Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på tre måneder bæsjer av og til ut klærene sine, og opplever av og til at flekkene ikke går vekk i vask. Noen som vill dele erfaringer tips og råd for å forhindre det? :D

Videoannonse
Annonse
Gjest flykræsj
Skrevet

Spray flekkene med vanish og vask på 60 grader. Hvis det er ulltøy- vask flekkene med gallesåpe. Det gjorde susen her i huset.

Skrevet

Bytt til andre bleier. Hvis det er ofte lekasje, så bruker du noen med feil passform til han.

Ellers kan jeg anbefale biotex flekkfjernersrpay for å få bort flekkene som allerede er der. Spray på gang på gang til flekkene er borte, tror aldri jeg har opplevd at flekker ikke blir borte med den metoden, selv klær som har vært vasket og tørket fra før.

Anonymous poster hash: 27024...850
Skrevet

Har ingen andre råd enn å finne en bleie som passer og ikke lekker, og å vaske klærne på 60 grader. Samtidig må man enten skylle klærne med en gang eller sette på maskinen når du tar av klærne. Bæsjingen er det lite å gjøre noe med, men det blir bedre når de begynner med litt fast føde ;)

Anonymous poster hash: c2a15...68c
Skrevet

Skyll bæsjeflekkene og gni Vanish rett på flekkene før du vasker som vanlig i maskin :)

Anonymous poster hash: ed9d8...3e4

Skrevet

På ullklede er iallefall gallesåpe genialt.  Eg har vore nøgd med den frå Clas Ohlsson.  Ta den helst på med ein gong, og lat den verke nokre minutt før du vaskar tøyet.  Gule bæsjeflekkar vart heilt vekke med den.  Brukar det og på andre ting med godt resultat, men viktig å ha på tidleg.

Skrevet

Skjedde mye her og. Hvis du vasker tøyet så fort som mulig, helst før bæsjebleie tørker, er det mye lettere å få det bort.

Har 2 barn. Fant aldri et triks som funket hver gang.

Skrevet

Bytt bleier 😊 med jenta var pampers best og gikk ikke med libero.. Med gutten var det helt motsatt.

Flekkene har jeg fått vekk med den sitronsåpeklumpen som er beregner på lammeskinn..

Skrevet

Bytt til Pampers  :Nikke:

Anonymous poster hash: 5ba22...39c
Skrevet

Bytt til Pampers  :Nikke:

Anonymous poster hash: 5ba22...39c

Det er ikke noen fasit på hvilke bleier som er best, det kommer an på barnet. Hos oss var pampers den bleia som lakk verst, så vi brukte libero og det fungerte veldig bra. Noen uhell da også, men ikke hver gang, som med pampers.

Anonymous poster hash: 27024...850

Skrevet

Takk for svar til noen av dere :)

Mens dere andre som sier jeg må bytte bleier på han, kom ikke her å si at deres unger ikke har dretet igjennom...bleiene jeg bruker på han er helt utmerket, men det kan fort skje uhell !

Slapp av, spurte bare ettee tips på å få vekk flekkenne/ forhindre det.

Skrevet

Mens dere andre som sier jeg må bytte bleier på han, kom ikke her å si at deres unger ikke har dretet igjennom...bleiene jeg bruker på han er helt utmerket, men det kan fort skje uhell !

Herregud så du hisser deg opp da!

Folk prøver bare å komme med vennlige tips til deg,om at kanskje det kan hjelpe å bytte bleie.

Anonymous poster hash: c0f47...b33

Skrevet

Det kan hjelpe å skifte bleiemerke, fordi det er ulik passform på de ulike merkene. Min datter brukte Pampers og vi opplevde flere ganger at det ble lekkasje oppover ryggen , skiftet over til Libero og da ga det seg. Andre har motsatt erfaring. Så rådet er: prøv deg fram med ulike bleiemerker :-)

Anonymous poster hash: ce03d...40a

Skrevet

Skjønner deg godt 😊

Anonymous poster hash: c861f...6db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...