Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #1 Skrevet 3. januar 2015 Har to små hvor det kun er 17måneder i mellom dem, yngste er 7mnd, eldste 2år. Har en emmaljunga cc og tfk twin.mannen mener vi skal selge tfk'en til sommeren, yngste er da 1 år og eldste 2,5år. men jeg lurer på om eldstemann vil trenge vogn da?Vi har for det meste brukt vognen på tur og av og til ved henting/bringing i bhg. Eller vil det holde med emmaljungaen og ha en ståbrett på?kan vel neppe bruke den på tur da (i marka) Noen som ar erfaringer? Hva har dere gjort? Anonymous poster hash: c4150...bfd
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #2 Skrevet 3. januar 2015 Mine er det 21 mnd mellom og vi har aldri hatt søskenvogn, aldri savnet det heller Eldste sto på søskenbrett eller gikk selv. Eneste gangen vi hadde to vogner var på 17.mai og en dag i dyreparken, da hadde vi bare en billig trille med til eldste så hun fikk hvilt litt innimellom. Anonymous poster hash: 29665...118
Elsker livet Skrevet 3. januar 2015 #3 Skrevet 3. januar 2015 Det vi gjorde var å ha en vogn til hver, og i tillegg til tvilling/søskenvogn. Jeg er glad i vogner, og brukte både en del penger og plass til dem uten at det plaget meg. En periode hadde jeg 6 vogner, selv om jeg bare hadde to barn som brukte vogn samtidig, og alle hadde sin funksjon Ståbrett syns jeg kan fungere for at det eldste kan få hvile seg litt innimellom. Men aller mest syns jeg det ødelegger hele gleden med å trille fordi det er i veien, og lite medgjørlig når en skal svinge. Hadde et lascal buggy brett, og vet ikke om det finnes brett som fungerer bedre.
soleia Skrevet 3. januar 2015 #4 Skrevet 3. januar 2015 (endret) Selde tvillingvogna då eldste var litt over 3. Hadde ein del dagar åleine med dei, og då var det greit å kunne dra på tur og ha 3 åringen oppi når han vart lei av å gå. Brukte ikkje ståbrett, men ser ikkje for meg at det er greit på skogsvegar. Kunne brukt den på ferieturar enno lengre, så ville iallefall venta til sommarferien var over om eg var dykk. -Hadde forresten akkurat dei same to vognene som du, og 17 mnd aldersskilnad. Ville ikkje vore utan tvillingvogna, sidan den gjorde kvardagen mykje enklare. Endret 3. januar 2015 av soleia
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #5 Skrevet 3. januar 2015 Jeg har ikke to så tette som deg, men jeg har 2 år og 9 mnd mellom mine. Vi hadde aldri tvillingvogn, kun ståbrett til eldste. Vi hadde i tillegg en trille som vi tenkte eldste kunne bruke ved behov, men det ble aldri til at vi brukte den til han. Et par ganger hadde jeg yngste i meitai mens eldste satt i trilla, men det var ikke mange gangene det skjedde. Vi gitt til og fra barnehagen og det tok mye tid, men ettersom jeg var i permisjon, hadde vi jo den tiden. Han brukte også noe trehjulssykkel i stedet for å stå på brettet. Når dere først har en tvillingvogn, så ville jeg beholdt den litt til, hvis ikke dere har veldig lite plass å oppbevare den på eller trenger pengene nå. Anonymous poster hash: ac6b0...4d2
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #6 Skrevet 3. januar 2015 Vi har 21 mnd i mellom og kjøpte en Bugaboo Donkey Duo. Ikke angret et sekund selv om den var dyr. Brukt den masse. Vi bor sentralt å triller en del på butikken, til og fra barnehagen osv.veldig fornøyd med å kunne dra den sammen da jeg bare har med et av barna. Anonymous poster hash: a0e13...df3
MrsMilla Skrevet 3. januar 2015 #7 Skrevet 3. januar 2015 (endret) To år mellom våre minste barn. Vi har en tvillingvogn for bruk til lette gåturer eksempelvis til barnehagen, 17mai etc - men bruker ellers en eller to vanlige vogner. Han største er 2,5 år nå, og går gjerne på korte turer, kjøpesenter etc. Kan alternativt ha med bæresele og en vogn. Har en tvillingvogn, en sovevogn til størstemann i barnehagen med ullpose, en lett byvogn typ minijogger med babybag som bilvogn og en simo kombi for gode lange turer, sove ute hjemme etc. Endret 3. januar 2015 av MrsMilla
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #8 Skrevet 3. januar 2015 Vi har 18 mnder mellom våre og beholdt Tfk twister twin til over sist sommer hvor jeg brukte den mye på hytta, badeland, turer påtog og i nærmiljøet da mannen jobbet og jeg var i permisjon. Hadde ikke klart meg uten, barna var 3 år og 21 mnder da vogna ble solgt. Når vi alle fire var på ferie bla i Liseberg klarte vi oss med to reisetriller! Anonymous poster hash: acb29...9ca
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #9 Skrevet 3. januar 2015 Takk for svar alle sammen!tror jeg må overtale mannen til å beholde begge vognene en stund til. Personlig ser jeg ikke hvordan vi skulle klart å få verdagen til å gå opp uten. Men mannen er vel i overkant ivrig på å selge den slik at vi får frigjort litt mer plass i entrèen...men så får bare være, vognene må bli HI Anonymous poster hash: c4150...bfd
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #10 Skrevet 3. januar 2015 Tror nok vi damer har et mer realistisk syn på hvor enkelt det er å holde styr på to småtasser f.eks på storsenteret på egenhånd når man skal gjøre ærend etc. Antageligvis fordi menn i min erfaring sjelden tar m seg begge alene på altfor mye uten mor på slep!! Nå er vår eldste 3 1/2 år og nå kan hun gå nokså lange avstander på egenhånd uten klager og styr. Mitt råd vil være å se på eget behov og ved tvil beholde vogna en stund til! #8 Anonymous poster hash: acb29...9ca
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #11 Skrevet 3. januar 2015 Hadde aldri søskenvogn, men hver sin vogn til dem når vi var to, og bæresele i tillegg til ståbrett. Savnet aldri vogna, men kanskje fordi jeg ikke var vant til det. Anonymous poster hash: 8362d...7e6
lover Skrevet 3. januar 2015 #12 Skrevet 3. januar 2015 Har aldri forstått meg på dette med å ha barnevogn med på tur i marka! Forstår det enda mindre om man skal på tur i marka med tvillingvogn, særlig ikke når ene av de små fint kan gå selv Det er lenge til sommeren, din eldste vil nok ha en voldsom utvikling fremover, også motorisk når han går mer, sola og våren kommer. Tenker din mann har et godt forslag. Har to tette srlv
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #13 Skrevet 3. januar 2015 Har aldri forstått meg på dette med å ha barnevogn med på tur i marka! Forstår det enda mindre om man skal på tur i marka med tvillingvogn, særlig ikke når ene av de små fint kan gå selv Det er lenge til sommeren, din eldste vil nok ha en voldsom utvikling fremover, også motorisk når han går mer, sola og våren kommer. Tenker din mann har et godt forslag. Har to tette srlv Vi går mye på tur selv om det ikke er i marka, besøk til venner som bor et stykke unna, besøksgårder etc. Og ikke bare på sommeren man er på farta med små barn?! Brukte vår spesielt mye sommeren 2014, men også gjennom resten av året når mannen var på jobb, gutteturer etc. For meg ga vognen stor frihet i valg av aktivitet, men går man mest i marka evt kjører bil til og fra er selvfølgelig behovet mindre. Som sagt må HI vurdere eget behov de neste månedene! Anonymous poster hash: acb29...9ca
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #14 Skrevet 3. januar 2015 Har to små hvor det kun er 17måneder i mellom dem, yngste er 7mnd, eldste 2år. Har en emmaljunga cc og tfk twin. mannen mener vi skal selge tfk'en til sommeren, yngste er da 1 år og eldste 2,5år. men jeg lurer på om eldstemann vil trenge vogn da? Vi har for det meste brukt vognen på tur og av og til ved henting/bringing i bhg. Eller vil det holde med emmaljungaen og ha en ståbrett på? kan vel neppe bruke den på tur da (i marka) Noen som ar erfaringer? Hva har dere gjort? Anonymous poster hash: c4150...bfd 14mnd mellom våre. Hadde en bagvogn til minste og en phil & teds til begge. Ingen av barna har brukt vogn etter fylte 2,5 år. Da har de stort sett gått på egne ben. Nå har vi en baby og 3,5 og 4,5 åringene går ved siden av. Aldri brukt ståbrett heller og er mye på tur. 3,5 åringen satt noe i bæremeis frem til 2 år og 8 mnd. Ville solgt twin'en. Anonymous poster hash: 06984...391
Gjest Antarctica Skrevet 3. januar 2015 #15 Skrevet 3. januar 2015 (endret) Mine er også 17 mnd imellom. Jeg beholdt tvillingsportsvogna (sånn i to etasjer fra Phil&Ted) til den yngste hadde slutta å bruke den. Den kan jo være hendig. Er det så om å gjøre å bli kvitt den vogna? Endret 3. januar 2015 av Pashla&pashlingene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå