bIomstre Skrevet 2. januar 2015 #1 Skrevet 2. januar 2015 Endelig kunne det bakes igjen! En liter biola MÅTTE simpelthen reddes fra å gå ut på dato, og hva bedre kan man bli i sitt neste liv enn en kake?
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. januar 2015 #2 Skrevet 2. januar 2015 Det er godt du ikke lar maten gå til spille Jeg skulle gjerne vært i form til å bake noe jeg. Får ta til takke med pannekakene jeg har satt i gang med.
ms.Pond Skrevet 2. januar 2015 #3 Skrevet 2. januar 2015 Da vil jeg gjerne vite hva du baker med biola For det hørtes syndig godt ut! Her står det vaniljemuffins med blåbærsyltetøy i ovnen, og til kjøling står et eksperiment, en hvit sjokoladekrem med vanilje. Enten knallgodt eller utrolig kvalmende. Spent... Har ingredienser til en kremostfrosting i reserve dersom eksperimentet går åt skogen. Bursdagsbarnet to be sover godt og aner fred og ingen fare Forøvrig det første bakeprosjektet både i år og i jula (ja, det er vel egentlig litt jul enda, i alle fall er treet fortsatt på plass). It's good to be back!
bIomstre Skrevet 3. januar 2015 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2015 Klart du får vite det! Det ble et eksperiment. Tok utgangspunkt i oppskrift på krydderkake med kefir. Byttet ut kefir med min biola jordbær og hadde i lime og vaniljesukker istedenfor krydder. I tilleg ble det drysset tørka jordbær på halve og hakka mandler på halve fordi det også var til overs! For å prøve å gjøre den litt matpakkevennlig ble 1/4 av melet byttet med fibra, og 1/4 med havregryn samt sukkeret redusert. Ble friskt, godt og mettede! Er rutte opp og lagt i frysen Oppskrift ble da: 1l biola jordbær 500g sukker 200g havregryn 200g fibra 400g hvetemel 1ss natron 3ss vaniljesukker Skall og saft av 1 lime 200g smeltet smør Røres sammen, haes i stor langpanne, stekes ved 175 grader i 30-40 min, avkjøles og spises!
ms.Pond Skrevet 4. januar 2015 #5 Skrevet 4. januar 2015 Nam! Lagres og gledes til Må først spise ut jula før jeg kan begynne å lage noe nytt. Og så må jeg vel vurdere om jeg skal få en baby først, så jeg har ork til å gjennomføre både baking og spising. Lagde pizzadeig i kenwooden i sta og måtte legge meg og slappe av litt etter den var ferdig kjevlet, for det hadde tatt stort sett alt av energi Teller ned dager og uker nå! Lurer på om biola går an å bruke i sveler og lapper også? Må prøves! Noteres inntil videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå