Gå til innhold

Ka gjere deg lykkelig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg føle meg skikkelig ulykkelig for tiden, eg har ALT, ein mann som elske meg og gjere alt for meg, ein fantastisk familie rundt meg, tre friske nydelige barn og nr fira på vei! Eg har ein jobb, ikkje ein jobb eg elske, meir enn stressende jobb kanskje? Føle meg heilt tom, klare ikkje å gleda meg øve nåke lenger! Eg vett eg burde vera takknemlig, men klare bare å tenka "er detta alt??" Eg e lat, lei og trøtt! Orke kje meir husarbeid og mas fra ungane, men da er ikkje nåke Anna som frister heller!! Trenge energi og følelsen av å ha ein grunn te å stå opp!! hJELP!!!!! Ka gjer deg lykkelig, å då meine eg ka som gir deg den vanvittige lykkefølelsen??!

Anonymous poster hash: 648be...965

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Shopping , syden, nytt interiør og farger inne, sol ....

Nei -egentlig er jeg lykkelig om jeg har mat og det vi trenger for å overleve! Skulle gjerne hatt mer -men er veldig glad for å bo i et trygt land feks.. Mest lykkelig er jeg når jeg kan sitte i armkroken til en jeg er glad i :)

Musikk gjør meg også veldig glad!

Anonymous poster hash: a6219...23e

Skrevet

Jeg er sengeliggende med svangerskapsproblemer på åttende måned. Det som gjør meg lykkelig er tanken på at dette går over, og at verdens fineste premie venter i den andre enden. Tanken på å legge barna mine mette, tørre, passe varme og ikke minst trygge. Vissheten om at hvis de blir syke, står helsenorge klar for å gi dem den beste behandling, selv om vi ikke er rike. Tanken på at de får utdanning og har en trygg skolevei. Tanken på at selv om vi har lite i norsk målestokk, har vi allikevel nok til å kunne hjelpe dem som har det verre, slik at andre barn kan oppleve noe av det våre kan. Kort og godt hvor usannsynlig godt vi har det i verdenssammenheng.

Anonymous poster hash: bd623...de8

Skrevet

Jeg er lykkelig når jeg ikke gjør ting som bare er forventet.

Jeg ble ordentlig lykkelig på ekte når jeg klarte å nøste opp i hva det var som skurret litt. Det var en lang prosess og mange knuter å knyte opp.

Jeg fant ut at jeg var på autopilot, gjorde det som andre forventet at jeg skulle gjøre. Var sammen med de samme vennene selv om de personlig ga meg lite, bare hang med på lasset om du skjønner.

Nå gjør jeg mye mer som jeg vil! Takker nei til å være med mennesker som ikke gir meg noe, har kuttet kontakten med flere, gjør svært lite av plikt lenger... Har jeg lyst til å dra til London til lørdag så gjør jeg det!! Livet er her og nå, det kommer ikke i reprise.

Har jeg og sønnen min lyst til å spise middagen i sengen, under dyna med film på dataen, så gjør vi det!

Jeg fant ut at jeg ikke likte å gjøre mye av de tingene jeg gjorde, som hver søndag borte på middag. Jeg vil ha råderett over søndagene selv!

Jeg begynte på skole igjen når mange bare lurer på, " er du aldri fornøyd?"!

-Nei, for første gang gjør jeg ting for bare meg! Og jeg ville ikke byttet det mot ditt kjedelige liv for en femøring engang.

Det har vært mye å trosse, mange mønster å bryte, men du og du så lykkelig man blir av det!

Skrevet

AAkkurat nå er det at jeg skal skilles. Gud så mye deilig energi, håp og lykke tanken om frihet gir ☺

Anonymous poster hash: bc214...d61

Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen.

Det som er viktig for meg er at vi av og til fyller dagene med litt andre ting enn hverdagslige rutineting. Noe som vi husker.

Det trenger ikke Være ofte, et par ganger i måneden f.eks.

En date ut med mannen, piknikktur med barna, spillkveld med venner, cafetur med familie.

Strikkekurs, yoga ol.

At dagene får variasjon og ikke består av det samme hele tiden. At jeg lærer meg nye ting osv.

Anonymous poster hash: 688a9...7fd

Skrevet

Njei, lykkelig? Det er ikke en langvarig tilstand slik jeg vurderer det. Følelsen av å være lykkelig er noe intenst og jeg tror ikke en slik intensitet kan vare lenge. Men tilfreds? Det blir jeg rett som det er. Kan føle at jeg er tilfreds og gleder meg til å komme hjem når jeg har jobbet litt lenger, fått melding om at de andre bare spiser og jeg parkerer bilen og ser det varme lyset som strømmer ut av vinduet og jeg hører familien skravle på innsiden. Jeg er tilfreds når jeg sitter med en bok i sofakroken med en kaffekopp ved siden av og den yngste smyger seg inntil meg og sier jeg er verdens beste mamma. Jeg er tilfreds når en av ungene forteller henrykt om noe han eller hun har opplevd i dag og de vil at jeg skal dele gleden med dem. Jeg er tilfreds når jeg merker at mannen og jeg deler oppgaver helt naturlig og det slår meg at dette kunne vi ha blitt uenige om for noen år siden. Jeg er tilfreds når vi er på ferie sammen og alle fem gledes over en kul landsby oppe i fjellene eller en god italiensk is. Jeg er tilfreds når vi kommer oss på toppen av en fjelltopp og åpner termosen og drikker kakao. Jeg er tilfreds når jeg får en hel dag med ro og kommer meg gjennom en bok på en dag.

Skrevet

Og at jeg gjør ting for meg, rett og slett er litt ego og ikke bryr meg om folks meninger.

Jeg tror ikke noen går med den konstante følelsen av å være lykkelig hele tiden æ, men at den kommer som små drypp innimellom i en ellers fin hverdag. Det er de små tingene som gir meg det. En god samtale og mye latter med mannen, å tulle sammen.

Å være med venninnen og skravle som i gamle dager, å planlegge ting sammen med barna, å friske opp i hjemmet kan virke veldig forfriskende. En egen velværedag hvor du pleier deg selv og lytter til god musikk.

Jeg bare kaster ut mange tanker her, om ting som jeg liker.

Det kan tenkes at du blir litt mutt på denne tiden av året pga lyset og sola sitt fravær, kanskje trenger du d vitamin? Det er fort gjort å ende i en ond sirkel om man først føler at ting er mørkt.

Jeg har og er der delvis selv, enda jeg og har 3 flott mann og far til barna, og herlige barn.

Fokuserer mye på ting jeg kan gjøre alene og dammen med de og andre som føles bra.

Skrevet

Og så var jeg utrolig fornøyd da jeg lærte meg å hekle via youtube og etter at jeg lot meg overtale til å stå på snowboard første gang!

Skrevet

Flere småting. Å sykle til jobb. At ungene er happy. Å ha alenetid!

Skrevet

Flere småting. Å sykle til jobb. At ungene er happy. Å ha alenetid!

Å sykle, det er faktisk skikkelig digg😊

Skrevet

Vanvittig lykkefølelse? Det skal veldig mye til for at jeg kan si at jeg føler meg lykkelig.

- i starten av forholdet da vi var nyforelskede og ikke hadde noen bekymringer, følte jeg meg lykkelig.

- da jeg fikk meg hundevalp følte jeg meg lykkelig.

- hvis jeg har vært forelsket ellers har jeg følt meg lykkelig når jeg er rundt den personen det gjelder

- da jeg fikk igjen på skatten, følte jeg meg lykkelig

- da jeg var på ordinær ultralyd og så kjønnet på babyen, følte jeg meg lykkelig

Men i hverdagen er jeg ikke lykkelig. Er alt for mange problemer og bekymringer til det. For mye grining, mas, hyling, krangling. Hver dag er en kamp. Så har ingen hverdagslige lykkeråd å komme med...

Anonymous poster hash: 462a5...ebd

Skrevet

Den beste lykkefølelsen så langt er hvert år når våren nærmer seg sommer, sola begynner å varme skikkelig og jeg setter meg inn i en glovarm bil, åpner vinduet helt ned mens jeg spiller red hot chili peppers - californiacation på full skuv på anlegget. Da kan jeg kjøre rundt ett par ekstra mil bare for nyte!  Eller en fredagskveld dersom jeg har orket å vaske hele leiligheten, kjøleskapet er fullt av god mat, vi har en god film liggende og samboeren smiler og er glad og kattene ligger henslengt rundt omkring . Jeg kan også få en berusende lykkefølelse av å ha fått tak i en bok jeg har gledet meg til lenge. Men sist og ikke minst - når stedatteren min klatrer opp i fanget mitt, holder meg i hånden og sier "Jeg elsker deg i store hauger!" til meg. Da blir jeg så lykkelig at jeg får lyst til å gråte :) 

Skrevet

For meg kommer lykke i små øyeblikk. Jeg kan sitte i sofaen med mine 3 små på fanget og i armkrokene, og plutselig kjenne en intens lykkefølelse. Den pleier å gå over når leggetiden begynner.

Noen ganger, når det er fantastisk fint vær, kjenner jeg meg lykkelig fordi vi bor i Norge, med muligheter og årstider .

Av og til kan jeg se på mannen min og kjenne at lykken stråler gjennom meg. fordi vi er sammen og har valgt hverandre for evig.

Resten av tiden er jeg stort sett tilfreds :)

Anonymous poster hash: f6bd6...f51

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
Skrevet

Å lese en innmari god bok kan gjøre meg ufattelig lykkelig i noen timer.

Skrevet

Løping!

Det er tungt å komme seg ut,tungt å komme i gang. Men når formen er på plass og man kan løpe km etter km uten å bli sliten: det er lykke! Pluss på god musikk på øret og en spenstig, veltrent kropp som aldri er syk som bonus!

Anonymous poster hash: ac321...35b

Skrevet (endret)

Sønnen min

Harry potter bøker/filmer

Personen jeg er forelska i 

at jeg trives i jobben

Har gode venner

Fantistisk familie

Endret av Kjærlighetsguden
Skrevet

Et varmt bad, ridning, den gode lønna mi, de fine barna mine... Sola, kalde vinterdager på tur med hunden😊 Når de søte barna mine ler sammen, leker sammen og koser seg med hverandre. En kald cola i senga med Million Dollar Listing på tv. Og egentlig ganske mye mer😊

Skrevet

Et varmt bad, ridning, den gode lønna mi, de fine barna mine... Sola, kalde vinterdager på tur med hunden Når de søte barna mine ler sammen, leker sammen og koser seg med hverandre. En kald cola i senga med Million Dollar Listing på tv. Og egentlig ganske mye mer

Ah, jeg glemte kald cola. Det er virkelig lykke! Gjerne med en liten skive sitron - himmelsk!

Skrevet

Når jeg har vært dårlig og blir stabilt bedre.

Glade barn.

Shopping.

Ferie.

Sitte mellom beina til mannen i sofaen mens han koser meg i håret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...