Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #1 Skrevet 2. januar 2015 Har el hver måned, litt kort lutealfase (10-12 dager), og har nå pga. over et år prøvetid (har testet med el-tester og truffet nesten alle) har jeg nå fått prøve pergo. Første enkle kur er over, uten resultat. To doble kurer venter på meg nå (med pause mellom alle). Har et barn på fire år fra før, og hadde en sen SA for over et år siden. Disse graviditetene skjedde relativt fort (2 og 6 pp.) Nå er jeg altså ferdig med første pergokur, uten resultat.. Er så lei alle negative tester, og ønsket på en lillebror eller lillesøster til gutten vår er stor.. Er så utrolig motløs, og redd/stresset for at jeg ikke kommer til å bli gravid igjen.. Råd? Hva skjer om jeg ikke blir gravid etter pergo? Har forresten vært med gyn, og alt ser bra ut. Har en tykk slimhinne, og når jeg var der dag 12 i syklusen så hun en eggpose på 17-18 cm. Anonymous poster hash: f930f...0cb
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #4 Skrevet 3. januar 2015 Vet ikke så nye om det, men er vel prøverør som er neste. Klem til deg! Jeg brukte 1 pp på nr 1 og nr 2. Nr 3 brukte jeg 12 pp på. Ingen anelse om hvorfor. Anonymous poster hash: 215b4...95f
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2015 #5 Skrevet 3. januar 2015 Vet ikke så nye om det, men er vel prøverør som er neste. Klem til deg! Jeg brukte 1 pp på nr 1 og nr 2. Nr 3 brukte jeg 12 pp på. Ingen anelse om hvorfor. Anonymous poster hash: 215b4...95f Takk for svar Anonymous poster hash: f930f...0cb
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 opp en siste gang;) Anonymous poster hash: f930f...0cb
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #9 Skrevet 7. januar 2015 Hei. Etter dette bør det tas blodprøver av deg både ved eggløsning og mens for å se at alt er som det skal. Du sier de har sjekket via vaginal ultralyd men blodprøver må også tas. Mannen må også levere en sædprøve. Til tross for barn fra tidligere betyr ikke dette at kvaliteten nå er god hos han. Etter dette blir nok steget prøverør. Lykke til 😊 Anonymous poster hash: b0767...367
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #10 Skrevet 7. januar 2015 Hei. Etter dette bør det tas blodprøver av deg både ved eggløsning og mens for å se at alt er som det skal. Du sier de har sjekket via vaginal ultralyd men blodprøver må også tas. Mannen må også levere en sædprøve. Til tross for barn fra tidligere betyr ikke dette at kvaliteten nå er god hos han. Etter dette blir nok steget prøverør. Lykke til Anonymous poster hash: b0767...367 Takk for svar Er det ikke noe annet som man kan prøve ut før prøverør? Anonymous poster hash: f930f...0cb
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #11 Skrevet 7. januar 2015 Prøv femar. Sliter ikke så mye på slimhinnen som pergo Anonymous poster hash: ac2a5...3fe
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #12 Skrevet 7. januar 2015 Prøv femar. Sliter ikke så mye på slimhinnen som pergo Anonymous poster hash: ac2a5...3fe Takk for tips, skal høre med gyn om det ikke klaffer med pergo. Anonymous poster hash: f930f...0cb
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #13 Skrevet 7. januar 2015 Har el hver måned, litt kort lutealfase (10-12 dager), og har nå pga. over et år prøvetid (har testet med el-tester og truffet nesten alle) har jeg nå fått prøve pergo. Første enkle kur er over, uten resultat. To doble kurer venter på meg nå (med pause mellom alle). Har et barn på fire år fra før, og hadde en sen SA for over et år siden. Disse graviditetene skjedde relativt fort (2 og 6 pp.) Nå er jeg altså ferdig med første pergokur, uten resultat.. Er så lei alle negative tester, og ønsket på en lillebror eller lillesøster til gutten vår er stor.. Er så utrolig motløs, og redd/stresset for at jeg ikke kommer til å bli gravid igjen.. Råd? Hva skjer om jeg ikke blir gravid etter pergo? Har forresten vært med gyn, og alt ser bra ut. Har en tykk slimhinne, og når jeg var der dag 12 i syklusen så hun en eggpose på 17-18 cm. Anonymous poster hash: f930f...0cb Prøvde i over 1 år uten resultat, ingen barn fra før men hadde en selvbestemt abort(den gangen ble jeg gravid uten noe form for hjelpemidler) Var hos gynokolog han fant Cyster og han mente derfor jeg ikke ble gravid fordi jeg ikke hadde eggløsning + Cyster.. Fikk pergokur, tok en dobbel. Satt på første :-) Gravid 24 uker nå å venter en gutt! Tror kanskje dobble kurer har mer effekt, skal du ta dem fra 3 blødnings dag eller 5? Min gynio sa til meg 3 for bedre effekt men jeg glemte meg, så tok de bare fra 5 å det funket like bra. Håper det funker for deg også denne gangen. Klem Anonymous poster hash: d235c...ecd
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #14 Skrevet 9. januar 2015 Har el hver måned, litt kort lutealfase (10-12 dager), og har nå pga. over et år prøvetid (har testet med el-tester og truffet nesten alle) har jeg nå fått prøve pergo. Første enkle kur er over, uten resultat. To doble kurer venter på meg nå (med pause mellom alle). Har et barn på fire år fra før, og hadde en sen SA for over et år siden. Disse graviditetene skjedde relativt fort (2 og 6 pp.) Nå er jeg altså ferdig med første pergokur, uten resultat.. Er så lei alle negative tester, og ønsket på en lillebror eller lillesøster til gutten vår er stor.. Er så utrolig motløs, og redd/stresset for at jeg ikke kommer til å bli gravid igjen.. Råd? Hva skjer om jeg ikke blir gravid etter pergo? Har forresten vært med gyn, og alt ser bra ut. Har en tykk slimhinne, og når jeg var der dag 12 i syklusen så hun en eggpose på 17-18 cm. Anonymous poster hash: f930f...0cb Prøvde i over 1 år uten resultat, ingen barn fra før men hadde en selvbestemt abort(den gangen ble jeg gravid uten noe form for hjelpemidler) Var hos gynokolog han fant Cyster og han mente derfor jeg ikke ble gravid fordi jeg ikke hadde eggløsning + Cyster.. Fikk pergokur, tok en dobbel. Satt på første :-) Gravid 24 uker nå å venter en gutt! Tror kanskje dobble kurer har mer effekt, skal du ta dem fra 3 blødnings dag eller 5? Min gynio sa til meg 3 for bedre effekt men jeg glemte meg, så tok de bare fra 5 å det funket like bra. Håper det funker for deg også denne gangen. Klem Anonymous poster hash: d235c...ecd Tusen takk for svar Og gratulerer så mye med graviditeten. Jeg tar de fra dag 3 Anonymous poster hash: f930f...0cb
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #15 Skrevet 9. januar 2015 Hvis du ikke har tatt røntgen av egglederne er det også et skritt på veien etter pergo... jeg fikk henvisning til det da pergo ikke virket, men så tok jeg en siste kur mens jeg stod på venteliste og ble gravid ☺ De tar røntgen med kontrastvæske i egglederne, for å se om det er åpent. Finnes vel flere tilstander som kan føre til at egglederne tettes, og noen ganger holder det å bare spyle ut litt rusk ☺ Anonymous poster hash: 93bf0...7d7
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #16 Skrevet 9. januar 2015 Hvis du ikke har tatt røntgen av egglederne er det også et skritt på veien etter pergo... jeg fikk henvisning til det da pergo ikke virket, men så tok jeg en siste kur mens jeg stod på venteliste og ble gravid ☺ De tar røntgen med kontrastvæske i egglederne, for å se om det er åpent. Finnes vel flere tilstander som kan føre til at egglederne tettes, og noen ganger holder det å bare spyle ut litt rusk ☺ Anonymous poster hash: 93bf0...7d7 Takker for svar Anonymous poster hash: f930f...0cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå