Gå til innhold

Trenger gode tips for å gå ned i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gå ned ca 5 kg og trenger noen tips. Jeg vet at om jeg hadde kunnet trene/bevege meg mer/gå tur, hadde det vært gjort på kort tid, men på grunn av helseproblemer kan jeg ikke det, og all vektnedgang må derfor skje ved kostholdsendring. Jeg ønsker også at vektnedgangen skal være varig, så jeg vil heller gå ned over lengre tid enn å gå raskt ned og raskt opp igjen.

Jeg har tittet litt på 5:2-dietten, men er ganske avhengig av jevnt matinntak for ikke å bli svimmel og slapp, så jeg er usikker på om det kan være noe for meg. Dere som har prøvd, hvordan oppleves det?

Jeg spiser stort sett normalt sunt med lite halvfabrikata og ferdigmat. Lager det meste selv. Skeier ut med kake/godteri innimellom, men jeg ønsker ikke å leve helt asketisk heller... 

Hva er deres beste slanketips (som ikke innebærer fysisk aktivitet) for en varig vektnedgang? Disse fem kiloene skal vekk før sommeren, så jeg bør gå ned ca en kilo i måneden. Tar gjerne imot tips om nettsider eller gode bøker! :-)

Anonymous poster hash: 4a126...f21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det har noe å si for tipsene, men jeg er normalvektig i utgangspunktet, og ønsker å gå ned fra en BMI på 22,9 til 21 (60 til 55 kg). :-)

HI

Skrevet

Dytt!

Skrevet

Jeg var heller ikke overvektig da jeg for ett år siden kuttet ut ris, pasta, mel og sukker (som i tilsatt sukker, godteri ol, men har ikke kuttet ut bær og frukt f eks), men ville nå idealvekta. Har gått ned 6 kg på ett år og virker som at jeg kommer til å gå ned  mer selv om jeg spiser alt jeg vil innenfor disse reglene. Ønsker å gå ned kanskje 3 kg til. Har kun spist kake når jeg har vært bedt bort og verten har gjort seg flid med å lage kake, alt annet godteri jeg spiser lager jeg selv innen lavkarbo- og eller rawfoodsjangeren. Dette kostholdet ser ut til å være optimalt for min del. Går ned i vekt på de rette stedene samtidig som jeg spiser alt jeg har lyst på (innenfor reglene som sagt).

Anonymous poster hash: a413b...d0c
Skrevet

Smak på det du spiser ordentlig, spis når du er sulten og stopp når du er mett, kjenn etter hvordan kroppen din føles etter du har spist forskjellig mat eks hvordan føles du deg 10 min etter at du har spist sjokolade vs et eple.

Anonymous poster hash: 95e93...f38

Skrevet

Er det lurt å være åpen og fortelle andre nære at man har slutta med det og det? Er det da noen som har erfaring med at det er enklere å ikke sprekke? Tenker på de første ukene som er verst :) sukker etc

Anonymous poster hash: d8e30...9c9

Skrevet

Tusen takk for tips! Tar gjerne imot flere! :-)

Du som lager raw food og lavkarbogodteri, har du noen gode oppskrifter eller linker å dele?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...