Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #1 Skrevet 3. januar 2015 Kan folk bli "gale" av den? Et familiemedlem tror jeg har nådd overgangsalderen, ekstremt humørsyk. Veldig ustabil, vet aldri hvor man har henne, så er skeptisk til å omgås henne. Hvordan arter overgangsalderen seg, dere som kjenner noen som er/har vært i den? Hun kan plutselig buse ut med en negativ kommentar, veldig ulikt henne. En ting jeg synes er rart, er at hun virker litt "gal" i tillegg. Litt hysterisk, eller hva man skal si... Og veldig sånn "se hva jeg har", for å føle seg bedre (begynt å kjøpe masse dyre ting, skryter uhemmet av inntekten sin etc). Er det noe annet, eller kan noen få et mindreverdighetskompleks av overgangsalderen? Anonymous poster hash: 279cf...ba3
Gjest Skrevet 3. januar 2015 #2 Skrevet 3. januar 2015 Er nok ikke bare overgangsaldern som plager denne damen nei!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #3 Skrevet 3. januar 2015 Overgangsalderen er individuell, akkurat som puberteten er individuell. Hormonforandringer kan selvfølgelig påvirke humøret, bare se på hva som skjer med tenåringer, gravide, premenstruelle osv, men de fleste voksne mennesker er jo i stand til å ta seg sammen i møte med andre mennesker da. Høres ut som slektninger din sliter med flere ting enn litt hormoner? Anonymous poster hash: 02671...253
Hjertefru Skrevet 3. januar 2015 #4 Skrevet 3. januar 2015 Er ikke ekspert på emnet, men tror nok at hormonelle forandringer generelt kan være tøffe for enkelte. Tenker bla på fødselsdepresjon som tom kan gli over i psykose. Jeg vet om en kvinne som hadde fungert kjempebra både i jobb og hjemme. Ble plutselig psykisk syk og greide desverre å ta sitt eget liv. Så jeg tror faktisk at overgangsalderen i sjeldne tilfeller kan gjøre noen "gale".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå