Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #1 Skrevet 3. januar 2015 Leier ut leilighet i huset vårt. Leietaker betalte ikke leie for desember og kom i går med skriv hvor de krever 2000 i avslag i leie for september. Oktober. November samt desember og Januar. Dette kom de med i et skriv i går. Er ikke kommet krav til noe utbedring. Skrivet som er kommet er klage på oppsigelse, oppsigelsen hadde klage frist ut desember. Har de lov til det økonomiske her? Anonymous poster hash: 607fa...28d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #2 Skrevet 3. januar 2015 Det tror jeg ikke, ikke hvis de ikke har klaget på noe som de mente dere burde utbedret. Hva begrunner de det med, da? Anonymous poster hash: 2f52b...2a0
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #3 Skrevet 3. januar 2015 Det tror jeg ikke, ikke hvis de ikke har klaget på noe som de mente dere burde utbedret. Hva begrunner de det med, da? Anonymous poster hash: 2f52b...2a0 De begrunner med at utleier ikke overholder sine plikter. Men vi vet ikke hva de mener med dette. Anonymous poster hash: 607fa...28d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #4 Skrevet 3. januar 2015 Litt lite detaljer til at jeg helt skjønner hva det handler om. Klager de på dere som utleiere uten å si noe om hva? Har dere blitt kontaktet i høst ang. Noe som ikke er gjort noe med? Så lenge de ikke har tatt kontakt selv kan de vel ikke kreve refusjon. Er det spesielle vilkår i leiekontrakt du tror dere kan ha brutt? Anonymous poster hash: c8a16...444
Brennheite Badeand Skrevet 3. januar 2015 #5 Skrevet 3. januar 2015 Hvis de ikke har begrunnet kravet og heller ikke har kommet med dette tidligere i høst så avviser du naturligvis kravet. Håper du har depositum?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #6 Skrevet 3. januar 2015 Jeg har ikke noe med leie forhold. Kun sambo. Jeg fikk beskjed i oktober at toalettsete var løst. Manglet en del. Ble kjøpt nytt og byttet dagen etter. Feil utbedret. De har aldri sagt noe til sambo om feil eller annet. Kommer til meg som ikke har noe med dette å Gjøre. Anonymous poster hash: 607fa...28d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #7 Skrevet 3. januar 2015 De begrunner med at utleier ikke overholder sine plikter. Men vi vet ikke hva de mener med dette. Anonymous poster hash: 607fa...28d Virker som om de bare prøver seg, at de ikke har noe å fare med. Har dere fulgt loven når dere sa opp leieforholdet? Skal det være en gyldig klage så må de spesifisere hvilke plikter dere som huseier ikke har overholdt, og i tillegg måtte de ha kommet med klagen tidligere slik at dere som huseiere kunne fått sjansen til å rette opp feilen. Så lenge de ikke har grunn og heller ikke har klaget til dere om dette, så har de nok ingen sak. Jeg ville skrevet tilbake noe sånt som: Etter husleielovens paragraf 2-10 har leietaker full rett til å kreve utbedring av ev. mangler ved leieobjekt og utleier plikter å utbredre slik mangel innen rimelig tid. Paragraf 2-11 gir leietaker rett til avslag i leie under bestemte vilkår. Dere som utleiere har ikke mottatt klage fra leietaker, hverken skriftlig eller muntlig, på mangler ved leiligheten før eller i det aktuelle tidsrommet leietaker krever avslag i leie for. Siden leietaker ikke har klaget på noe og dere som huseier ikke har hatt grunn til å tro det forelå noen mangel ved leiligheten, har dere heller ikke hatt mulighet til å utbedre eventuelle mulige mangler ved leiligheten. På bakgrunn av at leietaker ikke har gitt uttrykk for noen mangel ved leiligheten avviser dere derfor leietakers rett til avslag i leien og krever leie for desember 2014 innbetalt på deres konto umiddelbart. Kan være lurt å ta kontakt med huseierforeningen (eller hva den heter) også. Håper dere har depositum på leiligheten... Anonymous poster hash: 2f52b...2a0
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #8 Skrevet 3. januar 2015 Ser nå at de klaget på toalettsetet i oktober. Da skriver dere det inn i det jeg skrev over. "Bortsett fra en klage på toalettsetet som ble utbedret dagen etter klagen ble fremlagt, har leietaker ikke klaget på......" # 7 Anonymous poster hash: 2f52b...2a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå