Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #1 Skrevet 2. januar 2015 Er dette noe som er vanlig ? Pleier dere å spørre om barnet deres kan komme å leke med en venn, eller er det mest vanlig å be andre barn hjem til dere? Idag har jeg fått tre forespørseler om barn kan komme å leke med sønnen min, og det til tross for at de vet jeg akkurat er skrevet ut av sykehuset . I mine øyne ville det være mer naturlig å be ett barn hjem til oss.. Skal sies at vi ofte får spm om å ha andre barn her, (gjerne timesvis) mens våre barn sjelden blir bedt bort.. Og svarer jeg at det ikke passer, så får jeg ikke svar tilbake ... Lurer igrunn bare på hva som er vanlig Anonymous poster hash: dfcfe...768
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #2 Skrevet 2. januar 2015 Dette lurer jeg også på. Anonymous poster hash: ba483...774
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 2. januar 2015 #3 Skrevet 2. januar 2015 (endret) Det er helt vanlig å spørre om sånt. Så er det bare opp til deg selv å svare ut ifra hva som passer og ikke for dere :-) Du trenger ikke være redd for å spørre tilbake, det trengs ikke invitasjon for leking ;-) Endret 2. januar 2015 av Kari Mari
MilleMarmelade Skrevet 2. januar 2015 #4 Skrevet 2. januar 2015 Kanskje de tenkte at du kunne få litt avlastning om et av barna var ute av huset? Min er for liten til sånt, så aner ikke noe om hva som er vanlig.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #5 Skrevet 2. januar 2015 Synes det verken er frekt eller rart. Anonymous poster hash: ae30d...34b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #6 Skrevet 2. januar 2015 Jeg bruker å gjøre begge deler. Spør om mitt barn kan komme på besøk eller om et annet barn kan komme hit. Anonymous poster hash: d7b1a...a2c
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #7 Skrevet 2. januar 2015 Kanskje de tenkte at du kunne få litt avlastning om et av barna var ute av huset? Min er for liten til sånt, så aner ikke noe om hva som er vanlig. Skjønner om vår sønn hadde blitt bedt bort, men de spurte om jeg kunne ha sønnen dems her i noen timer... Det synes jeg var rart.. Anonymous poster hash: dfcfe...768
ulydia Skrevet 2. januar 2015 #8 Skrevet 2. januar 2015 Gjer begge deler, men foretrekker å invitere hit. Det verkar ikkje så påtrengande.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #9 Skrevet 2. januar 2015 Det synes jeg høres rart ut. Foreløpig er mitt barn bare 4 år men jeg har alltid opplevd ved besøk at det er spørsmål om hun vil komme på besøk. Samme spør jeg om- om de vil komme hit på besøk. Synes det motsatte høres frekt ut, som å be om barnevakt. Kan du ikke være like frekk tilbake og si at det hadde vært hyggelig men om de da kan være hjemme hos dem istede fordi det passer best? Anonymous poster hash: 705f8...000
Kamomille Skrevet 2. januar 2015 #10 Skrevet 2. januar 2015 Ikke direkte frekt, men jeg sier iallefall til mine barn at vi ikke ringer og inviterer oss selv bort til noen andre. Vi inviterer gjerne barn på besøk til oss og håper selvsagt at noen inviterer barna våre på besøk andre ganger. Noe annnet synes jeg det er når ungene er store nok til å være ute alene og flyr rundt og ringer på hos hverandre. Da kan de selvfølgelig ringe på og spørre om ungene vil leke. da inviterer vi inn hvis det passer eller ungene våre blir med ut og leker hvis det passer bedre:) Til HI; seg synes iallefall det er direkte upassende å be bort både seg selv og ikke minst sine unger til noen som nettopp er skrevet ut fra sykehuset. Da ville jeg nok heller ha tenkt at du trenger avlastning og hadde invitert dine unger over til oss!!
sug lut Skrevet 2. januar 2015 #11 Skrevet 2. januar 2015 At ungene inviterer seg selv hjem til hverandre er helt innafor. At du inviterer andre unger til deg er helt innafor. At andre foreldre inviterer sine barn bort til deg er helt utafor, det de egt ber om er barnevakt.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #12 Skrevet 2. januar 2015 Jeg hadde ikke fått meg til å spørre om mitt barn kunne komme på besøk til noen, men jeg synes det er veldig greit at andre gjør det, for det er koselig med besøk, og det går helt fint å si fra om det ikke passer. Men akkurat i dette tilfellet synes jeg nok de burde tenkt seg om en ekstra gang og heller invitert hjem til seg. Anonymous poster hash: a022c...ff1
Iiiiik Skrevet 2. januar 2015 #13 Skrevet 2. januar 2015 I utgangspunktet inviterer jeg barn hjem til oss, ikke motsatt. Kjenner jeg foreldrene såpass godt at jeg vet de ville svart at det ikke passet hvis det var sånn det var, kan jeg spørre om Petter vil ha besøk. Akkurat som jeg gjør med egne venninner. Jeg kan spørre gode venninner om jeg kan komme innom, hvis jeg vil treffe andre inviteres de hjem.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #14 Skrevet 2. januar 2015 Her ringer ungene og spør enten om de kan komme på besøk her eller der! Har ingen problem med å sende melding eller ringe og spørre om mitt barn kan komme til per noen timer! Jeg forventer da et ja eller nei alt etter som det passer! Vi har ofte mye besøk her og av og til synes jeg det er greit at mine barn er på besøk hos andre også. Dersom vi venter på at noen skal ringe og invitere så har vi plutselig flere barn på døra her og mine barn er hjemme enda en dag! Jeg bruker det jo ikke som barnevakt, da gir jeg i såfall beskjed om det ved forespørselen om mitt barn kan komme til per idag fordi jeg må bort to timer eller noe. At du har vært på sykehus kan vel ikke alle vite? Jeg ville svart at beklager det passer ikke idag, jeg har vært på sykehus og er ganske sliten. Men per har veldig lyst å leke med Pål så han kan gjerne komme til dere og leke? Så passer det bedre at de kommer her og leker på søndag? Anonymous poster hash: 8ef9c...a3c
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #15 Skrevet 2. januar 2015 100% enig med Sug Lut. Mine barn har blitt oppdratt til at det er uhøflig at voksne inviterer sine barn bort i besøk om man ikke kjenner foreldrene rimelig godt og de vanligvis er mye på besøk hos hverandre. Ofte er det de samme foreldrene som ber barnet sitt bort som aldri inviterer mine hjem. Jeg opplever det som om at vi skal være barnevakt eller underholdning fordi ungen deres kjeder seg hjemme. Anonymous poster hash: 1fd17...5e7
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #16 Skrevet 2. januar 2015 HI her Her er ungene så små at det er foreldrene som har tatt kontakt, og ja, jeg føler meg som barnevakt så de kan finne på noe. De vet godt at jeg er dårlig.. Annerledes med de større barna som kan være alene ute. Godt å se at det er flere som tenker som meg, og at det mest vanlige er å inviter hjem til seg selv og ikke sette bort barna så andre må være barnevakt.. Har følt det så rart når folk spør, men visste ikke hva som er vanlig. Også litt rart at de ikke gidder svare på sms de gangene jeg sier det ikke passer... Anonymous poster hash: dfcfe...768
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #17 Skrevet 2. januar 2015 Her er det noen som ikke spør via sms eller tlf, de bare kommer med ungen på døra. Litt vanskelig da å si at det ikke passer når mine unger og "gjesten" hører på. Anonymous poster hash: b90c7...ac0
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #18 Skrevet 2. januar 2015 HI her Her er ungene så små at det er foreldrene som har tatt kontakt, og ja, jeg føler meg som barnevakt så de kan finne på noe. De vet godt at jeg er dårlig.. Annerledes med de større barna som kan være alene ute. Godt å se at det er flere som tenker som meg, og at det mest vanlige er å inviter hjem til seg selv og ikke sette bort barna så andre må være barnevakt.. Har følt det så rart når folk spør, men visste ikke hva som er vanlig. Også litt rart at de ikke gidder svare på sms de gangene jeg sier det ikke passer... Anonymous poster hash: dfcfe...768 Å ikke svare er fullstendig respektløst. Anonymous poster hash: 1fd17...5e7
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. januar 2015 #19 Skrevet 2. januar 2015 Min sønn har en venn som vi kan spørre om sånt. De spør oss også, så det er greit. Er det i barnevaktsøyemed så spør foreldrene om han kan komme til oss mens de er avgårde på noe annet. Så for min del kommer det helt ann på hvem det er... Hadde det vært en i klassen han sjeldent lekte med, så ville det vært litt anderledes syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #20 Skrevet 2. januar 2015 At ungene inviterer seg selv hjem til hverandre er helt innafor. At du inviterer andre unger til deg er helt innafor. At andre foreldre inviterer sine barn bort til deg er helt utafor, det de egt ber om er barnevakt. Hvorfor det? I vår omgangskrets gjør vi ofte det. Det går begge veier. For meg er det ikke annerledes enn at ungen ringer på døren og spør om Anne vil leke. Vi har litt avstander her vi bor, så vi må avtale. Noen ganger inviterer vi hit, noen ganger spør jeg om det passer dem å få besøk. Passer det ikke, så sier vi nei.. Anonymous poster hash: d341d...4d9
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #21 Skrevet 2. januar 2015 Her får vi spørsmål begge veier, men jeg selv spør aldri om mitt kan komme dit, jeg inviterer hit. Det er fordi jeg synes det er litt frekt å "dytte mitt barn" over på noen andre. De er jo fortsatt så små at de trenger tilsyn. Anonymous poster hash: 4aeb3...ece
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #22 Skrevet 2. januar 2015 At ungene inviterer seg selv hjem til hverandre er helt innafor. At du inviterer andre unger til deg er helt innafor. At andre foreldre inviterer sine barn bort til deg er helt utafor, det de egt ber om er barnevakt. Hvorfor det? I vår omgangskrets gjør vi ofte det. Det går begge veier. For meg er det ikke annerledes enn at ungen ringer på døren og spør om Anne vil leke. Vi har litt avstander her vi bor, så vi må avtale. Noen ganger inviterer vi hit, noen ganger spør jeg om det passer dem å få besøk. Passer det ikke, så sier vi nei.. Anonymous poster hash: d341d...4d9 Er det i omgangskretsen, så kjenner man hverandre godt og ting går gjerne begge veier. Er det snakk om mine gode venninner, så kan jeg selvsagt ringe og spørre om "per" kan kommer bort å leke en liten stund. Og ja, det er helt annerledes når Anne selv ringer på døra. Da betyr det at ungene er store nok til å selv være ute å leke. Passer det ikke at de er inne på besøk, kan man sende ungene ut. Passer det ikke at Anne leker med dine unger i det hele tatt, kan kun gå hjem igjen eller evt. ringe på neste dør! Anne er allerede ute og leker - det er ikke foreldrene som forsøker å sende henne bort til andre.... Anonymous poster hash: 5a7d1...195
sug lut Skrevet 2. januar 2015 #23 Skrevet 2. januar 2015 At ungene inviterer seg selv hjem til hverandre er helt innafor. At du inviterer andre unger til deg er helt innafor. At andre foreldre inviterer sine barn bort til deg er helt utafor, det de egt ber om er barnevakt. Hvorfor det? I vår omgangskrets gjør vi ofte det. Det går begge veier. For meg er det ikke annerledes enn at ungen ringer på døren og spør om Anne vil leke. Vi har litt avstander her vi bor, så vi må avtale. Noen ganger inviterer vi hit, noen ganger spør jeg om det passer dem å få besøk. Passer det ikke, så sier vi nei.. Anonymous poster hash: d341d...4d9 Omgangskrets, ja. Der trekker man imidlertid på helt andre sosiale bindinger enn med fremmede.
Elsker livet Skrevet 2. januar 2015 #24 Skrevet 2. januar 2015 Det kommer an på alderen til barna, men i hovedsak ber jeg barn hjem til oss. Mest fordi jeg slipper å kjøre og hente, men også fordi jeg syns det er høfligere. Til de eldre barna kan jeg spørre om Kåre Elias vil komme til Fritjof Egon eller motsatt. Da er det opp til dem.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #25 Skrevet 2. januar 2015 At ungene inviterer seg selv hjem til hverandre er helt innafor. At du inviterer andre unger til deg er helt innafor. At andre foreldre inviterer sine barn bort til deg er helt utafor, det de egt ber om er barnevakt.Hvorfor det? I vår omgangskrets gjør vi ofte det. Det går begge veier. For meg er det ikke annerledes enn at ungen ringer på døren og spør om Anne vil leke. Vi har litt avstander her vi bor, så vi må avtale. Noen ganger inviterer vi hit, noen ganger spør jeg om det passer dem å få besøk. Passer det ikke, så sier vi nei.. Anonymous poster hash: d341d...4d9 Er det i omgangskretsen, så kjenner man hverandre godt og ting går gjerne begge veier. Er det snakk om mine gode venninner, så kan jeg selvsagt ringe og spørre om "per" kan kommer bort å leke en liten stund. Og ja, det er helt annerledes når Anne selv ringer på døra. Da betyr det at ungene er store nok til å selv være ute å leke. Passer det ikke at de er inne på besøk, kan man sende ungene ut. Passer det ikke at Anne leker med dine unger i det hele tatt, kan kun gå hjem igjen eller evt. ringe på neste dør! Anne er allerede ute og leker - det er ikke foreldrene som forsøker å sende henne bort til andre.... Anonymous poster hash: 5a7d1...195 Vi har ingen barn i gangavstand. Med andre ord må hun kjøres, og da er det greit å avtale på forhånd. Vi gjør selvfølgelig ikke dette før de er gamle nok til å være på besøk alene.. Før det er foreldrene med på besøk... Anonymous poster hash: d341d...4d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå