Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #1 Skrevet 3. januar 2015 Datteren min har fått en ekstrajobb på et skisenter for sesongen 2014/15 og har fått skiftplan. Denne helgen er det storm her og det har vært usikkert om de kunne ha skitrekkene åpne pga sterk vind. Hun var satt opp fra kl 11-17. Kl 9.15 får hun melding på Facebook om at hun ikke skal komme pga været, men "kanskje hun må komme senere i dag". Så ca kl 11 kommer det en melding om at hun kan komme nå (altså med en gang) etterfulgt av en melding bare minutter etter at 'de har fått ordnet seg, så hun trenger ikke komme likevel'! Hun er jo veldig interessert i å få jobbe og tjene litt penger og er slett ikke interessert i å 'ikke trenge å komme'. Så er mitt spørsmål, er dette lovlig? Jeg vet at det ikke er lov på vanlige arbeidsplasser, men det er kanskje litt annerledes på sånne steder som er så væravhengig? Men uansett er det ikke greit å avlyse på så kort varsel og samtidig forlange at hun skal være tilgjengelig hele dagen - i tilfelle. Skisenteret er o stor grad basert på ungdommelig arbeidskraft og jeg er redd de ikke er så opptatt av å følge lover og regler siden ungdommene selv har lite peiling på rettighetene sine. Anonymous poster hash: 6c149...9d2
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #2 Skrevet 3. januar 2015 Hun skal ha betalt for vakten i sin helhet. Anonymous poster hash: 36dfb...64d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #3 Skrevet 3. januar 2015 Hun skal ha betalt for den oppsatte vakten og dersom firmaet forventer at hun alltid har bakvakt og kan stille på kort varsel så skal hun ha ekstra betalt for det. Anonymous poster hash: fd913...409
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #4 Skrevet 3. januar 2015 Takk for svar. Dette mener jeg også er rett, men så har de sikret seg ved å skrive på vaktplanen at om det er dårlig vær trenger de mindre folk enn oppsatt og er det bra trenger de fler (og det er jo ok, da kan de bare spør om noen er interessert i å jobbe). Det irriterer meg at de utnytter ungdommene på denne måten og jeg vurderer å gå videre med det. Men da er det jo sikret at hun aldri får jobb der mer... Hi Anonymous poster hash: 6c149...9d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå