Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #1 Skrevet 2. januar 2015 Vi har en liten familie og eneste svigerinnen min bor 2 timer unna. De inviterer til bursdag for ungene hjemme, selv om de ofte kommer hit og også har en leilighet i byen her vi bor. Også besteforeldre bor i samme by som oss. Jeg synes det er langt å reise i bursdag - 4 timer biltur for en til to timers kaffeselskap. Det er mange folk i bursdagen, venner av svigerinnen min, deres familier med barn samt familien til fadderne (vi er selv ikke faddere til hennes unger). Hadde dere dratt eller er det ok å bli hjemme? Barna er under skolealder. Vi har lite kontakt utenom familiearrangementer, sees kanskje to til tre ganger i året, mest fordi vi er veldig aktive med ungene våre og sjeldent har tid. Vi har også litt eldre barn enn dem. Anonymous poster hash: caf73...6d5
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #3 Skrevet 2. januar 2015 Ønsker dere mer kontakt med dem så drar dere! Anonymous poster hash: f3293...379
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 2. januar 2015 #4 Skrevet 2. januar 2015 Vi har familie som bor to timer unna, de kommer stort sett i barnebursdagene våre (de har også barn) og vi i deres. Ser ikke helt problemet dersom det er familie dere ønsker å ha kontakt med. Kjedelig å kjøre, selvfølgelig, men ikke verre enn at det går fint på en dag. Vi passer imidlertid på at vi ikke inviterer til kaffe, men middag også, så de blir her lenger. Det kunne de jo ha tenkt på...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #5 Skrevet 2. januar 2015 Dine barns søskenbarn og din manns søster. Ville reist uten tvil. Anonymous poster hash: bdf90...fb5
Love my kidz Skrevet 2. januar 2015 #6 Skrevet 2. januar 2015 Hva med å gjøre litt mer utav turen? F.eks dra innom et badeanlegg eller en pizzarestaurant e.l. ? Blir morsommere og får mer morro ut av en såpass lang kjøretur. Men å stille opp for familie er jo i seg selv viktig nok altså, så jeg ville kjørt uansett. Ungene husker som regel hvem som stiller opp! :-)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #8 Skrevet 2. januar 2015 Hadde reist. Anonymous poster hash: 4b7f8...df1
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #9 Skrevet 2. januar 2015 Dine barns søskenbarn og din manns søster. Ville reist uten tvil.Anonymous poster hash: bdf90...fb5 Men du kan jo eventuelt spørre om dere får noe mer middagsliknende enn bare kaker, eller om dere skal spise på veien. Anonymous poster hash: bdf90...fb5
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #10 Skrevet 2. januar 2015 Ville reist med den STØRSTE selvfølge. Du kan ikke være særlig opptatt av familieforhold. Anonymous poster hash: 2cc14...6cf
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #11 Skrevet 2. januar 2015 Hadde ikke kjørt fire timer hver vei for å være et par timer i bursdag nei.. Kanskje om barna var store og likte å kjøre bil. Anonymous poster hash: 23ebc...43f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #12 Skrevet 2. januar 2015 Hadde ikke kjørt fire timer hver vei for å være et par timer i bursdag nei.. Kanskje om barna var store og likte å kjøre bil.Anonymous poster hash: 23ebc...43f Ser nå at det er to timer hver vei! Da hadde jeg nok reist Anonymous poster hash: 23ebc...43f
Iiiiik Skrevet 2. januar 2015 #13 Skrevet 2. januar 2015 Jeg lurer på hvorfor du poengterer at de inviterer til bursdag hjemme. Synes du barna skulle hatt bursdagsselskapet sitt to timer unna der de bor for at det skulle vært enklere for dere? Ja, jeg ville reist. Det kan nok hende jeg av og til ville syntes det var tiltak, men jeg hadde prioritert det. Særlig siden dere jo tydeligvis ikke treffes så mye utenom disse bursdagene. Det er verdifullt for barna å kjenne familien sin og det må jo være viktig for mannen din også?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #14 Skrevet 2. januar 2015 Det er en gang i året så klart du drar! For familie skal man strekke seg langt og noen timer i bil er ingen ting. Anonymous poster hash: 8f695...9a6
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #15 Skrevet 2. januar 2015 Hva med å høre om de kan ha selskap lørdag eller søndag? Gjør litt mer utav turen, gå på resturant, badeland, lekeland eller noe annet. Dersom selskapet er en ettermiddag ville jeg vært skeptisk. Jeg hadde da ringt og forklart at vi ikke rekker det pga jobb og leggetid, men spurt om vi kunne kommet nærmeste helg på besøk med gave. Anonymous poster hash: 8b4ae...087
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå