" man bruker på mur enn på vegg. Den må tåle varme selv om det ikke er akkurat der peisen/ovnen er. Spør i malebutikken. De vet det sikkert bedre enn oss "kjerringer" her inne :D



Anonymous poster hash: dc941...41d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på et lag med murpuss for å få alt gjevnt og fint. Så koster du på heydi:-) den får du i hvit og grå i hvertfall ;-) du kan også flislegge muren med fliser eller fasadestein. (Pappa er murer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murpuss for å få det jevnt, tette hull og sprekker i gammel puss. Ikke noe problem å male med vanlig veggmaling, de fleste kan helt fint brukes på mur, det skal heller ikke bli noen varme som får betydning på en sånn plass. (Flere tiårs erfaring med å bo i hus hvor brannmuren/pipa er malt med jotaplast...)

 

Anonymous poster hash: ebd67...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusse og male kan dere gjøre uansett. Eller kle med stein eller flis. Men hvis teglstein bare er til pynt, at det ikke er pipa som er av tegl så kan dere fjerne all teglsteinen.

 

Anonymous poster hash: deed4...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...