Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #1 Skrevet 2. januar 2015 Må få ut litt. Har få venner og ingen jeg kan snakke med dette om. Samboer er ekstremt umoden og vi venter barn sammen om kort tid. Jeg har kommet frem til at jeg tror han har manglende evne når det kommer til empati, for han bryr seg rett og slett ikke om jeg er lei meg, såret etc. Kan sitte rett ved siden av meg når jeg gråter og drive på pc eller snakke med kompiser. Dette har ført til en begynnende depresjon for meg og jeg har det aldri bra lenger. Jeg vet at verken jeg eller baby fortjener å ha det slik. Han lyver om ubetydelige ting,, som feks at han ikke har avtaler med kompiser når han egentlig har det. Har også oppdaget at han ringer meg og sier natta flere timer før han egentlig legger seg og da setter han seg til å spille på Playstation hele natta med kompiser osv. Drar ut så fort sjansen byr seg for å se fotball og drikke øl med venner, og jeg blir gang på gang sittende alene med baby i magen. Han klarer ikke si nei til vennene sine og jeg blir satt på siden hele tiden. Han er rett og slett litt dum, har ingen gode argumenter i diskusjoner rundt dette og svarer som en drittunge. Om jeg er bortreist og han vet at jeg har det vondt setter han seg til å spille med kompisene. Jeg vet han er en idiot, men hvordan skal jeg klare å gi slipp? Det gjør så vondt i meg konstant og det føles ut som jeg har kjærlighetssorg hele tiden. Jeg elsker jo denne mannen, men jeg ser at jeg kan ikke la meg behandles slik lenger da det ødelegger meg på innsiden. Tenker på hvor mye disse månedene har påvirket baby og alt. Huff... Anonymous poster hash: c389e...a55
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #2 Skrevet 2. januar 2015 Kutt ham ut av livet ditt. Ærlig talt. Han verken elsker eller respekterer deg. Start livet med baby alene, og en dag dukker det opp en mann som virkelig verdsetter både deg og barnet. Anonymous poster hash: 11b72...2df
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #3 Skrevet 2. januar 2015 Stikk før babyen blir født iallefall, det tror jeg ærlig talt gjør ting lettere for deg i lengden. Det gjør skrekkelig vondt i starten, men snart sitter du med en liten en og da blir denne udugelige fyren litt mindre viktig. Når babyen er født er du nødt til å stille høyere krav til hvem du omgir deg med (tenker da på kjæreste\samboer) og da kommer barnefaren her mest sannsynlig til kort. Sånne idioter som han bør ikke bli pappa, så dra din vei nå. Anonymous poster hash: b14be...f94
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #4 Skrevet 2. januar 2015 Han er ikke voksen, jeg hadde nok dumpet ham.. Det er masse fisk i havet, og det er faktisk null stress å få seg type selv om man har barn:) Jeg ble sammen med min nåværende mann når barnet mitt var 9 mnd. Anonymous poster hash: 4b4ab...ebc
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #5 Skrevet 2. januar 2015 Hadde jeg ikke visst bedre, hadde jeg trodd du var sammen med eksen min. Jeg gikk fra ham da jeg var gravid (i tillegg til det du beskriver var han også notorisk utro), og selv om det var vondt, glemte jeg det når datteren min ble født og jeg kunne fokusere på henne i stedet. Nå, syv år senere, venter jeg barn med en fantastisk mann som har alt det eksen manglet. Kom deg vekk og finn noen som fortjener deg! Anonymous poster hash: b27ee...f90
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #6 Skrevet 2. januar 2015 Er du mye lei deg / gråter? Det kan jo kanskje bli litt mye... Anonymous poster hash: d4863...10a
Hjertefru Skrevet 2. januar 2015 #7 Skrevet 2. januar 2015 Uff, trist lesning. Men dere som ber hi om å dra, er det ikke(om enn milroskopisk) sjans for at snørrvalpen brått blir voksen når babyen er en realitet? Noen som har opplevd det?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #8 Skrevet 2. januar 2015 Ringer han deg for å si god natt? Er ikke dere samboere? Anonymous poster hash: 5ce3e...792
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #9 Skrevet 2. januar 2015 Når jeg er bortreist ringer han meg for å si god natt, brukte dette som et eksempel siden dette skjedde nylig og jeg er bortreist for øyeblikket. Har ikke vært mye lei meg før frem til nå, men alle er vel lei seg innimellom? Og det er da ikke riktig å ikke bry seg om det når det tross alt er kjæresten din. Tusen takk for svar. Jeg føler meg litt fanget ettersom jeg vet jeg ikke fortjener dette, og jeg vet jeg burde dra, men samtidig så ønsker jeg sterkt at baby skal vokse opp med begge foreldrene sine, og jeg er jo glad i fyren.. Dessverre.. HI Anonymous poster hash: c389e...a55
Bia og Mini Skrevet 2. januar 2015 #10 Skrevet 2. januar 2015 Når jeg er bortreist ringer han meg for å si god natt, brukte dette som et eksempel siden dette skjedde nylig og jeg er bortreist for øyeblikket. Har ikke vært mye lei meg før frem til nå, men alle er vel lei seg innimellom? Og det er da ikke riktig å ikke bry seg om det når det tross alt er kjæresten din. Tusen takk for svar. Jeg føler meg litt fanget ettersom jeg vet jeg ikke fortjener dette, og jeg vet jeg burde dra, men samtidig så ønsker jeg sterkt at baby skal vokse opp med begge foreldrene sine, og jeg er jo glad i fyren.. Dessverre.. HI Anonymous poster hash: c389e...a55 Men kan det hende han ringer tidlig så ikke han skal vekke deg når han egentlig legger seg? Samboeren min spiller xbox noen kvelder i uka og han sier jo natta til meg før jeg legger meg når vi er hjemme og han ringer meg tidligere enn han legger seg for å si natta når jeg er borte. Det er jo så ikke han skal vekke meg. Han er allikevel en flott far:) Jeg vet ikke helt hva du skal gjøre men hadde tatt det opp med han Før jeg flyttet ut iallefall. Hvis dette også er noe du først har sett nå kan det også være hormoner også. Tenk deg godt om og snakk sammen før du gjør noe du kanskje angrer på senere..
Bia og Mini Skrevet 2. januar 2015 #11 Skrevet 2. januar 2015 Når jeg er bortreist ringer han meg for å si god natt, brukte dette som et eksempel siden dette skjedde nylig og jeg er bortreist for øyeblikket. Har ikke vært mye lei meg før frem til nå, men alle er vel lei seg innimellom? Og det er da ikke riktig å ikke bry seg om det når det tross alt er kjæresten din. Tusen takk for svar. Jeg føler meg litt fanget ettersom jeg vet jeg ikke fortjener dette, og jeg vet jeg burde dra, men samtidig så ønsker jeg sterkt at baby skal vokse opp med begge foreldrene sine, og jeg er jo glad i fyren.. Dessverre.. HI Anonymous poster hash: c389e...a55 Men kan det hende han ringer tidlig så ikke han skal vekke deg når han egentlig legger seg? Samboeren min spiller xbox noen kvelder i uka og han sier jo natta til meg før jeg legger meg når vi er hjemme og han ringer meg tidligere enn han legger seg for å si natta når jeg er borte. Det er jo så ikke han skal vekke meg. Han er allikevel en flott far:) Jeg vet ikke helt hva du skal gjøre men hadde tatt det opp med han Før jeg flyttet ut iallefall. Hvis dette også er noe du først har sett nå kan det også være hormoner også. Tenk deg godt om og snakk sammen før du gjør noe du kanskje angrer på senere.. Også kan det hende at han ikke vet helt hvordan han skal trøste deg men sliter litt med hva han skal si osv. Igjen, kommunikasjon er lurt..
Gjest Antarctica Skrevet 2. januar 2015 #12 Skrevet 2. januar 2015 Flytt før du føder. Å bli mor til ett barn er nok, du må jo agere mor for en voksen mann også, og det er latterlig.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #13 Skrevet 2. januar 2015 Når jeg er bortreist ringer han meg for å si god natt, brukte dette som et eksempel siden dette skjedde nylig og jeg er bortreist for øyeblikket. Har ikke vært mye lei meg før frem til nå, men alle er vel lei seg innimellom? Og det er da ikke riktig å ikke bry seg om det når det tross alt er kjæresten din. Tusen takk for svar. Jeg føler meg litt fanget ettersom jeg vet jeg ikke fortjener dette, og jeg vet jeg burde dra, men samtidig så ønsker jeg sterkt at baby skal vokse opp med begge foreldrene sine, og jeg er jo glad i fyren.. Dessverre.. HI Anonymous poster hash: c389e...a55 Men kan det hende han ringer tidlig så ikke han skal vekke deg når han egentlig legger seg? Samboeren min spiller xbox noen kvelder i uka og han sier jo natta til meg før jeg legger meg når vi er hjemme og han ringer meg tidligere enn han legger seg for å si natta når jeg er borte. Det er jo så ikke han skal vekke meg. Han er allikevel en flott far:) Jeg vet ikke helt hva du skal gjøre men hadde tatt det opp med han Før jeg flyttet ut iallefall. Hvis dette også er noe du først har sett nå kan det også være hormoner også. Tenk deg godt om og snakk sammen før du gjør noe du kanskje angrer på senere.. Også kan det hende at han ikke vet helt hvordan han skal trøste deg men sliter litt med hva han skal si osv. Igjen, kommunikasjon er lurt.. Nei, han sier til meg at han skal legge seg rett etter han har ringt. Ser i tillegg mye aktivitet på blant annet facebook, og hadde det bare vært noen kvelder i uken når han spilte... Har tidligere spurt han hvorfor han ikke spørr hvorfor jeg gråter og lignende, men da er svaret kun at siden jeg har grått en stund så ser han ikke poenget i å trøste meg, og etter det sluttet jeg å spørre fordi da var det bedre å sitte alene å gråte. Jeg har ikke grått mye, dette var et engangstilfelle da jeg var veldig nede. Jeg ser jo selv at fyren er idiot, jeg skulle jo virkelig ønske det ikke var slik men siden jeg opplever ting som dette hver eneste dag ser jeg jo at jeg ikke fortjener det. Ingen god kjæreste drar fra sin gravide samboer så fort han får mulighet fordi han selv vil dra ut å drikke øl og se på fotball med kompiser. Han vet godt jeg ikke har det bra men han bryr seg bare ikke, av en eller annen grunn. Vil egentlig bare bort fra han fort, men jeg vet ikke om jeg takler sorgen, uansett hvor dumt det høres ut. Har forsørget han de siste månedene fordi han ikke har skaffet seg jobb, så husleien er det jeg som betaler og da blir det han som eventuelt må flytte. Hadde helt glemt hvor vondt det kunne gjøre å bli behandlet dårlig. HI Anonymous poster hash: c389e...a55
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #14 Skrevet 2. januar 2015 Når jeg er bortreist ringer han meg for å si god natt, brukte dette som et eksempel siden dette skjedde nylig og jeg er bortreist for øyeblikket. Har ikke vært mye lei meg før frem til nå, men alle er vel lei seg innimellom? Og det er da ikke riktig å ikke bry seg om det når det tross alt er kjæresten din. Tusen takk for svar. Jeg føler meg litt fanget ettersom jeg vet jeg ikke fortjener dette, og jeg vet jeg burde dra, men samtidig så ønsker jeg sterkt at baby skal vokse opp med begge foreldrene sine, og jeg er jo glad i fyren.. Dessverre.. HI Anonymous poster hash: c389e...a55 Men kan det hende han ringer tidlig så ikke han skal vekke deg når han egentlig legger seg? Samboeren min spiller xbox noen kvelder i uka og han sier jo natta til meg før jeg legger meg når vi er hjemme og han ringer meg tidligere enn han legger seg for å si natta når jeg er borte. Det er jo så ikke han skal vekke meg. Han er allikevel en flott far:) Jeg vet ikke helt hva du skal gjøre men hadde tatt det opp med han Før jeg flyttet ut iallefall. Hvis dette også er noe du først har sett nå kan det også være hormoner også. Tenk deg godt om og snakk sammen før du gjør noe du kanskje angrer på senere.. Også kan det hende at han ikke vet helt hvordan han skal trøste deg men sliter litt med hva han skal si osv. Igjen, kommunikasjon er lurt.. Nei, han sier til meg at han skal legge seg rett etter han har ringt. Ser i tillegg mye aktivitet på blant annet facebook, og hadde det bare vært noen kvelder i uken når han spilte... Har tidligere spurt han hvorfor han ikke spørr hvorfor jeg gråter og lignende, men da er svaret kun at siden jeg har grått en stund så ser han ikke poenget i å trøste meg, og etter det sluttet jeg å spørre fordi da var det bedre å sitte alene å gråte. Jeg har ikke grått mye, dette var et engangstilfelle da jeg var veldig nede. Jeg ser jo selv at fyren er idiot, jeg skulle jo virkelig ønske det ikke var slik men siden jeg opplever ting som dette hver eneste dag ser jeg jo at jeg ikke fortjener det. Ingen god kjæreste drar fra sin gravide samboer så fort han får mulighet fordi han selv vil dra ut å drikke øl og se på fotball med kompiser. Han vet godt jeg ikke har det bra men han bryr seg bare ikke, av en eller annen grunn. Vil egentlig bare bort fra han fort, men jeg vet ikke om jeg takler sorgen, uansett hvor dumt det høres ut. Har forsørget han de siste månedene fordi han ikke har skaffet seg jobb, så husleien er det jeg som betaler og da blir det han som eventuelt må flytte. Hadde helt glemt hvor vondt det kunne gjøre å bli behandlet dårlig. HI Anonymous poster hash: c389e...a55 Så du betaler alt mens han bruker penger han ikke har på øl og kompiser? Skal du betale alt når babyen kommer også, i tillegg til å sitte alene med ansvaret med baby, hus osv. Nei, kom deg bort mens baby fortsatt er i magen. Hva om ungen blir lei seg etter hvert og griner. Ser han ikke vitsen i å trøste da heller? Anonymous poster hash: d4cc9...91c
overlord Skrevet 2. januar 2015 #15 Skrevet 2. januar 2015 Ja, han er umoden, men du høres unektelig noe slitsom ut. Du har da ikke noe med når han legger seg. Og dersom du gråter og er såret ofte så mister det litt effekten. Ulv ulv.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #16 Skrevet 2. januar 2015 Hvorfor valgte du å få barn med ham? Anonymous poster hash: 85e5a...ffa
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #17 Skrevet 2. januar 2015 Ja, han er umoden, men du høres unektelig noe slitsom ut. Du har da ikke noe med når han legger seg. Og dersom du gråter og er såret ofte så mister det litt effekten. Ulv ulv. Nei, jeg har ikke noe med det. Men han lyver allikevel om det, når det i grunn er ubetydelig. Lagde denne tråden i håp om at noen hadde gode råd til hvordan jeg skal klare å bryte ut, for det er ikke tvil om at fyren er en idiot. Jeg er ikke slitsom fordi jeg gråter en gang innimellom og ønsker trøst. At jeg høres slitsom ut kan så være, vet da godt at jeg ikke forlanger særlig mye. HI Anonymous poster hash: c389e...a55
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #18 Skrevet 2. januar 2015 Hvorfor valgte du å få barn med ham? Anonymous poster hash: 85e5a...ffa Startet rett før jeg fant ut at jeg var gravid, og da var det ikke i nærheten av så ille. Var vel naiv og trodde mannen var den han hadde utgitt seg for. Anonymous poster hash: c389e...a55
overlord Skrevet 2. januar 2015 #19 Skrevet 2. januar 2015 Ja, han er umoden, men du høres unektelig noe slitsom ut. Du har da ikke noe med når han legger seg. Og dersom du gråter og er såret ofte så mister det litt effekten. Ulv ulv. Nei, jeg har ikke noe med det. Men han lyver allikevel om det, når det i grunn er ubetydelig. Lagde denne tråden i håp om at noen hadde gode råd til hvordan jeg skal klare å bryte ut, for det er ikke tvil om at fyren er en idiot. Jeg er ikke slitsom fordi jeg gråter en gang innimellom og ønsker trøst. At jeg høres slitsom ut kan så være, vet da godt at jeg ikke forlanger særlig mye. HI Anonymous poster hash: c389e...a55 Dere høres ut som om dere er veldig unge? Graviditet og tiden etter fødsel er en tid hvor mange par opplever at parforholdet er dårligere. Bestill en time på familievernkontoret før du bestemmer deg for å gå. Det at mannen er umoden er ikke nødvendigvis en vedvarende egenskap.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #20 Skrevet 2. januar 2015 Likte du ham før du ble gravid? Anonymous poster hash: d62ae...5f7
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #21 Skrevet 2. januar 2015 Ja, han er umoden, men du høres unektelig noe slitsom ut. Du har da ikke noe med når han legger seg. Og dersom du gråter og er såret ofte så mister det litt effekten. Ulv ulv.Nei, jeg har ikke noe med det. Men han lyver allikevel om det, når det i grunn er ubetydelig. Lagde denne tråden i håp om at noen hadde gode råd til hvordan jeg skal klare å bryte ut, for det er ikke tvil om at fyren er en idiot. Jeg er ikke slitsom fordi jeg gråter en gang innimellom og ønsker trøst. At jeg høres slitsom ut kan så være, vet da godt at jeg ikke forlanger særlig mye. HI Anonymous poster hash: c389e...a55 Dere høres ut som om dere er veldig unge? Graviditet og tiden etter fødsel er en tid hvor mange par opplever at parforholdet er dårligere. Bestill en time på familievernkontoret før du bestemmer deg for å gå. Det at mannen er umoden er ikke nødvendigvis en vedvarende egenskap. Det har du rett i! Da bestiller jeg allerede i morgen, dette orker jeg ikke å gå med lenger. Nei, dessverre ikke spesielt unge (26 begge to) hvis ikke ville umodenheten vært mer forståelig... HI Anonymous poster hash: c389e...a55
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #22 Skrevet 2. januar 2015 Hvorfor valgte du å få barn med ham? Anonymous poster hash: 85e5a...ffa Det måtte jo komme. Alltid en eller annen idiot som må komme med det spørsmålet. Er det så deilig å vri kniven rundt i såret, altså? Som kjent er heller ikke alle barn planlagt - men det har strengt tatt ikke noe med saken å gjøre! HI: Jeg var sammen med en slik mann. Jeg råder deg til å gå nå, før barnet blir født. Anonymous poster hash: 0ab6f...e10
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #23 Skrevet 2. januar 2015 Jeg har ikke lest hele tråden, så mye mulig du har nevnt dette. Men har du fortalt han hvordan du har det? Min er til tider ganske ufølsom men det er fordi han misforstår meg eller vil unngå å snakke om det som gjør meg lei meg for å fokusere på det positive (noe jeg naturligvis tolker som ufølsomt og at han avfeier mine følelser). Mye mulig han vokser opp etterhver som baby kommer. Men min mann trenge mange flere år enn det. Det hjelper uansett ikke å gå rundt og føle på dette uten at han er klar over det selv. Anonymous poster hash: c4d72...1fe
Gjest Antarctica Skrevet 2. januar 2015 #24 Skrevet 2. januar 2015 Ja, han er umoden, men du høres unektelig noe slitsom ut. Du har da ikke noe med når han legger seg. Og dersom du gråter og er såret ofte så mister det litt effekten. Ulv ulv. Nei, jeg har ikke noe med det. Men han lyver allikevel om det, når det i grunn er ubetydelig. Lagde denne tråden i håp om at noen hadde gode råd til hvordan jeg skal klare å bryte ut, for det er ikke tvil om at fyren er en idiot. Jeg er ikke slitsom fordi jeg gråter en gang innimellom og ønsker trøst. At jeg høres slitsom ut kan så være, vet da godt at jeg ikke forlanger særlig mye. HIAnonymous poster hash: c389e...a55 Folk som lyver rutinemessig om bagateller, snylter på andre økonomisk, skiter i sine nærmestes følelser, foretrekker å være sammen med kompiser og drikke i stedet for å forberede seg på foreldreskap og hverdagen med babyen - det er vel i grenseland til a som kan kalles normalt, spør du meg. Han høres småpsykopatisk ut. Hvordan ser du for deg at han kommer til å relatere til babyen, som ikke har andre virkemidler enn gråt? Ville du la et spebarn være alene en halv dag med et sånt individ, som bare ser sine egne behov? Hvordan tenker du at dere skal samhandle som mor, far og barn; når han ikke forholder seg til deg overhodet?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #25 Skrevet 2. januar 2015 Det at han ikke har jobb er en veldig god grunn til å dumpe hele fyren, han bruker dine penger på bare vås. Det hadde jeg aldri akseptert. Nei, be ham flytte ut før ungen er født, det er lettere på alle måter, også mtp. papirarbeid og økonomi. (NAV) Anonymous poster hash: 4b4ab...ebc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå