Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #1 Skrevet 3. januar 2015 Jeg ble igår lagt inn på en gruppe på Facebook hvor det skal samles inn penger så det kan kjøpes gave til en familie som har fått alvorlig sykdom hos et av barna. Jeg gir gjerne gaver, men jeg har problemer med å sende penger til andre som så skal kjøpe. Vi levde lenge under fattigdomsgrensa og hadde problemer med å få mat på bordet. Nå som vi endelig har god økonomi klarer jeg ikke overføre penger til andre. Jeg skal allerede lage noe til familien som trengs, men nå er det satt opp en liste over hvem som har overført penger og det blir ikke sett bra på om man ikke står på den listen. Hvordan skal jeg komme over dette? Høres sikkert utrolig egoistisk ut, men ... Anonymous poster hash: c09b3...e31
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #2 Skrevet 3. januar 2015 For en utrolig usympatisk måte å samle inn penger på. Dette er jo nærmest utpressing. Uansett om jeg i utgangspunktet ville gitt, hadde jeg boikottet denne innsamlingen. Utrolig ufint. Anonymous poster hash: 8ecb3...68a
HvittHus Skrevet 3. januar 2015 #3 Skrevet 3. januar 2015 Jeg hadde meldt meg ut umiddelbart. Slik psykologisk press for å samle inn penger har jeg ikke sansen for.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #4 Skrevet 3. januar 2015 Den facebook-gruppa hadde jeg meldt meg ut av umiddelbart! Anonymous poster hash: f51a3...ed1
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #5 Skrevet 3. januar 2015 Problemet er at dette er folk jeg prater med hver dag og alle vet hvem alle er :/ Det er ikke det at jeg ikke vil støtte denne familien i en vanskelig tid eller vise at jeg bryr meg, men derfor har jeg nå ordnet en ting til barna som skal sendes til dem. Penger derimot har jeg store problemer med å overføre til en utenforstående siden vi har hatt så store økonomiske vansker i mange år og når jeg endelig har god økonomi vil jeg ha pengene mine selv. Har ikke noe problem med å støtte organisasjoner. Det høres sikker helt merkelig og egoistisk ut, men slik er det. Anonymous poster hash: c09b3...e31
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #6 Skrevet 3. januar 2015 Meld deg ut.. Anonymous poster hash: 6063d...fa0
Kanutten83 Skrevet 3. januar 2015 #7 Skrevet 3. januar 2015 Om du er redd for at de andre på gruppa skal tro du ikke bidrar så kan du jo skrive på gruppa at du har sendt gave og håper den faller i smak Du er jo ikke egoistisk, du bidrar jo faktisk med gave!
Mia_73 Skrevet 3. januar 2015 #8 Skrevet 3. januar 2015 Du vil ikke bidra med penger, noe jeg skjønner. Jeg mener du må kunne stå for din holdning å ikke gi penger men gaver i en annen form. Og denne gruppen hadde jeg meldt meg ut av med en gang.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #9 Skrevet 3. januar 2015 Hadde enten meldt meg ut eller skrevet at jeg har gitt gave. Å skrive opp hvem som har gitt penger er ufint! Utpressing kalles slikt! Det er ikke alle som har penger til overs å gi bort. Anonymous poster hash: 13f7d...ec7
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #10 Skrevet 3. januar 2015 Jeg har allerede skrevet at jeg kommer til å sende de en gave. Vanligvis står jeg for holdningene mine, men det blir vanskelig når det er mange mot kun en. De vet at jeg har penger nok til å bidra også. Er ikke lett det her :-/ Anonymous poster hash: c09b3...e31
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #11 Skrevet 3. januar 2015 For en usympatisk måte å samle inn penger på. I Norge får man da det man trenger hvis noen blir syke. Syns gave høres kjempefint ut jeg det gleder jo på en helt annen måte enn penger. Anonymous poster hash: f2bf5...7ed
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #12 Skrevet 3. januar 2015 Det er godt det ikke bare er jeg som tenker slik. Det er jo kun gjort av omtanke, men blir helt feil måte å samle inn penger til gaver på i mine øyne når det skal skrives opp liste med hvilken sum den enkelte har betalt inn osv. Ville dere sendt gave til alle barna eller til barnet som er sykt? Jeg kjenner ikke denne familien, kun pratet med moren 2-3 ganger Anonymous poster hash: c09b3...e31
Gjest Skrevet 3. januar 2015 #13 Skrevet 3. januar 2015 Hadde glatt meldt meg ut av slik gruppe. Begynner å bli lei denne utingen med å tigge på facebook! Nei, er ingen gjerrig person, og støtter det jeg vil støtte, men et sted går grensen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå