Gå til innhold

Problemer med å fortelle om graviditeten, andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer bare ikke få det ut!!

Ikke en levende sjel vet om det ennå og jeg er over 17 uker på vei.

Har ikke sagt det til noen, ikke på jobb og ikke til familie. Får ikke ut ordene og jeg aner ikke hvorfor!!

På jobb så aner jeg ikke hvilken reaksjon jeg kommer til å få fra øverste hold men det bryr jeg meg egentlig ikke så mye om. Men jeg får meg ikke til å si det likevel.

Anonymous poster hash: f0335...2a5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner du med negative reaksjoner da? 

Skrevet

Regner du med negative reaksjoner da? 

Ikke egentlig.

Hos arbeidsgiver kan det godt være at jeg får en reaksjon som ikke er helt proff, men det gjør meg i grunn lite. I utgangspunktet har jeg hatt dårlig samvittighet for å måtte være borte fra arbeidet mitt i permisjonen, men hvis sjefen behandler meg negativt pga graviditeten så vil hvertfall all dårlig samvittighet være blåst bort.

Til familien så er jo dette ikke første barnet så jeg forventer ikke tårer og omfavnelser. Og kanskje syns de jeg har nok med de jeg har. Men tror likevel at reaksjonene kommer til å være positive.

Syns i grunn det har vært vanskelig å fortelle nyheten i alle mine svangerskap :(

Skrevet

Er du innadvendt? Jeg er innadvendt og synes IVF og graviditet er veldig personlig, noe som ikke alle trenger å vite om. Det er en del av kroppen min lissom, og jeg forteller vanligvis ikke om hva som skjer med kroppen min til folk.

Endte med at jeg sendte en epost til foreldrene mine om at vi drev med IVF, og reaksjonen var bare positiv, som forventet. Det var ikke reaksjonen som var problemet, bare det at det var veldig personlig.

Kan det være noe lignende for deg?

Anonymous poster hash: 8e1eb...6fe
Skrevet

Jeg klarer bare ikke få det ut!!

Ikke en levende sjel vet om det ennå og jeg er over 17 uker på vei.

Har ikke sagt det til noen, ikke på jobb og ikke til familie. Får ikke ut ordene og jeg aner ikke hvorfor!!

På jobb så aner jeg ikke hvilken reaksjon jeg kommer til å få fra øverste hold men det bryr jeg meg egentlig ikke så mye om. Men jeg får meg ikke til å si det likevel.

Har det helt likt, men tror det skyldes av vi har mistet totalt 9 ganger siste 4 årene og nå sist i mai 2014 i uke 17...så jeg har fortsatt hjerte i halsen og redd det skal gå galt.

Er 19 uker i dag og vi skal fortelle det til storesøsken(8,14 og16)i kveld, hjertet mitt dunker litt ekstra...

Anonymous poster hash: 8a75d...7f6

Skrevet

Jeg kvier meg for å fortelle det på jobben.... tror jeg skal vente en stund til.... 14 uker nå.

Anonymous poster hash: 269ce...fac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...