Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #1 Skrevet 3. januar 2015 Jenten her, på 2 1/2 år begynte med feber for 3 uker siden og da høy feber, stygg hoste og utilpasshet. Reiste til legen lille julaften og hadde en Crp på 70, men fant ikke spesifikt ut hva som var galt. Fikk med en penicillinkur som ikke hjalp. Hele denne uken her har hun hatt feber mellom 38.5 og 39.5, like surklete og kaster opp av alt slimet om natten. Sliten, medtatt og har ikke fått vært hos lege pga ferie på kontoret og legevakt synes jeg ikke dette kvalifiseres til, da jeg anser legevakten som KUN ø.hjelp. Hun vil heller ikke spise noe særlig og har gått ned 1 kilo siden førsten av desember. Håper på å få time hos legen til mandag for nå begynner jeg å bli nervøs av all denne googlingen. Er det noen andre har slike syke barn nå om dagen, eller er jeg bare hysterisk? Anonymous poster hash: f056e...fa3
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #2 Skrevet 3. januar 2015 Du burde selvfølgelig ha kontaktet lege(vakt) med en gang du så at penicillinkuren ikke virket. Når legekontoret er stengt må du naturligvis bruke legevakten selv du ikke anser behovet for å være øyeblikkelig. Tenk deg hvor slitsomt dette er for barnet ditt, å gå sykt så lenge. Kom dere til legen! Anonymous poster hash: 3e413...f69
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. januar 2015 #3 Skrevet 3. januar 2015 Nei du er ikke hysterisk, og jeg syns ærlig talt at legevakt absolutt er på sin plass. Medtatte barn er ikke friske barn. Har en sønn på halvannet som har vært mye syk, men når han begynte å bli dårlig og fikk nedsatt almenntilstand så dro vi til legen med en gang.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #4 Skrevet 3. januar 2015 Jeg ville for lengst dratt på legevakten når et lite barn har vært sykt så lenge og fastlegen er stengt i over 1 uke. Anonymous poster hash: 65ee6...925
Myy Skrevet 3. januar 2015 #5 Skrevet 3. januar 2015 Huff.. Dette høres ikke bra ut. Her hvor vi bor på østlandet er det fler barn i barnehagen til datteren min som har vært langvarige syke med feber og hoste fortalte barnehagetanta meg for noen uker siden. Nå har datteren blitt syk med feber og hoste, men håper ikke dette blir langvarig.. Mannen min har vært sånn hele jula også.. Kan høres ut som et virus som går. Men ville uansett gått til lege og fulgt nøye med. God bedring til veslejenta di <3
Sint naken biltyv Skrevet 3. januar 2015 #6 Skrevet 3. januar 2015 Du burde selvfølgelig ha kontaktet lege(vakt) med en gang du så at penicillinkuren ikke virket. Når legekontoret er stengt må du naturligvis bruke legevakten selv du ikke anser behovet for å være øyeblikkelig. Tenk deg hvor slitsomt dette er for barnet ditt, å gå sykt så lenge. Kom dere til legen! Anonymous poster hash: 3e413...f69 Enig
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #7 Skrevet 3. januar 2015 Huff dere har rett. Skulle ha reist på legevakten, men hun leker så fint om dagen selv om hun blir fort sliten og vil sove. Gleder meg når kontoret åpner til mandag kl 08.30. Ene penicillinkuren etter den andre har avløst hverandre i høst og trodde at dette skulle bli bli en bedre vinter enn i fjor siden det var først3 året i barnehagen Tror jeg skal be om utvidede bl.prøver blandt annet og iallefall jernlagret. Anonymous poster hash: f056e...fa3
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #8 Skrevet 3. januar 2015 Du må selvfølgelig ta barnet ditt til legevakt selv om du har en høy terskel for det. Når barnet har vært plaget med feber i tre uker og ikke har det bra etter penicillin kur er det på tide!! Anonymous poster hash: c783f...a72
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #9 Skrevet 3. januar 2015 Jeg ville for lengst dratt på legevakten når et lite barn har vært sykt så lenge og fastlegen er stengt i over 1 uke. Anonymous poster hash: 65ee6...925 Er uenig. Hvis hun drikker og ellers er i aktivitet ville jeg avventet til fastlegen åpner. Siden penicillin ikke har virket og crp bare var 70, er det antageligvis ett virus. Men når det er sagt, så er vi ekstremt avslappet til sykdom her i huset. Vi jobber begge i helsevesenet. Anonymous poster hash: 74448...39f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå