Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #2 Skrevet 3. januar 2015 Bilstol Anonymous poster hash: 36210...17f
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #3 Skrevet 3. januar 2015 Kommer an på vekt og høyde, samt plass i bil. Det mest vanlige er vel å gå over til framovervendt beltestol (15-36 kg) i den alderen. Ellers, om barnet fortsatt har plass kan det gjerne sitte bakovervendt fortsatt, i f.eks. Besafe izi Plus (som går til 25 kg.) Det er vel de alternativene en må bruke, om en skal sikre forsvarlig. Anonymous poster hash: 1d4d1...c19
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #4 Skrevet 3. januar 2015 Bruker beltestol av merket Cirona (heter det det?) i en bil og har en Britax beltestol i den andre bilen. Funker veldig bra. Veldig deilig når de kan sette seg i stolen selv, ta på belte selv og vite at de sitter trygt (jeg ser selvsagt at beltet sitter korrekt på). Anonymous poster hash: 57baa...a89
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #5 Skrevet 3. januar 2015 Min sitter fremdeles i bilstol nr 2 (5 punktsele), men fremovervendt dog. Jeg lurer nesten på om det ville vært sikrere å gå over til beltestol og vanlig sikkerhetsbelte ettersom hun er så stor til stolen. Bena henger og slenger, og selene er for lav. Samtidig klarer jeg ikke å se sikkerhet i at hun sitter med hodet nesten til taket (vi har miniatyrbil). Kvier meg for kjøreturer nettopp fordi jeg føler hun sitter så usikkert.... Hi Anonymous poster hash: c8c22...0d3
klg,2 boys now:) Skrevet 3. januar 2015 #6 Skrevet 3. januar 2015 Da ville jeg hatt beltestol.de skal ikke sitte i 5 punkt sele når de er så store.og hvis hun i tillegger er lengre enn stolen er det direkte trafikk farlig
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #7 Skrevet 3. januar 2015 Om skulderselene er for lave, bør du bytte til beltestol. Anonymous poster hash: 84361...ca7
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #8 Skrevet 3. januar 2015 Beltestol Anonymous poster hash: 09c3b...d00
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #9 Skrevet 3. januar 2015 Min sitter fremdeles i bilstol nr 2 (5 punktsele), men fremovervendt dog. Jeg lurer nesten på om det ville vært sikrere å gå over til beltestol og vanlig sikkerhetsbelte ettersom hun er så stor til stolen. Bena henger og slenger, og selene er for lav. Samtidig klarer jeg ikke å se sikkerhet i at hun sitter med hodet nesten til taket (vi har miniatyrbil). Kvier meg for kjøreturer nettopp fordi jeg føler hun sitter så usikkert.... Hi Anonymous poster hash: c8c22...0d3 Da er det sikrere med beltestol! Det er ikke bra å sitte framovervendt med 5-punktssele når hun er så stor, og det IKKE bra at selene er lave! Anonymous poster hash: 1d4d1...c19
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #10 Skrevet 3. januar 2015 Beltestol! Anonymous poster hash: bd9d3...a66
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #11 Skrevet 3. januar 2015 Vesla på 4 år sitter i bilstol. Hun er ganske liten av vekst, men vi må bytte om ikke lenge. Anonymous poster hash: 7e04d...666
Serepta Skrevet 3. januar 2015 #12 Skrevet 3. januar 2015 Mine har begge brukt beltestol i den alderen. Yngste har Cybex Solution x2fix, eldste har Britax KidFix
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #13 Skrevet 3. januar 2015 Min datter er liten av vekst, men likevel synes jeg bilstolen blir i minste laget. Det som bekymrer meg mest er at hun sitter så høyt. Må vel bytte til beltestol. Hva ligger prisen på og hva bør man se etter i en sikker beltestol? Hi Anonymous poster hash: c8c22...0d3
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #14 Skrevet 3. januar 2015 Bakovervendt enda Anonymous poster hash: 72aae...800
Elsker livet Skrevet 3. januar 2015 #15 Skrevet 3. januar 2015 Beltestol. Når barnet er passert 15 kg. og allikevel sitter vent fremover er det anbefalet beltestol fremfor bilstol pga. skaden barnet evt. påføres i en kollisjon.
Gjest Julia1984 Skrevet 3. januar 2015 #16 Skrevet 3. januar 2015 Akkurat snudd 4.5 åringen. Sitter i beltestol. Det gjør 2 klassingen også, beltestol
soleia Skrevet 3. januar 2015 #17 Skrevet 3. januar 2015 Om ho er passert 15 kg bør du kjøpe beltestol. Du må uansett ha det før eller sidan, og med selane under skuldrane er det sikrare å byte til beltestol. Me har cybex sirona med isofix, som har gjort det bra i testar, og som ungane trives i. Beltestolar utan isofix er billegare, men synes det er praktisk at eg ikkje treng å feste beltestolen når det ikkje er barn i den.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #18 Skrevet 3. januar 2015 Min datter er liten av vekst, men likevel synes jeg bilstolen blir i minste laget. Det som bekymrer meg mest er at hun sitter så høyt. Må vel bytte til beltestol. Hva ligger prisen på og hva bør man se etter i en sikker beltestol? Hi Anonymous poster hash: c8c22...0d3 Kjøp hos en seriøs forhandler. Dette er gode beltestoler: Britax Kidfix/sict, Besafe izi plus, Cybex Solution x2fix. Du finner priser ved å google. Anonymous poster hash: 1d4d1...c19
Appelsinpiken Skrevet 3. januar 2015 #19 Skrevet 3. januar 2015 Vår 5åring sitter enten bakovervendt i besafe izi plus eller i en cybex solution beltestol. Men heller beltestol enn fremovervendt i 5punktssele.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #20 Skrevet 3. januar 2015 Beltestol. HTS. Anonymous poster hash: de164...611
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #21 Skrevet 3. januar 2015 Hun er ikke 15 kilo enda, men vil nok bli det i løpet av det neste halvåret... hun veier rundt 13,5 kilo nå. Skal sjekke på biltema, så at prisen ikke var så stiv. Hi Anonymous poster hash: c8c22...0d3
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #22 Skrevet 3. januar 2015 Hun er ikke 15 kilo enda, men vil nok bli det i løpet av det neste halvåret... hun veier rundt 13,5 kilo nå. Skal sjekke på biltema, så at prisen ikke var så stiv. Hi Anonymous poster hash: c8c22...0d3 [/acron Biltema har sjeldent gode bilstoler, dersom du har funnet en der til 600-700 kr. Det er søppel. I beste fall en reservestol til besteforeldre o.l. Men deg om det, skjønner bilsikring er dyrt, men når jenta di bare er 13,5 kg har du en del å gå på enda (og mer tid å spare til en stol som ikke bare er godkjent men også testet skikkelig og har bra score). Anonymous poster hash: 1d4d1...c19
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #23 Skrevet 3. januar 2015 Beltestol fra Cybex, nylig snudd fireåringen. Ville ikke brukt fempunktssele om banet er over 15kg. Anonymous poster hash: 9edb0...698
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #24 Skrevet 3. januar 2015 Min sitter i britax, bakovervendt stol. Denne stolen skal vi snart snu og brukes som beltestol (denne kan brukes til begge deler). Høres ikke ut som beste sikring av jenta di... Selene må passe, og forovervendt stol er ikke å anbefale med mindre det er beltestol. Men ser at barnet ditt er under 15 kg så vent med beltestol til hun når grensa på 15 kg, ikke kjøp beltestol på biltema, sjekk forbrukerådets tester på hvilke beltestoler som er de tryggeste. Er store forskjeller. Anonymous poster hash: 37720...290
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå