Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #1 Skrevet 2. januar 2015 Hvordan og når ble det oppdaget? Har/hadde du økt søvnbehov? Anonymous poster hash: 727d5...110
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #3 Skrevet 2. januar 2015 hadde ekstremt stort søvnbehov før det ble oppdaget ved blodprøve. hadde hatt symptomene i mange år før jeg fikk diagnosen. Viktig å f tatt blodprøvene tidligst mulig på morgenen for korrekt svar. Anonymous poster hash: 28e97...dba
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #4 Skrevet 2. januar 2015 Jeg hadde først hyperthyorose etter første svangerskap. Stupte ned i vekt, hjertekrampe, skjelvinger, litt hyperaktiv men samtidig et enormt søvnbehov. Jeg sovnet stadig på bussen og våknet ved endestasjonen. Så de måtte slå ut skjoldbruskkjertelen. Jeg var fin i mange år (7 år), begynte å føle meg slapp og uggen. Jeg mistet mye hår og holdt på å klø som en gal pga tørr hud. 7kke klarte jeg å gå ned i vekt heller selv om jeg var veldig bevisst på hva jeg puttet i meg. Jeg var litt deprimert rett og slett. Frøs gjorde jeg hele tiden, sommer som vinter. Tenkte ikke over det før jeg ble gravid og legen ringte meg en sen kveld. Da hadde jeg plutselig fått lavt stoffskifte, visstnok veldig lavt. Måtte starte med medisin med en gang med meget forsiktig og gradvis opptrapping. Jeg var sliten og trett på den tiden, men likevel ikke like trett som da jeg hadde hyperthyorose. Desverre føler jeg at jeg aldri har blitt den samme igjen selv om jeg får medisiner. Etter fødselen ble jeg bare mer sliten og har aldri kommet meg på et normalt nivå. I lange perioder har jeg mer behov for søvn enn barnet mitt. Det er nå 8 år siden jeg startet med levaxine for min hypothyroiose. Jeg har helt stabile prøveverdier som ligger på midten innenfor normal området. Jeg selv mistenker at jeg må ligge litt høyere i verdier, men min fastlege mener ikke det. Anonymous poster hash: fc151...8e8
HvittHus Skrevet 3. januar 2015 #5 Skrevet 3. januar 2015 Jeg hadde først hyperthyorose etter første svangerskap. Stupte ned i vekt, hjertekrampe, skjelvinger, litt hyperaktiv men samtidig et enormt søvnbehov. Jeg sovnet stadig på bussen og våknet ved endestasjonen. Så de måtte slå ut skjoldbruskkjertelen. Jeg var fin i mange år (7 år), begynte å føle meg slapp og uggen. Jeg mistet mye hår og holdt på å klø som en gal pga tørr hud. 7kke klarte jeg å gå ned i vekt heller selv om jeg var veldig bevisst på hva jeg puttet i meg. Jeg var litt deprimert rett og slett. Frøs gjorde jeg hele tiden, sommer som vinter. Tenkte ikke over det før jeg ble gravid og legen ringte meg en sen kveld. Da hadde jeg plutselig fått lavt stoffskifte, visstnok veldig lavt. Måtte starte med medisin med en gang med meget forsiktig og gradvis opptrapping. Jeg var sliten og trett på den tiden, men likevel ikke like trett som da jeg hadde hyperthyorose. Desverre føler jeg at jeg aldri har blitt den samme igjen selv om jeg får medisiner. Etter fødselen ble jeg bare mer sliten og har aldri kommet meg på et normalt nivå. I lange perioder har jeg mer behov for søvn enn barnet mitt. Det er nå 8 år siden jeg startet med levaxine for min hypothyroiose. Jeg har helt stabile prøveverdier som ligger på midten innenfor normal området. Jeg selv mistenker at jeg må ligge litt høyere i verdier, men min fastlege mener ikke det. Anonymous poster hash: fc151...8e8 Det er helt vanlig at tidligere hyperthyreosepasienter må ligge høyt i referanseområdet for å ha det bra. De tåler gjerne lave verdier dårligere enn hypopasientene gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå