Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #1 Skrevet 3. januar 2015 Spiser du søtsaker (godteri, usunn bakst, kjeks, potetgull, is, brus m.m) ? Hvorfor/hvorfor ikke? Hva er det lengste du har vært uten søtsaker? Anonymous poster hash: f35ee...e7d
Mikkemafian Skrevet 3. januar 2015 #2 Skrevet 3. januar 2015 Har ingen stoppknapp.. Ville gjerne kunne kose meg med et par biter sjokolade, men da ryker hele platen og så trenger jeg noe salt for å balansere, og før jeg vêr ordet av det har jeg slukt 200 g sjokolade, en pose popcorn og 1 liter Pepsi Max ..
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #3 Skrevet 3. januar 2015 Søtsaker eller potetgull kun på lørdag eller i bursdag/selskap. Funker fint for meg. Har liten tro på å droppe det helt. Hvorfor ikke kose seg med måte? Anonymous poster hash: da69f...521
Modesty Blaise. Skrevet 3. januar 2015 #4 Skrevet 3. januar 2015 Jeg spiser lite av det. Har gått 2 år uten å spise noe av dette, så ble jeg gravid og gikk på noen smeller med is og hvetebakst. Sluttet å spise noe av det igjen i juli i år, og har spist litt i julen. Litt sjokoladekake og noen brente mandler. Fra og med i går var det full stopp igjen, så får jeg se hvor lenge det blir denne gangen. For meg så smaker ikke sukker godt lenger, jeg syns faktisk vanlig sjokolade er ubehagelig søtt. Litt mørk sjokolade kan være godt, men det er vel egentlig alt. Og spiser jeg hvetebakst og potetgull så merker jeg hvor lite bra det er for kroppen min og mister helt lysten
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #5 Skrevet 3. januar 2015 Spiser et par ruter sjokolade nesten hver dag. Har nok ikke gått mange dagene uten en liten bit. Men utover det spiser jeg veldig lite søtsaker. Drikker så godt som aldri brus og spiser ikke potetgull. Er glad i gode kaker, men spiser det ikke ofte og heller ikke store biter. Hvetebakst synes jeg er ofte kjedelig og spiser lite av, boller spiser jeg aldri. Anonymous poster hash: b6e0f...fc3
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #6 Skrevet 3. januar 2015 Jeg spiser lite av det. Har gått 2 år uten å spise noe av dette, så ble jeg gravid og gikk på noen smeller med is og hvetebakst. Sluttet å spise noe av det igjen i juli i år, og har spist litt i julen. Litt sjokoladekake og noen brente mandler. Fra og med i går var det full stopp igjen, så får jeg se hvor lenge det blir denne gangen. For meg så smaker ikke sukker godt lenger, jeg syns faktisk vanlig sjokolade er ubehagelig søtt. Litt mørk sjokolade kan være godt, men det er vel egentlig alt. Og spiser jeg hvetebakst og potetgull så merker jeg hvor lite bra det er for kroppen min og mister helt lysten Godt jobbet at du har gått 2 år uten å spise det Jeg opplever at jo lengre jeg går uten søtsaker, jo lettere blir det. Sakte, men sikkert forsvinner lysten på søtt og når jeg kan bake bakst med kun sunne ingredienser er det jo helt topp Jeg har gått 4 måneder uten og sitter igjen med mer og jevnere energi, aldri oppblåst, ingen kviser, stabil vekt, ingen abstinenser, har vært frisk hele tiden Jeg spiser imidlertid sjokolade med 86 % kakao For meg frister det ikke lengre med søtt, siden jeg er avvent. Fungerer ikke for meg å spise i helgene, for da kommer abstinensene dagen derpå og jeg har det gående. Anonymous poster hash: f35ee...e7d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #7 Skrevet 3. januar 2015 Søtsaker eller potetgull kun på lørdag eller i bursdag/selskap. Funker fint for meg. Har liten tro på å droppe det helt. Hvorfor ikke kose seg med måte? Anonymous poster hash: da69f...521 Fordi ikke alke klarer å kose seg med måte slik du klarer. vanskelig å forstå? Anonymous poster hash: 53678...bf5
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #8 Skrevet 3. januar 2015 Søtsaker eller potetgull kun på lørdag eller i bursdag/selskap. Funker fint for meg. Har liten tro på å droppe det helt. Hvorfor ikke kose seg med måte? Anonymous poster hash: da69f...521 Fordi ikke alke klarer å kose seg med måte slik du klarer. vanskelig å forstå? Anonymous poster hash: 53678...bf5 Signerer denne. Hver og en må finne det som fungerer for seg selv og akseptere at det som fungerer for en person, ikke nødvendigvis fungerer for en annen. I mange år, spiste jeg godteri kun i helgene. Dette fungerte aldri optimalt. Hver gang dagen derpå inntak av søtsaker, hadde jeg abstinenser, var slapp og holdt på å gå på veggene pga hadde så lyst på mer godteri (sukker er jo som kjent avhengighetsskapende og virker inn på belønningssenteret i hjernen). Dette savner jeg ikke. Trodde aldri det skulle være mulig for meg å kutte ut søtsaker, men det var det Jeg aksepterer at andre spiser godteri, men da forventer jeg samme aksept i retur. Anonymous poster hash: f35ee...e7d
Modesty Blaise. Skrevet 3. januar 2015 #9 Skrevet 3. januar 2015 Jeg spiser lite av det. Har gått 2 år uten å spise noe av dette, så ble jeg gravid og gikk på noen smeller med is og hvetebakst. Sluttet å spise noe av det igjen i juli i år, og har spist litt i julen. Litt sjokoladekake og noen brente mandler. Fra og med i går var det full stopp igjen, så får jeg se hvor lenge det blir denne gangen. For meg så smaker ikke sukker godt lenger, jeg syns faktisk vanlig sjokolade er ubehagelig søtt. Litt mørk sjokolade kan være godt, men det er vel egentlig alt. Og spiser jeg hvetebakst og potetgull så merker jeg hvor lite bra det er for kroppen min og mister helt lysten Godt jobbet at du har gått 2 år uten å spise det Jeg opplever at jo lengre jeg går uten søtsaker, jo lettere blir det. Sakte, men sikkert forsvinner lysten på søtt og når jeg kan bake bakst med kun sunne ingredienser er det jo helt topp Jeg har gått 4 måneder uten og sitter igjen med mer og jevnere energi, aldri oppblåst, ingen kviser, stabil vekt, ingen abstinenser, har vært frisk hele tiden Jeg spiser imidlertid sjokolade med 86 % kakao For meg frister det ikke lengre med søtt, siden jeg er avvent. Fungerer ikke for meg å spise i helgene, for da kommer abstinensene dagen derpå og jeg har det gående. Anonymous poster hash: f35ee...e7d Jeg har akkurat de samme "bivirkningene" som deg 😉 Så flink du har vært, 4 mnd er jo kjempebra! Som du sier, da er du avvendt og da er det ikke noe problem lenger 😄
Elsker livet Skrevet 3. januar 2015 #10 Skrevet 3. januar 2015 Jeg spiser ikke ofte. Når det ikke er ferie, bursdager eller høytid holder jeg meg til hver 14. dag. Når jeg først spiser så går det ned på høykant, og da er det stort sett store plater med freia sjokolade. Jeg gidder ikke småspise, foretrekker å heller fråtse. Kaker er jeg ikke særlig glad i, og bakst av hvete får jeg vondt i magen av, men en god sjokoladedessert kan friste. Det samme gjør potetgull en og annen gang.
Elsker livet Skrevet 3. januar 2015 #11 Skrevet 3. januar 2015 Å som en annen sier så er det det med abstinensene. Jeg bruker noen dager for å få bort søtsuget, og en twist kan være nok til å sette det i gang.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 3. januar 2015 #12 Skrevet 3. januar 2015 Jeg eeeelskee søtsaker.. Spesielt sjokolade. Sliter virkelig med å kutte ned på det. Men fra mandag av skal jeg bli flinkere. Men lover dere at jeg kommer til å bli gretten og lite medgjørlig en stund. Jeg er avhengig. Lengste jeg har gått uten er 10 uker. Da holdt jeg på å dø, og det er fakta 😉
IreneUtålmodig Skrevet 3. januar 2015 #13 Skrevet 3. januar 2015 Spiser hver lørdag + litt på bursdager. Lengste jeg har gått uten er vel 6 dager
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #15 Skrevet 3. januar 2015 Spiser når jeg har lyst på. I perioder hver dag og i andre perioder kan jeg gå mange uker uten. Har med tilgjengelighet å gjøre, står det på bordet kan jeg godt spise, men går aldri i kjøkkenskapene for å hente. Setter fram når vi har besøk, og kaster som regel rester. Må ta en runde i skuffer og skap og kaste fordi godterier går ut på dato. Kaker spiser jeg på besøk eller innimellom på kafé. Baker sjelden selv. Liker ikke is, med mindre det er masse sjokoladesaus på. Spiser litt is og sausen, kaster resten. Anonymous poster hash: cdcf6...f23
petitt Skrevet 3. januar 2015 #16 Skrevet 3. januar 2015 Spiser ikke mye søtsaker eller snacks, men har andre laster "ernæringsmessig"
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #17 Skrevet 3. januar 2015 Vel, tenker igrunn at jeg skal la være å spise så mye godsaker, men plutselig er det i magen allerede.. Helt ubevisst.. Stadig vekk... Men, jobber med saken.. Anonymous poster hash: 14b3e...634
Gjest Tale30 Skrevet 3. januar 2015 #18 Skrevet 3. januar 2015 Har gått inn i 2015 som sukkerfritt år. Tror det skal gå greit. Syns alt smaker fantastisk nå ( frukt, middag, te uten sukker) bare etter tre dager.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. januar 2015 #19 Skrevet 3. januar 2015 Jeg er svært svak for potetgull, brus og sjokolade. Annen godis som kaker, gjærbakst, smågodt og is gir meg ingenting, så det lar jeg være.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #20 Skrevet 3. januar 2015 For meg er det alt eller ingenting. Kan fint gå lenge uten (litt vanskelig i starten men...), men et lite glass brus eller en liten bit sjokolade kan ødelegge alt. Da finnes det ikke stoppknapp på meg. Jeg har hatt bulimi i oppveksten, så mulig det preger meg litt. Har gått uten sjokolade siden 2009 nå. Vurderer å kutte ut brusen også. Anonymous poster hash: 514f7...9c0
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #21 Skrevet 4. januar 2015 Å som en annen sier så er det det med abstinensene. Jeg bruker noen dager for å få bort søtsuget, og en twist kan være nok til å sette det i gang. Samme her, bedre å holde seg helt unna. Ellers blir det som når folk røyker og så slutter, unntatt i helgene. Man har jo egentlig ikke sluttet da, for man vedlikeholder suget. Anonymous poster hash: e79a8...81c
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #22 Skrevet 4. januar 2015 Kunne ikke vært mer enig! Veldig bra sagt! Både røyk og godteri er avhengighetsskapende, så det kan jo sammenliknes. Anonymous poster hash: f35ee...e7d
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #23 Skrevet 4. januar 2015 Grafser ikkje så mykje snop i skålten men er rund for det. Har jobba 5 skift i 15 år og det er med på og hjelpe til fedmen min. Anonymous poster hash: 0fa8b...678
Mamma4livet Skrevet 4. januar 2015 #24 Skrevet 4. januar 2015 Jeg er sukkeravhengig. Før jul hadde jeg sukkerstopp i 3 måneder. Nå i jula hadde jeg gode intensjoner, jeg skulle lage sukkerfri godteri og spise lite. Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at den strategien ikke funker for meg, dermed var jeg på "kjøret igjen" og har spist alt jeg har kommet over av søtsaker. Resultatet er at jeg føler meg i dårlig form, magen er i ubalanse og jeg er slapp/energiløs. For at jeg skal klare å holde meg unna godteri så må jeg kutte tvert og ha nulltolleranse. Det funker for meg. Så fra i morgen er det slutt igjen, alt søtt som ikke er spist opp i løpet av dagen går i søpla.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #25 Skrevet 4. januar 2015 Jeg er sukkeravhengig. Før jul hadde jeg sukkerstopp i 3 måneder. Nå i jula hadde jeg gode intensjoner, jeg skulle lage sukkerfri godteri og spise lite. Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at den strategien ikke funker for meg, dermed var jeg på "kjøret igjen" og har spist alt jeg har kommet over av søtsaker. Resultatet er at jeg føler meg i dårlig form, magen er i ubalanse og jeg er slapp/energiløs. For at jeg skal klare å holde meg unna godteri så må jeg kutte tvert og ha nulltolleranse. Det funker for meg. Så fra i morgen er det slutt igjen, alt søtt som ikke er spist opp i løpet av dagen går i søpla. Godt jobba med sukkerstopp i 3 måneder Det er bra du har innsett at det ikke kan fortsette. Lykke til med ny sukkerstopp Bare si fra om du trenger oppskrifter på sunn bakst, har mange oppskrifter som er både gode, sunne og mettende Anonymous poster hash: f35ee...e7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå