Gå til innhold

Kan man "avvise" et barn i døra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en herlig gutt i nabolaget som pleier å være sammen med jenta mi en god del. Våre dører er alltid åpne for ham!

Det er et lite problem når det kommer til besøk fra skolevenninner. Jenta mi trenger å få et litt bedre fotfeste sosialt i klassen. Vi inviterer venner hjem. Gutten har kommet innom nesten hver gang, og det skjærer seg ofte med de som er på besøk da "jenteleken" på en måte blir forstyrret. Han kan være litt voldsom i lek, noe som ikke gjør noe for jenta vår i det daglige..

Kan jeg i tilfeller hvor hun har besøk si at det er kjempekoselig at han kommer innom men at hun er opptatt nå. Og heller invitere ham over til kvelds med koselig spilling eller noe?

Føler meg jo da veldig slem og ekskluderende, men jenta vår trenger virkelig å få litt tid med venninner fra klassen alene for å bygge relasjon..

Hva tenker dere? Jeg syns det er vanskelig og sårt..

Anonymous poster hash: a06cd...d5b

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Man trenger ikke leke med alle, alltid. Det er lov å si hun har besøk

Skrevet

Kan du snakke med foreldrene hans om det slik at de kan hjelpe til med forklaringer hvis han kommer slukøret hjem etter avvisning i døra?

Skjønner godt at du synes det er vanskelig men det er jo viktig for datteren din at hun knytter seg til klasseundervisning også.. Hva sier hun selv om denne gutten forresten? Vil hun egentlig helst leke med han?

Anonymous poster hash: bb5eb...2c5

Skrevet

Man trenger ikke leke med alle, alltid. Det er lov å si hun har besøk

Ja, jeg bare vet at han blir lei seg. Han har ikke så mange andre venner tror jeg.

Har alltid følt at man skal åpne huset for alle. Jo flere jo bedre. Men har da sett at dette blir vanskelig.

Jeg har forsøkt å si nei før, men når jeg har sett forventningen i øynene hans har jeg endt opp med å gi ham en god klem og skysse ham inn.

Det kan likevel ikke gå utover venninneforhold for datteren min.. Og jeg føler på en måte at det gjør det..

HI

Anonymous poster hash: 041b2...557

Skrevet

Kan du snakke med foreldrene hans om det slik at de kan hjelpe til med forklaringer hvis han kommer slukøret hjem etter avvisning i døra?

Skjønner godt at du synes det er vanskelig men det er jo viktig for datteren din at hun knytter seg til klasseundervisning også.. Hva sier hun selv om denne gutten forresten? Vil hun egentlig helst leke med han?

Jeg kommer i så fall til å sende en sms. Lurte på om jeg skulle kontakte dem på forhånd og si at hun er opptatt på dagen Men at han komme til kvelds. Men det blir kanskje litt rart.

Hun liker å leke med ham. Men jeg ser at hun trenger denne tiden for å bli kjent med andre.

HI

Skrevet

Det må man kunne gjøre. Viktig at hun får sjansen til å få gode venninner i klassen. Gi beskjed til foreldrene så vet de hvorfor.

Anonymous poster hash: 2700e...6f5

Skrevet

Jeg kommer i så fall til å sende en sms. Lurte på om jeg skulle kontakte dem på forhånd og si at hun er opptatt på dagen Men at han komme til kvelds. Men det blir kanskje litt rart.

Hun liker å leke med ham. Men jeg ser at hun trenger denne tiden for å bli kjent med andre.

HI

Jeg ville forklart foreldrene det akkurat sånn som du skriver det her. Og sendt dem en melding når det ikke passer med besøk, så han slipper skuffelsen i døra.

Anonymous poster hash: 43928...974

Skrevet

Ja, helt ok det syns jeg. Syns ikke en trenger utdype så mye heller. Å ha med seg en venninne hjem og leke bare to de timene syns jeg ikke en trenger noe unnskyldning for altså.

Anonymous poster hash: 52f55...73d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...