Gå til innhold

Snu 2,5-åring i bilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det helt forkastelig?

Grunnen til at jeg spør er at bilen min er så liten at bakovervendt er et problem når hele familien skal kjøre sammen.

Anonymous poster hash: 9707d...eea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forkastelig

Anonymous poster hash: 0c5fa...759

Skrevet

Vurder hvordan du håndterer det hvis barnet ditt blir alvorlig skadet i ulykke, og at det er 90% sikkert at skaden ikke hadde skjedd dersom du kjøpte en annet sete evt ny bil. Dette sa min venninne til meg i høst, og jeg bestemte meg fort...

Anonymous poster hash: 2f4c8...8bb

Skrevet

UANSVARLIG ! Din oppgave i verden er å beskytte et barn som ikke har mulighet for å gjøre det selv

Anonymous poster hash: 986db...62d

Skrevet

Hvor mange er dere i familien? Jeg er nokså sikker på at det finnes en ok løsning der hun fremdeles kan sitte bakovervent.

Skrevet

Hvordan blir problemet da? Er det mulighet for å feks koble ut airbagen, og dermed ha barnet bakovervendt i framsetet? Det blir ikke nødvendigvis så mye mer plass av å snu barnet. Ville da heller sett etter en bilstol som ikke bygger så mye i dybden.

Skrevet

Bilsetet tar da omtrent like stor plass enten d står fram eller bak... Ungen SKAL sitte bakover!

Anonymous poster hash: bddb4...c51

Skrevet

Nå må dere rulle inn litt bilstolfanatikere. Forkastelig faktisk. Vi har to biler, den ene sitter 1 1/2åringen forovervendt i, den andre bakovervendt. Nesten bare bykjøring. Må tenke litt praktisk også.

Anonymous poster hash: 19906...d6b

Skrevet

Nå må dere rulle inn litt bilstolfanatikere. Forkastelig faktisk. Vi har to biler, den ene sitter 1 1/2åringen forovervendt i, den andre bakovervendt. Nesten bare bykjøring. Må tenke litt praktisk også.

Anonymous poster hash: 19906...d6b

Jada. Bare det er praktisk, så er det jo ikke så farlig om ungen overlever.

Anonymous poster hash: cf234...a1a

Skrevet

Noen her bør VIRKELIG se denne ! Si det samme etterpå !

http://www.tv2.no/a/6322986

Når man har litt vett og vet såpass så ER det forkastelig å ta et annet valg

Skrevet

Måtte snu min på 2,5 nå fordi han er veldig lang så fikk ikke plass til beina mer bakovervendt.. Han blir også ekstremt bilsyk og gråter og spyr hver gang vi skal kjøre mer enn 15 min.

Anonymous poster hash: 53dcb...489

Skrevet

Måtte snu min på 2,5 nå fordi han er veldig lang så fikk ikke plass til beina mer bakovervendt.. Han blir også ekstremt bilsyk og gråter og spyr hver gang vi skal kjøre mer enn 15 min.

Anonymous poster hash: 53dcb...489

De fleste må sitte med bøyde ben ja.. Sier seg selv når enkelte sitter opptil 6 år bakover. Da kan man begynne å skylde på lengde :)

Skrevet

Du er jammen modig som spør om dette her inne! På dette forumet skal alle barn sitte bakovervendt til de begynner på skolen minst!

Det er ikke alle som bor langs e6 og behøver at barnet sitter bakovervendt til evig tid... Det er ikke påbudt å sitte bakovervendt så lenge, så jeg hadde gjort det som ble best for alle i bilen. Når barnet er to år det ingen krise å sitte forovervendt, men jeg hadde bytta ut bilstolen om den hadde fempunktssele til et sete med pute over fanget. Cybex har ett ihvertfall. ..

Anonymous poster hash: 5c7d0...ecf

Skrevet

Du er jammen modig som spør om dette her inne! På dette forumet skal alle barn sitte bakovervendt til de begynner på skolen minst!

Det er ikke alle som bor langs e6 og behøver at barnet sitter bakovervendt til evig tid... Det er ikke påbudt å sitte bakovervendt så lenge, så jeg hadde gjort det som ble best for alle i bilen. Når barnet er to år det ingen krise å sitte forovervendt, men jeg hadde bytta ut bilstolen om den hadde fempunktssele til et sete med pute over fanget. Cybex har ett ihvertfall. ..

Det er ikke påbudt å ha røykfrie hjem heller....

Anonymous poster hash: 2f4c8...8bb

Skrevet

Det er nesten bedre at passasjeren sitter litt ubehagelig enn st du snur en på 2,5 år.

Hvilken bil er så liten at du ikke får plass til sete? De tar jo neste like stor plass bakover som fremover.

Jeg hadde bare vanlige små personbiler mens mini var liten. Litt trangt å ta han ut og inn av bilen. Men det gikk fint i de små bilene mine. Bøyde ben er da ikke farlig.

Anonymous poster hash: edf9f...e78

Skrevet

Mine passasjerer sitter KRØKA trøkt oppi dæsjbordet i min bil ! Men Samma det-ungen min skal være så sikker som mulig :)

Skrevet

Det er ikke alle som bor langs e6 og behøver at barnet sitter bakovervendt til evig tid... Det er ikke påbudt å sitte bakovervendt så lenge, så jeg hadde gjort det som ble best for alle i bilen. Når barnet er to år det ingen krise å sitte forovervendt, men jeg hadde bytta ut bilstolen om den hadde fempunktssele til et sete med pute over fanget. Cybex har ett ihvertfall. ..Anonymous poster hash: 5c7d0...ecf

Det er ikke påbudt å ha røykfrie hjem heller....Anonymous poster hash: 2f4c8...8bb

nei, men barn har rett til et røykfritt hjem ;-)

Synes bare folk er fanatiske angående dette. Det er ytterst få her vi bor som har barna bakovervendt til tre fire år, men de er de første til å kutte beltestolen... tror min niåring, snart ti åring er den eneste som fortsatt sitter i beltestol. Fra andre tredje klasse er det bare såvidt de sitter på pute eller har bilbelte på...

Skrevet

Det er ikke alle som bor langs e6 og behøver at barnet sitter bakovervendt til evig tid... Det er ikke påbudt å sitte bakovervendt så lenge, så jeg hadde gjort det som ble best for alle i bilen. Når barnet er to år det ingen krise å sitte forovervendt, men jeg hadde bytta ut bilstolen om den hadde fempunktssele til et sete med pute over fanget. Cybex har ett ihvertfall. ..Anonymous poster hash: 5c7d0...ecf

Det er ikke påbudt å ha røykfrie hjem heller....Anonymous poster hash: 2f4c8...8bb
nei, men barn har rett til et røykfritt hjem ;-)

Synes bare folk er fanatiske angående dette. Det er ytterst få her vi bor som har barna bakovervendt til tre fire år, men de er de første til å kutte beltestolen... tror min niåring, snart ti åring er den eneste som fortsatt sitter i beltestol. Fra andre tredje klasse er det bare såvidt de sitter på pute eller har bilbelte på...

Bra det da! Min 8 åring sitter også i beltestol og jeg tror de fleste jeg har sett gjør det samme :)

Skrevet

Hadde ikke gjort det, og hadde heller ikke snudd ungen fordi hn var bilsyk eller for lang heller, de får ikke vondt av og sitte med krøllete ben litt,er vi som reagerer mest på det, og spy er bedre enn og dø

Skrevet

Fysj,når man vet at barn blir skadet eller dør i ulykker grunnet feil sikring i bil, så handler det ikke om fanatisme hvorvidt man følger offentlige råd om sikring av barn i bil eller ikke. Det handler om kunnskap og fornuft. Når man vet at toåringen kan kræsje gjennom frontruta fordi barnet sitter forover, men ikke fått en stramme hvis sittet bakovervendt, så er det rett og slett dumskap å gjøre noe annet enn offentlige anbefalinger.

Anonymous poster hash: c091d...dfb

Skrevet

Skrammer, mente jeg. Ikke stramme.

Anonymous poster hash: c091d...dfb

Skrevet

Vi har kjøpt ny og større bil for å få plass til bakovervendt bilstol i flere år fremover. Dyrt ja, men vil at barnet mitt skal ha det tryggest mulig i bilen. Husk at selv om du kjører ansvarlig så er det mange idioter der ute. Vil du virkelig risikere det?

De fleste tenker at "det skjer ikke meg" når de tenker på ulykker og katastrofer, men fakta er at det rammer ganske mange i året. Kjøp heller en ny bil og ta vare på barnet deres, dets liv og helse! 👍

Anonymous poster hash: 5150c...056

Skrevet

Vi snur fireåringen nå, han veier 20 kg og jeg mener det er godt nok til å sitte framovervendt. Men hjelpes, det føles nakent med beltestol og jeg merker jeg kjører med hjertet i halsen. 

Jeg tenker at folk får gjøre som de føler er rett, stort sett. Men siden du spør, nei jeg synes absolutt ikke du skal snu en 2,5-åring. Det hadde aldri falt meg inn å snu gutten vår da han var 2. Les om det, det er ikke hysteri, det er ganske så enkelt og en veldig veldig billig forsikring dersom uhellet er ute. De gangene du har full bil får heller de andre passasjerene trykke seg litt ekstra sammen og være gode venner, det er det verdt for at barnet ditt skal sitte trygt i bilen. 

Anonymous poster hash: 72286...99c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...