Gå til innhold

Tror du gresset er grønnere på andre siden for meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt.

Vi har to barn, minste er 2 år. Jeg har hele tiden skyldt på slitsom småbarnsperiode, men lurer på om jeg bare narrer meg selv.

Jeg er litt smartere enn han og kan ofte si ting på en måte som får han til å føle seg dum. Feks nyttårsaften etter rakettene: jeg sa at man kan jo ikke la det ligge igjen midt i veien. Maset om det noen ganger, før han da kalte meg psykobitch!

Sånn er det flere ganger i uken. Jeg maser, kombinert med at jeg forklarer han åpenlyse ting så han føler seg dum. Da er jeg psykobitch. Spiller ingen rolle om ungene er i samme rom.

Men dessverre må jeg mase om åpenlyse ting, ellers hadde barna gått rundt skitne. Jeg er ikke kontrollfreak, men han påstår at jeg er det.

De gangene jeg ikke har spesifisert at han må pusse tennene på ungene gjør han det ikke. Tro meg, jeg har prøvd mange ganger.

Han steller dem ikke. Eller jo, i hans øyne er å stelle det samme som å skifte bleie.

Tror dere slike ting går over når ungene blir større, eller kaster jeg bort tiden?

Jeg visste ikke at han var slik før vi fikk barn for de som kommer til å spørre. Først etter barna har kommet at mas fra min side har blitt nødvendig og jeg har merket hans reaksjoner.

Please, innspill?

Anonymous poster hash: 75bc9...d18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en umoden fjott. JEG vil ha en mann. Så får du ta det du vil :)

Anonymous poster hash: bae58...fd8

Skrevet

Høres ut som en umoden fjott. JEG vil ha en mann. Så får du ta det du vil :)

Men kan man gå fra noen på det grunnlaget? Det er det jeg føler på, redd for at det er for tynt grunnlag. Og får meg en skikkelig oppvekker når jeg blir kjent med andre menn som kanskje har andre slitsomme sider. Ingen er perfekte. Og kanskje utfordringer med mine, dine barn.

Hi

Skrevet

Er alt annet rosenrødt så er svaret nei ...

Er dette noe han gjør fordi han ER umoden i topplokket -vil det jo vise seg i det meste han gjør? Det hadde ikke jeg orka

Skrevet

Er alt annet rosenrødt så er svaret nei ...

Er dette noe han gjør fordi han ER umoden i topplokket -vil det jo vise seg i det meste han gjør? Det hadde ikke jeg orka

Han er ikke så umoden ellers. Tror rett og slett det er latskap og sløvhet som er årsaken- og det vises i absolutt alt annet!

Skrevet

Klarer han å ta seg sammen på andre arenaer, feks jobb eller sammen kamerater? Hvis han gjør det, er det kun latskap, og ikke mangel på viten. Stor forskjell. Er uvanene hans en del av personligheten er det veldig vanskelig å endre det..

Kommunikasjon er vel stikkordet. Hadde strukket meg langt før jeg gikk fra barnas far. Ta kontakt med familievernkontoret eller privat familieterapeut og snakk sammen ordentlig og gi han mulighet til å rette oppi feilene.

Anonymous poster hash: 2bbf8...f1c

Skrevet

Jeg tror jeg ville valgt å gå, fordi det kommer til å tære på deg på sikt at du er smartere enn han. Personlig synes jeg at man matcher hverandre godt på dette området er veldig viktig. Det er vondt å føle at man er "dummere" enn den andre parten, og det er slitsomt å føle at den andre ikke henger med. Nå bør man jo ikke matche hverandre i "smarthet" på alle områder, men jevnt over burde man være likeverdige. 

Jeg fikk mitt første barn med en sånn som du beskriver, og er sjeleglad for at jeg kom meg ut av det forholdet. Mye handler om å ha respekt for sin partner, og det høres det ikke ut som om mannen din har for deg. Å bli kalt for "psychobitch", med eller uten barn til stedet, er fullstendig uakseptabelt, og helt hinsides! 

Anonymous poster hash: 2dabe...556

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...