Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #1 Skrevet 3. januar 2015 Er ikke dette litt ufint? Å ikke ha råd til mat til ungene, men til røyk ! Samme som at jeg skulle brukt middagsbudsjettet til sjokolade til meg selv så måtte barna spise brød til middag .... Anonymous poster hash: 686dd...512
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #2 Skrevet 3. januar 2015 Virker ikke spesielt lurt, nei. Men så er jo røyking i utgangspunktet utrolig lite smart. Anonymous poster hash: 4e60c...307
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #3 Skrevet 3. januar 2015 Hva får deg til å tro at de gjør det?Har noen venner som røyker som brått har fått en eller fler uventede utgifter en måned eller to.Den tiden har de vært i "dritthumør" (abstinenser) siden de har prioritert mat fremfor røyken.. Anonymous poster hash: 4061d...3dd
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #4 Skrevet 3. januar 2015 Røyking er faktisk en avhengighet desverre er det mange som tror det er bare å kaste røyken, prioritere aanderledes osv, men det er ikke så enkelt fordi det å forestille seg livet uten er utenkelig. En alkoholiker vil prioritere alkohol, en narkoman narkotika og en overspiser vil prioritere mat til seg. Anonymous poster hash: 295a4...6c3
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #5 Skrevet 3. januar 2015 Tja.... du overdriver litt nå. Om barn i Norge faktisk ikke får mat hjemme fordi mor røyker, så blir de tatt ut av hjemmet ganske fort. Når jeg røyka før (i gamledager ) Så hadde jeg ofte veldig lite penger på slutten av mnd, men jeg hadde råd til røyk OG mat for det. Jeg ville jo aldri kjøpt røyk om det betydde at barnet mitt ikke fikk mat på 3 dager.... Som sagt, om man ikke gir barn mat på flere dager så blir det ofte en ganske stor sak ut av det, så det er lite reellt. Anonymous poster hash: 908c9...0ac
Mamma_til_2 Skrevet 3. januar 2015 #6 Skrevet 3. januar 2015 Når man røyker er man ofte utrolig flink til og sørge både for mat og røyk ☺
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #7 Skrevet 3. januar 2015 Og i tillegg har de også gjerne en diger hund, som koster skjorta å fore på og som helst står ute i hundegård og plager vettet av naboene.. Anonymous poster hash: 5ac61...066
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #8 Skrevet 3. januar 2015 Ja det med hund reagerer jeg også på!! Vet av familier som både røyker og har hund og må å hjelp til å skaffe mat og basisting til barna. Samma hvor avhengig du er, men dersom man prioriterer røyk og hund foran barna sine så bør vel kanskje barna få et bedre hjem. Samme med narkomane og alkoholikere det da, de får jo ikke har barna sine. Anonymous poster hash: 686dd...512
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #9 Skrevet 3. januar 2015 Svigermor gjør det. Hun ringer til oss og gråter og bærer seg på telefonen jevnlig for hun har ikke spist på flere dager og vi må komme med penger. Samtidig røyker hun minst 40 for dagen. Hver dag! Anonymous poster hash: aba4c...faf
☆☆☆ Skrevet 3. januar 2015 #10 Skrevet 3. januar 2015 Svigermor gjør det. Hun ringer til oss og gråter og bærer seg på telefonen jevnlig for hun har ikke spist på flere dager og vi må komme med penger. Samtidig røyker hun minst 40 for dagen. Hver dag! Anonymous poster hash: aba4c...faf Og de stettar misbruket?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #11 Skrevet 3. januar 2015 Jeg hadde en kollega i barnehagen for noen år siden, som strevde med å disponere pengene sine. Hun var stadig på meg for å låne "100 kroner til bleier" den siste uka før lønning. Jeg oppdaget hva hun faktisk gjorde. Hun brukte de lånte pengene til røyk, og stjal bleier fra barna på avdelingen. Etter det sluttet jeg å låne henne penger, og kjøpte heller ei bleiepakke om det var det hun manglet. Bleiene hun stjal måtte hun selvsagt erstatte. Anonymous poster hash: 69aad...a05
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #12 Skrevet 3. januar 2015 Røyking er faktisk en avhengighet desverre er det mange som tror det er bare å kaste røyken, prioritere aanderledes osv, men det er ikke så enkelt fordi det å forestille seg livet uten er utenkelig. En alkoholiker vil prioritere alkohol, en narkoman narkotika og en overspiser vil prioritere mat til seg. Anonymous poster hash: 295a4...6c3 Er man så avhengig at det gjør at du ikke får kjøpt mat til barna dine, da søker du hjelp for avhengigheten din - uansett hva man er avhengig av. Hvis ikke er man faktisk ikke skikket til å være foreldre! Anonymous poster hash: 2636f...f84
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #13 Skrevet 3. januar 2015 Jeg jobbet i kassa på Rimi og det var ikke sjeldent at de la røykpakken på båndet først for så å se hvor mye de hadde råd til av mat etter den når det nærmet seg slutten på mnd. Og dette var folk med barn, så det er nok dessverre ikke uvanlig. Anonymous poster hash: db678...e24
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #14 Skrevet 3. januar 2015 Jeg jobbet i kassa på Rimi og det var ikke sjeldent at de la røykpakken på båndet først for så å se hvor mye de hadde råd til av mat etter den når det nærmet seg slutten på mnd. Og dette var folk med barn, så det er nok dessverre ikke uvanlig. Anonymous poster hash: db678...e24 Jeg har også jobbet på Rimi, og opplevde somregel det motsatte. At de spurte om totalsummen, og så avgjorde om de hadde råd til røyk... Anonymous poster hash: 4061d...3dd
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #15 Skrevet 3. januar 2015 Vurderer å hjelpe noen fattige familer, men når jeg ser de både røyker og har hund så gidder jeg ikke !!! Anonymous poster hash: 686dd...512
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #16 Skrevet 3. januar 2015 Er som siste skrev. Noen av de setter faktisk den ekle røyken over barna sine matvaner og sunnhet. Kvalmt Anonymous poster hash: d2b7b...5a9
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #17 Skrevet 3. januar 2015 Røyking er faktisk en avhengighet desverre er det mange som tror det er bare å kaste røyken, prioritere aanderledes osv, men det er ikke så enkelt fordi det å forestille seg livet uten er utenkelig. En alkoholiker vil prioritere alkohol, en narkoman narkotika og en overspiser vil prioritere mat til seg. Anonymous poster hash: 295a4...6c3 Er man så avhengig at det gjør at du ikke får kjøpt mat til barna dine, da søker du hjelp for avhengigheten din - uansett hva man er avhengig av. Hvis ikke er man faktisk ikke skikket til å være foreldre! Anonymous poster hash: 2636f...f84 Du??? Jeg røyker ikke å sløser svimlende lite penger på meg selv og mine egoistiske behov antageligvis mye mindre enn deg. Poenget mitt var at hi og folk generelt ser på røykere som om de velger å røyke, mens røykere mener de er nødt til å røyke jmf alkoholikere, narkomane og overspisere. Derfor er valget mellom mat og røyk blir derfor vanskelig pga avhengigheten. Anonymous poster hash: 295a4...6c3
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #18 Skrevet 3. januar 2015 På foreldremøter er det alltid krangling om leirskolesparing. De som sittet og syter og klager over at de ikke har råd til å spare ( 48 kr mnd) er de som alltid tenner røyken med en gang de går ut av skolen. Er anestesispl og har ikke tall på hvor mange pasienter som har tatt seg en røyk før de kom for å legges i narkose. Selv om det uttrykkelig står at de ikke skal gjøre det. Utrolig irriterende. Skulle tro at røyking blokkerer en del hjerneceller fra å fungere. Anonymous poster hash: 8c2d5...15f
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #19 Skrevet 3. januar 2015 Er man så avhengig at det gjør at du ikke får kjøpt mat til barna dine, da søker du hjelp for avhengigheten din - uansett hva man er avhengig av. Hvis ikke er man faktisk ikke skikket til å være foreldre! Anonymous poster hash: 2636f...f84 Du??? Jeg røyker ikke å sløser svimlende lite penger på meg selv og mine egoistiske behov antageligvis mye mindre enn deg. Poenget mitt var at hi og folk generelt ser på røykere som om de velger å røyke, mens røykere mener de er nødt til å røyke jmf alkoholikere, narkomane og overspisere. Derfor er valget mellom mat og røyk blir derfor vanskelig pga avhengigheten. Anonymous poster hash: 295a4...6c3 Jeg skulle skrevet man og sin for det var ikke rettet til deg som person, men generelt. Har ingen problem med å følge deg på at avhengighet er vanskelig. Likevel, har man valgt å få barn og ta seg av de barna selv, da gjør det også at man velger de forpliktelsene som følger med. Har man så store problemer med avhengigheten at barna må lide for det, da plikter man som forelder å oppsøke hjelp for å gjøre noe med avhengigheten sin - uansett om det er vanskelig eller ei! Anonymous poster hash: 2636f...f84
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #20 Skrevet 3. januar 2015 Er man så avhengig at det gjør at du ikke får kjøpt mat til barna dine, da søker du hjelp for avhengigheten din - uansett hva man er avhengig av. Hvis ikke er man faktisk ikke skikket til å være foreldre! Anonymous poster hash: 2636f...f84 Du??? Jeg røyker ikke å sløser svimlende lite penger på meg selv og mine egoistiske behov antageligvis mye mindre enn deg. Poenget mitt var at hi og folk generelt ser på røykere som om de velger å røyke, mens røykere mener de er nødt til å røyke jmf alkoholikere, narkomane og overspisere. Derfor er valget mellom mat og røyk blir derfor vanskelig pga avhengigheten. Anonymous poster hash: 295a4...6c3 Jeg skulle skrevet man og sin for det var ikke rettet til deg som person, men generelt. Har ingen problem med å følge deg på at avhengighet er vanskelig. Likevel, har man valgt å få barn og ta seg av de barna selv, da gjør det også at man velger de forpliktelsene som følger med. Har man så store problemer med avhengigheten at barna må lide for det, da plikter man som forelder å oppsøke hjelp for å gjøre noe med avhengigheten sin - uansett om det er vanskelig eller ei! Anonymous poster hash: 2636f...f84 Veldig enig, og ville også ha vært det den gangen jeg var en røyker. Ja, avhengighet er vanskelig. Men som flere sier her: OPPSØKE HJELP. Man sier ikke bare kutt ut for barne, det er så lett så. De som skriver her respekterer at det er vanskelig, men den fins faktisk et godt hjelpeapparat for de som ønsker/må slutte. Avhengighet er en fryktelig dårlig unnskyldning dersom det går utover barna. Å begynne å røyke var faktisk ditt valg, ikke barnets. Anonymous poster hash: 4061d...3dd
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #21 Skrevet 3. januar 2015 Tror bare røykere Mangeler litt vett, så er vel ikke noe å gjøre med. Så disse barna lider nok på flere måter... Huff trist Anonymous poster hash: 686dd...512
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #22 Skrevet 3. januar 2015 Tror bare røykere Mangeler litt vett, så er vel ikke noe å gjøre med. Så disse barna lider nok på flere måter... Huff trist Anonymous poster hash: 686dd...512 Dagens, hehe Du mangler litt selv også, kanskje? Anonymous poster hash: 25717...67b
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #23 Skrevet 3. januar 2015 Men det er jo sant , mange røykere må jo savne vett. Har også sett røykere tusle ut i sykehusskjorte før anestesi suge på siggen, og like før fødsel og under behandling for lungekreft. Mener du å påstå disse tilfellene jeg nevner er helt klare i toppen eller mangler de litt? Anonymous poster hash: d2b7b...5a9
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #24 Skrevet 3. januar 2015 Mangler sikkert litt jeg å... Men er så kynisk at jeg ikke takler de som røyker . Anonymous poster hash: 686dd...512
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #25 Skrevet 3. januar 2015 På foreldremøter er det alltid krangling om leirskolesparing. De som sittet og syter og klager over at de ikke har råd til å spare ( 48 kr mnd) er de som alltid tenner røyken med en gang de går ut av skolen. Er anestesispl og har ikke tall på hvor mange pasienter som har tatt seg en røyk før de kom for å legges i narkose. Selv om det uttrykkelig står at de ikke skal gjøre det. Utrolig irriterende. Skulle tro at røyking blokkerer en del hjerneceller fra å fungere. Anonymous poster hash: 8c2d5...15f Merkelig at du snakker slik som sykepleier, du bør faktisk vite en del om misbruk og hva det gjør med hjernen. Protip: Det handler om avhengighet, ikke ikke-fungerende hjerneceller. Anonymous poster hash: e16c0...7b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå