Gå til innhold

har du noen mødre du beundrer litt ekstra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir vel lett sånn at vi mødre sammenligner oss med andre.

Ei som jeg i det skjulte ser opp til er ei med tre barn, full jobb og som tar videreutdanning på BI.

Hun kan invitere folk hjem i rotete hus eller be folk stikke innom på kaffe etter at hun tilfeldig møter de på f.eks skøytebanen. Da får de kaffe og that's it.

Hun tar med et og et av barna på veldig spennende turer og har tidvis åpent hus for barna og deres venner.

Hun er blid som ei sol og virker ikke særlig bekymret sånn som meg.

Gidder ikke se på dritt-tv, men går heller en lang tur.

Hvorfor gjør jeg ikke bare som henne...? 😒

Anonymous poster hash: 3e4ac...c6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi du ikke er som henne?

La deg heller inspirere på en ting av gangen og tenk at det er bra nok.

Litt typisk damer å sammenligne seg for mye.

Skrevet

Bestevenninna mi fra ungdomsskolen. Hun bor på andre siden av landet nå, men vi møtes en gang i året og snakker mye sammen ellers også. Hun har 4 barn under 7 år, og hun er rett og slett verdens beste mor! Alle barna er veloppdragne, rolige og greie. Hun (faktisk) elsker å leke med dem og være sammen med dem til alle døgnets tider. Hun blir aldri lei! 

Anonymous poster hash: 3a624...c2d
Skrevet

En vennine som har en gutt på 3 år.

Hun er så tolmodig med han å veldig kreativ når det gjelder å finne på ting med han.

Hun har også full jobb men er alltid like ryddig der når vi stikker innom uanmeldt.

Hun er alltid blid å er mye ute med småen.

Hun er også veldig flink til å lage mat :)

Anonymous poster hash: a0e9d...8a9

Skrevet

Farmor.

Hun ble født i 1923. Utdannet seg til sykepleier og mens farfar satt i konsentrasjonsleir i Polen under krigen tok hun hånd om 2 egne barn + yngre søsken samtidig som hun jobbet som sykepleier.

Hun er sterk, hun har alltid tatt hånd om andre, hun har alltid jobbet og hun er sinnsykt tøff. Beundrer hennes pågangsmot og viljestyrke.

Av jevnaldrende beundrer jeg en venninne av meg. 2 barn, mann som reiser mye, tatt utdannelse med bare A`er, fryktelig snill, rettferdig og god. Et vakkert menneske.

Anonymous poster hash: 421e8...30d
Skrevet

Jeg beundrer og er misunnelig på alle mødre som har en jobb å gå til..

Det er mitt største ønske akkurat nå.

Pga situasjonen jeg er i nå så må jeg vente å smøre meg med tålmodighet, men det er snart tomt..

Anonymous poster hash: d0cab...9dd

Skrevet

Meg selv, seriøst! :-)

Anonymous poster hash: cf2ea...895

Skrevet

Min egen stemor hun er ett fantastisk menneske!

Skrevet

Jeg beundrer mora til mitt barns venn. Hun gjør en utmerket jobb. Greit nok at hun har fått mye levert på sølvfat og har det greit økonomisk og slik pga familie, men hun er svært ydmyk. Vi kommer fra helt forskjellige miljøer og har egentlig ikke noe til felles, jeg er mer hippie-mor mens hun følger "reglene" til punkt å prikke, likevel har hun åpnet hjemmet sitt til oss. Hun strekker seg svært langt for å hjelpe uten at hun får oss til å føle oss svakere enn dem. Når livet vårt falt i grus pga familievold var hun der for mitt barn. Hun har i tillegg en pedagogisk utdannelse som hun bruker mye av i hjemmet, og det er bra for mitt barn. Når alt stormer som verst og jeg har milde psykiske nedbrudd er hennes hjem mitt barns tilholdssted. De gjør morsomme ting som jeg ikke greier. Alt uten å legge skyldfølelse på meg og få meg til å føle meg mindre. Det har nok bidratt mye til min bedring ettersom jeg vet at barnet mitt har det bra hos dem uten at de dømmer.

Dessuten er hun en god lytter og har blitt en god venn. Jeg digger henne!

Anonymous poster hash: 9175d...454

Skrevet

Jeg beundrer svigermor. Når mannen min forteller om hvordan de har hatt det i oppveksten, skulle jeg ønsket at jeg var mer som henne. Min mann kan ikke huske at hun har kjeftet en eneste gang. Allikevel har hun 3 flotte barn, som nå er voksne. Hun har alltid tid og kapasitet til å stille opp for sine barn og barnebarn. Har alltid en åpen dør, alle er velkomne når som helst i hennes hjem. Hun har en fantastisk varm og trygg utstråling, som gjør at alle umiddelbart trives i hennes selskap. Hun snakker ALDRI stygt om noen, og sladrer ikke. Hun er veldig flink å lage mat, og disker opp på 1-2-3.

Svigerinnen min et forresten akkurat det samme vesenet. Har arvet det meste fra sin mor, så beundrer vel henne på samme måte. Hun har to små gutter som har kommet tett, men har likevel all verdens tid til sine tantebarn. Og hun setter grenser på en veldig fin måte. Nei, for en svigerfamilie jeg har. Jeg er vel det sitte fåret jeg da ❤️

Anonymous poster hash: cf79d...f46

Gjest Antarctica
Skrevet

Min vakre lille niese som fikk barn som 19-årig.

Barnet kom mange uker for tidlig, måtte tas med keisersnitt og ble liggende ekstra på sykehuset, men hun har ikke sett mørkt på tingene en eneste gang. Ammet og stelte, og var blid som ei sol hele veien.

Da den lille familien kom seg inn i en leilighet, mor, far og baby, viste det seg at far var litt mindre moden enn mor. Han fikk et skikkelig tilbakefall, eller kanskje panikk, og fra å være seriøs lærling og tidlig oppe hver dag, droppet han læreplassen, gikk på fylla og herjet med diverse damer.

Min lille heltinne ble ikke satt ut av det, hun fant seg et nytt sted å bo, kommanderte fyren med på familievernkontoret for å avtale samvær og fikk orden på sånne ting. Så begynte hun å ta sertifikat og gjorde avtale med vidergående skole om å ta et påbygningsår for å få studiekompetanse.

I mellomtiden har kavaleren angret seg, og han har også måttet venne seg til mer ansvar. Han må være aleine i perioder med barnet, så mor kan gjøre andre ting. Vi hadde blant annet en fantastisk ferie sammen, der jeg fryda meg over å se henne glad og aktiv uten så mange belastninger.

Nå ser det ut til at de to unge voksne kommer sammen igjen, og hun har stilt sine krav ganske utvetydig til at barnefaren bare må se til å bli moden og følge opp sine forpliktelser. Selv har hun kjørt opp, kjøpt bil og er i full gang med utdannelsen sin. Som 21-årig er hun mer seriøs en mange 40-åringer ...

Skrevet

Min egen stemor hun er ett fantastisk menneske!

Samme her! Har et godt forhold til mamma og, men stemoren min er harmonien selv.

Anonymous poster hash: 8b3cf...f9a

Skrevet

Og mange fler.

generelt sett beundrer jeg veldig positive folk og de som er flinke til å pleie vennskap på tross av tidssklemma, jeg har litt å hente der.

Anonymous poster hash: 8b3cf...f9a

Skrevet

Ja, alle mødre som er tålmodige og rolige vesener. Spesielt alenemødre. 

Anonymous poster hash: a90b7...8d8
Skrevet

Ja. Kusina mi har 4 barn på 2-9 år. De bor på landet, er masse ute, på fjellturer, kanoturer og masse annet. Aktiv familie, sjonglerer bra med jobb og familie. Hun jobber noe redusert, men har tatt to bachelor-utdanninger de siste 6 årene. Når hun har fri, har hun barna hjemme. Jeg fatter ikke at hun klarer alt dette. De vurderer i tillegg å få nr. 5... All ære, sier jeg bare.

Anonymous poster hash: c73ab...820

Skrevet

Jeg hadde ei venninne på barneskolen som hadde verst mulig utgangspunkt. Mora stakk, faren var "bygderaringen" ekstremt overvektig, i forhold med voksne menn fra hun var 14 (faren ønsket dem velkommen på overnatting ) gravid som 16 åring. ....

I dag har hun 4 flotte barn. Hun har ikke bragd sin overvekt videre, de er høflige og flittige, hun jobber og står på og der er ingenting hun ikke vil gjøre for dem.

Ei blidere og sterkere dame skal man lete lenge etter

Anonymous poster hash: df769...ff2

Skrevet

Så mange bra damer som finnes der ute!

Ingen blir heller trukket fram fordi de er så tynne og har kule klær.

Hurra for oss alle og noen især!

HI

Skrevet

Har en venninne som jeg ser opp til som mor, selv om jeg vet at hun ikke er perfekt hun heller. Men hun er 3-barns mor (0-4 år), mannen jobber off-shore, hun er alltid kul, fresh og velstelt. Hun er en mester til å bake, strikke og holde orden i hus og heim. Hun er flink til å ta med ungene på ulike aktiviteter og de er harmoniske og fine unger. Hun er vittig, morsom og sosial og ser ut som en fashionista selv med barnevogn og stellevesken som tilbehør. Hun er alltid gjennomført og stilig ut og ser ikke ut til å være negativt påvirket hverken fysisk eller mentalt av å ha 3 tette unger.

Hun jobber imidlertid "bare" 90% som frisør og har vaskehjelp hver torsdag, så sammenlignet med f.eks meg selv som jobber 100% i en lederstilling i en krevende stilling (og ikke har vaskehjelp) er det ikke såå rart at hun rekker over mer enn meg...😜

Anonymous poster hash: f86b3...aa4

Skrevet

Dytt

Anonymous poster hash: b84eb...c53

Skrevet

Ei som jeg i det skjulte ser opp til er ei med tre barn, full jobb og som tar videreutdanning på BI.

Hun kan invitere folk hjem i rotete hus eller be folk stikke innom på kaffe etter at hun tilfeldig møter de på f.eks skøytebanen. Da får de kaffe og that's it.

Hun tar med et og et av barna på veldig spennende turer og har tidvis åpent hus for barna og deres venner.

Høres ut som en kul dame 😊 Det er bra å bruke andre som inspirasjon, men husk at du er du 😊

Anonymous poster hash: 10cf0...8cf

Skrevet

Høres ut som en kul dame 😊 Det er bra å bruke andre som inspirasjon, men husk at du er du 😊

For å svare på spørsmålet ditt forresten... Jeg beundrer spesielt unge alenemødre. At de, med den lille livserfaringen det er å bare være 16 - 20 år, tar en så stor oppgave på strak arm og så ofte er så flinke som de er. Det synes jeg er flott. Én ting er å bare holde de små i live, en annen ting er å skape en hyggelig tilværelse for barna. Jeg synes de aller fleste unge alenemødrene jeg ser står på som helter 😊 Jeg fikk en helt ny respekt for dem etter jeg fikk barn selv ja ☺️

Skrevet

Beundrer en mamma i barnehagen til sønnen min. Hun ble mor som 18 åring, ble kastet ut av foreldrene sine som gravid, og pappaen til babyen stakk etter et halvt år. Beundrer stå på viljen hennes, hun er fremdeles alene med barnet, fått lappen, bil, utdanner seg videre og jobber. I tillegg har vi blitt veldig gode venninner, så ser også at barnet har det veldig bra. Beundrer alle mødre som gjør så godt de kan😊

Anonymous poster hash: eaac0...990

Skrevet

Meg selv faktisk;) ble tidlig mamma, er alene med 2 og har klart veldig mye mer og opplevd mye mer i livet enn de fleste på min alder ! Har veldig bra utdanning og spennende jobb, skal studere enda mer og bli enda flinkere ! Jeg er handy, klarer meg alene med alt som måtte være med 2 unger på slep.

Kall meg gjerne selvdigger men jeg er veldig stolt av meg selv! Kjenner faktisk ingen som jeg føler har gjort bedre innsats..

Anonymous poster hash: ec5b3...2fa

Skrevet

Jeg beundrer tålmodigheten og den positive innstillingen til min svigerinne. Men vil ikke utlevere henne, så det får bli med disse ordene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...