Gå til innhold

Bare lurer på en helt ubetydelig ting...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor sier politikerne ISIL, mens media og alle andre bruker det nye navnet IS?

Anonymous poster hash: 97c24...e24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi politikerne ikke vil kalle dem IS. Det står for islamsk stat og ved å kalle dem for det, vedkjenner man at det finnes en islamsk stat.

Anonymous poster hash: fc8f7...686

Skrevet

Fordi politikerne ikke vil kalle dem IS. Det står for islamsk stat og ved å kalle dem for det, vedkjenner man at det finnes en islamsk stat. Anonymous poster hash: fc8f7...686

I see! Thanks, det forklarer jo. hi

Gjest Antarctica
Skrevet

Det var jo helt motsatt svar av det som HI spurte om.

De siste bokstavene I og L står for navnene Irak og Levanten. Gruppen har visst selv fjernet de bokstavene, så det korrekte er IS.

Skrevet

Fordi politikerne ikke vil kalle dem IS. Det står for islamsk stat og ved å kalle dem for det, vedkjenner man at det finnes en islamsk stat. Anonymous poster hash: fc8f7...686

I see! Thanks, det forklarer jo. hiAnonymous poster hash: 97c24...e24

Det forklarer jo i grunnen ingenting? En forklaring hadde vært om om politikerene kalte dem for "de vi ikke nevner navnet på" hvis det var snakk om å vedkjenne.

Før kalte gruppen seg ISIL, nå er det som pashla sier IS. Og jeg trur ikke alle politikere bruker det gamle ISIL, men mulig noen henger etter?

Anonymous poster hash: 0231d...411

Gjest Antarctica
Skrevet

I see! Thanks, det forklarer jo. hiAnonymous poster hash: 97c24...e24

Det forklarer jo i grunnen ingenting? En forklaring hadde vært om om politikerene kalte dem for "de vi ikke nevner navnet på" hvis det var snakk om å vedkjenne. Anonymous poster hash: 0231d...411

Enig, hvis det handlet om å anerkjenne en islamsk stat, da måtte man jo fjerne de to første bokstavene og bare beholde IL.

Skrevet

Det sto i avisa senest i dag, men mulig det er feil.

Anonymous poster hash: fc8f7...686

Skrevet

Det sto i avisa senest i dag, men mulig det er feil.Anonymous poster hash: fc8f7...686

Men fatter ikke hvordan det kan være bedre å kalle dem islamsk stat Irak Levanten? Hvis det var å vedkjenne at det finnes en islamsk stat som var feil?

Skrevet

Jeg syntes det var logisk da jeg leste forklaringen til anonym nr 2, nettopp fordi de selv kaller seg IS. Men så leste jeg hva pashla skrev, og da ble jeg i tvil... Men hva skulle man ellers kalt dem? HI

Skrevet

Jeg syntes det var logisk da jeg leste forklaringen til anonym nr 2, nettopp fordi de selv kaller seg IS. Men så leste jeg hva pashla skrev, og da ble jeg i tvil... Men hva skulle man ellers kalt dem? HIAnonymous poster hash: 97c24...e24

Det å vedkjenne at det finnes en gruppe i østen som kaller seg IS er ikke nødvendigvis så galt. Så det vanlige er å kalle gruppen IS som den heter. Det finnes ikke en stat i verden som heter IS, så det går bra.

Skrevet

Jeg syntes det var logisk da jeg leste forklaringen til anonym nr 2, nettopp fordi de selv kaller seg IS. Men så leste jeg hva pashla skrev, og da ble jeg i tvil... Men hva skulle man ellers kalt dem? HIAnonymous poster hash: 97c24...e24

Det å vedkjenne at det finnes en gruppe i østen som kaller seg IS er ikke nødvendigvis så galt. Så det vanlige er å kalle gruppen IS som den heter. Det finnes ikke en stat i verden som heter IS, så det går bra.Anonymous poster hash: 0231d...411

Joda, men hvorfor sier politikerne da ISIL? Erna brukte det senest i nyttårstalen, konsekvent. HI

Skrevet

Det å vedkjenne at det finnes en gruppe i østen som kaller seg IS er ikke nødvendigvis så galt. Så det vanlige er å kalle gruppen IS som den heter. Det finnes ikke en stat i verden som heter IS, så det går bra.Anonymous poster hash: 0231d...411

Joda, men hvorfor sier politikerne da ISIL? Erna brukte det senest i nyttårstalen, konsekvent. HIAnonymous poster hash: 97c24...e24

Aner ikke! Ble fryktelig nysgjerrig selv nå, la ikke merke til at hun brukte det konsekvent. Må si jeg synes det er merkelig. Må undersøke saken. Kommer tilbake til det hvis jeg finner ut noe lurt.

Skrevet

Eneste jeg finner ut av er at de tre navnene brukes om hverandre uten noen videre betydning. Altså IS, ISIL og ISIS.

Skrevet

Ja, merkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...