Gå til innhold

Da bakes julen ut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig kunne det bakes igjen! En liter biola MÅTTE simpelthen reddes fra å gå ut på dato, og hva bedre kan man bli i sitt neste liv enn en kake? :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er godt du ikke lar maten gå til spille :D

Jeg skulle gjerne vært i form til å bake noe jeg. Får ta til takke med pannekakene jeg har satt i gang med.

Skrevet

Da vil jeg gjerne vite hva du baker med biola :) For det hørtes syndig godt ut! 

Her står det vaniljemuffins med blåbærsyltetøy i ovnen, og til kjøling står et eksperiment, en hvit sjokoladekrem med vanilje. Enten knallgodt eller utrolig kvalmende. Spent... Har ingredienser til en kremostfrosting i reserve dersom eksperimentet går åt skogen. 

Bursdagsbarnet to be sover godt og aner fred og ingen fare :) 

Forøvrig det første bakeprosjektet både i år og i jula (ja, det er vel egentlig litt jul enda, i alle fall er treet fortsatt på plass). It's good to be back! 

Skrevet

Klart du får vite det!

Det ble et eksperiment. Tok utgangspunkt i oppskrift på krydderkake med kefir. Byttet ut kefir med min biola jordbær og hadde i lime og vaniljesukker istedenfor krydder. I tilleg ble det drysset tørka jordbær på halve og hakka mandler på halve fordi det også var til overs! For å prøve å gjøre den litt matpakkevennlig ble 1/4 av melet byttet med fibra, og 1/4 med havregryn samt sukkeret redusert. Ble friskt, godt og mettede! Er rutte opp og lagt i frysen :)

Oppskrift ble da:

1l biola jordbær

500g sukker

200g havregryn

200g fibra

400g hvetemel

1ss natron

3ss vaniljesukker

Skall og saft av 1 lime

200g smeltet smør

Røres sammen, haes i stor langpanne, stekes ved 175 grader i 30-40 min, avkjøles og spises!

Skrevet

Nam! Lagres og gledes til :) 

Må først spise ut jula før jeg kan begynne å lage noe nytt. Og så må jeg vel vurdere om jeg skal få en baby først, så jeg har ork til å gjennomføre både baking og spising. 

Lagde pizzadeig i kenwooden i sta og måtte legge meg og slappe av litt etter den var ferdig kjevlet, for det hadde tatt stort sett alt av energi :P Teller ned dager og uker nå!

Lurer på om biola går an å bruke i sveler og lapper også? Må prøves! Noteres inntil videre ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...