Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #1 Skrevet 3. januar 2015 Har ei lita frøken med ørebetennelse og høy feber. Faktisk over 41 i går. Så jeg MÅ få i henne både febernedsettende og antibiotika. Men hun hyler og roper til paracet stikkpiller og nekter å ta medisin frivillig. Måtte tvinge henne to ganger i går og det var traumatisk for både barn og mamma. Hun kjenner smaken av antibiotika gjennlm alt jeg prøver å blande med. Er det noen med lure tips? Pappaen er ubrukelig på området. Krever at jeg skal få det i henne, men vil ikke prøve selv. Det med stikkpiller synes jeg nesten blir et overgrep, selv om det er til beste for lillemor. Hun er 3 forresten... Anonymous poster hash: 63109...180
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #2 Skrevet 3. januar 2015 Har akkurat gått gjennom 14dager med medisinhelvete (4ganger om dagen) på 2åringne selv. Vi har virkelig prøvd alt og det eneste som funket sånn nogenlunde var å sprøyte medisinen inn i munnen mens man holder for nesa. Dette tipset fikk vi på Ahus. Da svelger de. Følte at vi torturerte han hver gang og vi måtte holde han begge to så du får be mannen din ta i et tak. Han vil vel at barnet skal bli friskt. Stikkpiller er det beste, hadde vi kunne gitt stikkpiller istedenfor hadde vi selvfølgelig gjort det. Det er jo ikke et overgrep å gi barnet ditt medisisn så det skal føle seg bedre. Fort gjort og smertefritt er det også. Anonymous poster hash: 49986...96f
Ileus Skrevet 3. januar 2015 #3 Skrevet 3. januar 2015 Lovehearts eller Pez i munnen rett etter antibiotika tar mye av dn fæle smaken. Gi Paracet el Ibux flytende, smaker ikke vondt. Her virker Ibux bedre som febernedsettende enn Paracet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå