Gå til innhold

Dere som har sluttet å røyke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen tips? Erstattet dere vanen med noe annet?

Har "slutta" app og e sigarett uten nikotin men synes ikke noen av dem hjelper...

Vil så gjerne lykkes denne gangen 😕

Anonymous poster hash: c7b28...5c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet ved hjelp av champix, har aldri hatt lyst på røyk igjen. Det er 7 år siden nå :)

Anonymous poster hash: 887f8...e7b
Skrevet

Leste endelig ikke røyker av Allen Carr for 284 dager siden og har ikke røyka siden. Har hatt lyst på røyk en håndfull ganger, men ikke lenge nok til at jeg har falt for "fristelsen".. Har fortsatt slutta appen på telefonen😉

Anonymous poster hash: fcad7...5e7

Skrevet

slutta appen og graviditet noen mnd senere gjorde susen her ;)

Anonymous poster hash: 03ca3...d04
Skrevet

Jeg har prøvd champix og fikk vanvittige bivirkninger (nattesøvnen)

Hvor lenge varer det fysiske suget?

Skrevet

...og hva er egentlig den allan Carr greia? Har så liten tro på sånne bøker...

Skrevet

Jeg sluttet også med Allan Carr sin bok "Endelig ikke røyker". Jeg hadde da vært røyker i 23 år og hadde masse mislykkete forsøk på å slutte bak meg. Ingenting hjalp før jeg leste den boken. Jeg sluttet på dagen etter at jeg lest siste siden og gledet meg virkelig til et røykfritt liv hvor JEG hadde kontrollen. Det er nå snart 11 år siden, og jeg har aldrig følt noe behov for røyk siden. :D

Skrevet

champix halv dose, da jeg ble kvalm, men klart meg, og det er 4 år siden jeg tok en røyk.

Anonymous poster hash: bd104...e0e
Skrevet

Jeg leste den 2 ganger, klarte ikke slutte med den

Anonymous poster hash: 887f8...e7b

Skrevet

Den boka slår ihjel en masse myter vi røykere gjerne forer oss selv med for å holde på vanen med å røyke. Den får en til å skjønne at røyking er en vane og ikke en fysisk avhengighet som vi gjerne liker å tru. Den får oss til å lære oss å styre hjernen vår til å ikke falle for løgnene hjernen forteller oss for å opprettholde vanen med å røyke. Kort sagt er det vel en slags hjernevask, men på en valdig god måte, soden det ført til at ekstremt mange klart å slutte med hejlp av den boken. Jeg anbefaler den varmt. Dessuten er det meningen at man skal slutte ETTER at man er ferdig med boka, og det gjør vel at det ikke er like skummelt å begynne på den vil jeg tru. Og så er den fulstendig fri fra skremselspropaganda og det trur jeg også er et pluss.

Skrevet

Begynte med elsigarett m/nikotin. Først høy mg, men fant fort ut at jeg måtte ned, så gikk fra 24 mg nikotin til 6 mg nikotin helt smertefritt. Etter ca 100 dager med el sig fant jeg ut jeg var gravid, og før jeg helt hadde klart å bestemme meg for om jeg skulle kutte el sigaretten eller bare gå over til 0 nikotin så ble jeg dårlig av hele greia, så det fikk en naturlig slutt av seg selv, 1 uke etter positiv test :)

Anonymous poster hash: 95133...03f
Skrevet

Erstattet med snus. Ikke så bra det heller, men det er hakket bedre enn røyk! Ikke hoster jeg, ikke blir jeg så andpusten og ikke lukter jeg. Skal slutte med snus også, men venter til jeg føler jeg er klar. Røykte i 17 år, kun avbrutt av graviditeter og ammeperioder.

Anonymous poster hash: 0b5ae...235

Skrevet

Kjente godt etter hvor ille det egentlig smakte og lukta, og tenkte etter hvor småkvalm etc jeg ble etter å ha røyka. Så fokuserte jeg på det og da fikk jeg ikke lyst på røyk mer.

Anonymous poster hash: 3960c...bbc

Skrevet

Erstattet røyk med vanlig tyggis. Snart Vært røykfri I 5 år. Men fortsatt avhengig av tyggisen da ;-)

Anonymous poster hash: 9ff87...d79

Skrevet

Røyka 20-30 om dagen i 8 år. Erstattet sigg med Nicotinelle, det var null stress. Tygde imidlertid Nicotinelle i over fire år... Da jeg ble gravid for andre gang greide jeg endelig å holde på tyggeslutten også etter svangerskapet. Det er klart mye sunnere å tygge nikotintyggis enn å røyke, men jeg hadde ca 90 i hvilepauser (mot 50-60 nå) og begynte å få vondt i epigastriet, som ved en magekatarr, pga konstant irritasjon av slimhinnen. Hadde også en del munnsår. Utrolig deilig å være helt ferdig med alt dette.....

Anonymous poster hash: c3685...5b7

Skrevet (endret)

Sluttet å røyke ved hjelp av e-sigaretter m nikotin.

Så gikk jeg over til uten nikotin.

4/12-2012 sluttet jeg midt på dagen :-)

Endret av kaklemor
Skrevet

Eneste som hjalp for meg var å bli gravid. Før det slutta jeg mange ganger, men falt utpå igjen hver gang. Skulle bare ta en festrøyk osv...

Mannen var storrøyker i 25 år, og gikk over til e-sigaretter for et år siden. Har trappet gradvis ned på nikotin, og er nå nede i nesten ingenting. Hadde aldri trodd han skulle klare det, eller ville det for den saks skyld, for han var en virkelig Røyker, identifiserte seg med røyken og ble skikkelig provosert av antirøykekampanjer, røykelov osv. Men så ble han introdusert for e-sigaretter og ble frelst. ;) Dampen kommer han nok aldri til å slutte med, men det er jo verdt det.

Anonymous poster hash: 06a39...9e9
Skrevet

Noen tips? Erstattet dere vanen med noe annet?

Har "slutta" app og e sigarett uten nikotin men synes ikke noen av dem hjelper...

Vil så gjerne lykkes denne gangen 😕

Jeg sluttet ved å kutte en og en situasjon av gangen. Først kuttet jeg å røyke mens jeg gikk. Da jeg følte meg "avvent" fra å røyke i den situasjonen, at jeg ikke lengre tenkte "å, nå hadde det vært godt med en røyk", så sluttet jeg å røyke mens jeg ventet på bussen/t-banen/toget. Da jeg hadde vent meg til å vente uten røyk sluttet jeg å røyke før jeg skulle inn til noe (den røyken du henger ute og må ha to trekk til av før du går inn). Osv osv. Den værste kneika å komme over var i pausene på jobben (det tok flere år). Det siste jeg sluttet med var festrøyken, men den kom av seg selv da jeg fikk barn og gikk skjeldnere på fest.

Anonymous poster hash: 56901...a49

Skrevet

Å trappe ned har jeg gitt opp. Har jeg røyk så røyker jeg dem. Ikke har jeg noen myter som må knuses heller, da jeg ikke unnskylder røykingen med noe annet enn at jeg er en røyker og jeg liker det. Må nok bare holde ut cold turkey.....

Skrevet

Jeg slutta på dagen uten å bruke noen hjelpemidler, på et rent innfall. Var ikke planlagt engang. Da hadde jeg røkt i 18 år. Har ikke røyka etter det, og det er 3 år siden nå.

Handler i bunn og grunn om viljestyrke. Det er DU som bestemmer, ikke kroppen din. Det er bare lyster som du fint klarer å overstyre om du bare vil. Det er ingen ting som heter at man "må" ta en røyk.

Anonymous poster hash: bc1a2...f08
Skrevet

Jeg slutta på dagen uten å bruke noen hjelpemidler, på et rent innfall. Var ikke planlagt engang. Da hadde jeg røkt i 18 år. Har ikke røyka etter det, og det er 3 år siden nå.

Handler i bunn og grunn om viljestyrke. Det er DU som bestemmer, ikke kroppen din. Det er bare lyster som du fint klarer å overstyre om du bare vil. Det er ingen ting som heter at man "må" ta en røyk.

Jeg vet jeg ikke "må" ha en røyk. Problemet er at jeg "vil" ha en røyk 😉

Skrevet

Jeg vet jeg ikke "må" ha en røyk. Problemet er at jeg "vil" ha en røyk

Da må du bare si til deg selv at det skal du ikke. Det er kroppen din som sier at den vil ha røyk, men den bestemmer ikke. Fornuften din og viljen din sier jo at du ikke skal gjøre det, så da er det jo ikke noe problem. Det er bare å la være å gjøre det. Klarte det jeg. Var ikke særlig vanskelig engang.

Skrevet

Å trappe ned har jeg gitt opp. Har jeg røyk så røyker jeg dem. Ikke har jeg noen myter som må knuses heller, da jeg ikke unnskylder røykingen med noe annet enn at jeg er en røyker og jeg liker det. Må nok bare holde ut cold turkey.....

Det trudde jeg også. Så leste jeg boka og innså at jeg hadde en masse myter jeg ikke engang var klar over. Som at jeg " likte det " feks. Gi den et forsøk i det minste. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...