Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #1 Skrevet 2. januar 2015 Noen som har erfaring med å ha navnefest/dåp når barnet er 2-2,5 mnd? Synes dere det er litt tidlig, eller kan det være fordeler med det? Alternativet blir nemlig å vente til ca 5 mnd, og synes det er litt lenge igjen. Er jo liksom en "velkommen til verden-feiring". Trenger ikke ta hensyn til at dåpskjole skal passe. Anonymous poster hash: ff06c...ffe
LivetErEnLek Skrevet 2. januar 2015 #2 Skrevet 2. januar 2015 Kommer helt ann på barnet. Har hatt navnfest for alle mine og en av de var ca 2 mnd, bare gråt, sov ikke om natta (eller dagen for den saks skyld). Jeg var fulstendig utslitt og hadde ikke valgt det en gang til. Yngste skal ha navnfest når han er 4, 5 mnd. En utrolig harmonisk unge, sover hele natta, smiler og spiser. Hadde mulighet til å ha markeringen da han var ca 1, 5 mnd, men valgte det bort pga tidligere erfaringer, men ser nå at det kunne vi helt klart ha gjort.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #3 Skrevet 2. januar 2015 Takk for svar:) Det er et poeng å vente til etter 3 måneder, i tilfelle kolikk el.l., ja. Selv om det aldri er noen garanti, så er jo sjansen da større for å unngå mye gråt og slitne foreldre.. Skulle gjerne ha visst hvordan barnet blir på forhånd;) Andre med erfaringer? Anonymous poster hash: ff06c...ffe
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #4 Skrevet 2. januar 2015 Jeg har døpt mine når de har vært ca ti uker. Synes det har vært perfekt, for da er de så små ennå at de spiser og sover stort sett hele tiden. .. Anonymous poster hash: 9dbda...a31
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #5 Skrevet 2. januar 2015 Døpte min når han var 7 mnd, gikk helt fint. Han sov noe og ellers så koset han seg, var alltids noen som ville holde han eller leke med han. Men han er en rolig og enkel unge, er jo forskjell på de. Noen er kanskje mer slitsomme når de er så gamle. Gikk iallefall helt fint. Kunne sikkert døpt han ved 2 mnd og, men han var mye våken da og, alltid vært mye våken, lite dagsoving og sover hele natta i strekk. Anonymous poster hash: 934b4...1fa
QueeenBeee Skrevet 2. januar 2015 #6 Skrevet 2. januar 2015 Døpte mini da hum var 2 måneder. Ikke noe problem. Gikk så fint så mens ei venninne av meg døpte sin da han var 11 måneder, var veldig koselig det også. Ta d når det passer for dere
Anonym bruker 1000 Skrevet 2. januar 2015 #7 Skrevet 2. januar 2015 min var 2,5 mnd når vi hadde navnfesten hans,gikk veldig fint det, ikke så tildig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå