Gå til innhold

Bor dere i hus eller leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stort hus/lite hus?

Stor leilighet/liten leilighet?

Dere som bor i leilighet, hvordan bor dere? I seksjonert hus eller blokk?

Barna og jeg bor i leilighet i seksjonert hus. I kjellerleilighet. Bodde tidligere i ei nydelig og ny leilighet i blokk, men måtte bytte den ut, kostet for mye å leie. Så nå leier vi her.

Jeg har så lyst på hus, men har ikke råd til det og skjønner ikke hvordan jeg noen gang vil få råd 😞

Anonymous poster hash: 62e4b...534

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor i et romslig byhus. Det er ikke alt man kan få i livet, men det meste kan bli riktig så trivelig hvis man gjør en innsats.

Anonymous poster hash: d0413...139

Skrevet

Bor i enebolig på nesten 300 kvm. Mye å holde styr på men godt å være "herre over egen tomt":-)

Skrevet

Vi bodde tidligere i et lite hus på 110 kvadratmeter som vi solgte for to år siden. Kjøpte et større...så nå bor vi i et hus på 300 kvadratmeter. Vi trengte større plass siden barna begynner å bli store. Vi ønsket at barna skulle kunne ha så mye besøk de ønsker og at hjemmet vårt skulle fungere som åpent hus for hele vennegjengen. Det har fungert som planlagt og vi er alle veldig fornøyde. (selv om matbudsjettet har skutt i været ;) )

Anonymous poster hash: 08989...c36

Skrevet

Bor på gård. Huset er litt over 250 m2. Mer enn nok plass til oss. Trives godt. Har bodd i alt fra kollektiv til bitteliten leilighet på 44m2, så vet å sette pris på huset vårt.

Anonymous poster hash: e92ae...6d1

Skrevet

Alene med to barn i en leilighet i blokk -ca 80kvm. Ny og fin me heis etc.. Men det er mye støy utenfor vinduene åpenbart , jeg drømmer om et hus med hage og et badekar :)) 😍 er villig til å flytte på LANDET for den drømmen etterhvert :)

Anonymous poster hash: 823ac...4aa

Skrevet

Bor sammen med mann og 1barn i ett hus på 350kvm i Stavanger. Stor hage, 6 soverom. Loftstue, kjellerstue,2 store bad, walk in closet, jacuzzi, stor terrasse og hage

Anonymous poster hash: 1e3b7...4ae

Skrevet

Enebolig. 250 kvm og 2 mål tomt, innerst i blindvei, usjenert og uten gjennomgangstrafikk. 2,5 km fra sentrum så ganske sentralt.

Men vi er over 40 år da, og har langt fra alltid bodd sånn. Vi har skritt for skritt jobbet oss oppover på boligmarkedet. Vi bor også i en mindre by med helt andre priser enn f.eks sentrale østlandet.

Anonymous poster hash: a7dfd...574

Skrevet

Bor sammen med mann og 1barn i ett hus på 350kvm i Stavanger. Stor hage, 6 soverom. Loftstue, kjellerstue,2 store bad, walk in closet, jacuzzi, stor terrasse og hageAnonymous poster hash: 1e3b7...4ae

Gni det inn. Herregud!!

Anonymous poster hash: db801...1e0

Skrevet

Vi bor i hus, landlig, med stor og idyllisk tomt. Selve huset er akkurat litt for lite for vår familie på fem, så utbyggingsplanene håper vi å realisere etter hvert :)

Anonymous poster hash: e4e92...949

Skrevet

Bor i rekkehus. Ca 130 m2. Med samboer og datrer. Drømmer om enebolig med stor hage osv en vakker dag. Vi er enda under 30

Anonymous poster hash: 772e9...d12

Skrevet

Bor i passe stort hus sentrumsnært. Ca 120 kvm, gammelt hus (bygget på 1920 - tallet) med skjeive gulv og litt irriterende planløsning. Men vi trives her. Utleie leilighet i kjelleren, selv om vi gjerne skulle hatt plassen ser vi klart fordelene med utleie.

Nå er vi begge godt voksne og huset ble kjøpt på 90 - tallet til en overkommelig pris.

Synes oppriktig synd på de som skal inn på boligmarkedet nå med de prisene.

Skrevet

Bor i hus på ca 160 kvm, pluss et par oppholdsrom i kjeller. Litt trangt for oss på 5, mest pga dårlig planløsning. Ønsker å slå ut en vegg for b.la å få større stue, men det får bli med tiden... Det fører nemlig til at vi må bygge ut et nytt soverom oppe, og det er ikke gjort i en port.

Elsker å ha eget hus, men gudbedre så jeg skulle ønske vi slapp av oppussingen til stadighet!

Anonymous poster hash: e2f2d...94c
Skrevet

Vi bor i et lite hus, men passer oss godt :)

130 kvadrat. 4 soverom. 1 1/2 etasje. Grei tomt.

Vi bor på et lite felt på landet 1 time fra storby. Vi trives kjempegodt :)

Skrevet

Hus, ca400 kvm i Oslo. Leier ut ca 100 kvm i kjelleren.

Skrevet

Bor i stort hus. Har bodd meg oppover, startet med liten leid leilighet, og første leiligheten jeg kjøpte var på 35 kvadrat. Har solgt med stor gevinst hver gang, og dermed fått mye egenkapital. Har pusset opp billig, gjort mye selv. Etter fire kjøp og salg (alene) eier jeg nå drømmehuset sammen med mannen min. Uten han hadde det vært umulig, spart penger og brukt ferier til renovering. Prøv å komme inn på boligmarkedet er mitt råd. Om det så er en mindre leilighet enn hva du hadde tenkt.

Hadde aldri hatt muligheten til å flytte rett inn i eget eid drømmehus etter å ha vært leietaker. Jeg er helt "vanlig", ingen arv eller hjelp fra foreldre, men har nå hus, hytte og utleieleilighet. Alt er mulig, men man må ofte starte litt på bunn og klatre oppover. Husk at stort hus og flere eiendommer krever mye jobb og vedlikehold. Forøvrig har jeg alltid trivdes der jeg har bodd, var like lykkelig i 35 kvadrats leilighet som i huset på 400 kvm.

Anonymous poster hash: a9cf0...f24

Skrevet

Bor i leilighet på rundt 60kvm :) skal flytte et annet sted etterhvert.

Anonymous poster hash: 1df41...503

Skrevet

Vi bor i et gammelt hus. Når det blåser svinger gardinene, baderomsgulvet er iskaldt om vinteren selv om kablene står på fult og vi fyrer med ved som må bæres inn. Planløsningen er tåplig og vi får ikke gjøre reperasjoner uten å søke siden huset er vernet.

Anonymous poster hash: 2eec6...0c2
Skrevet

Koselig hus på 110 kvadratmeter landlig 😃 deilig med ro.

Anonymous poster hash: 961fc...103

Skrevet

Bor i blokkleilighetet. 80 kvm, 3 soverom, gang, bad, stue, kjøkken, vaskerom, en liten bod og altan på 18 kvm hvor det er sol fra kl 12-19 om sommeren:)

Vi har to barn. Bodd her i et par måneder nå og trives veldig godt.

Skulle helst bodd i rekkehus(i borettslag), men prisene er jo så utrolig høye. Min bror kjøpte rekkehus for 4 år siden til 2,1 mill. Nylig solgte naboen hans og fikk 3,3 mill! Så er helt syke priser.

Så vi ser for oss å bo her i 5-6 år også kjøpe noe større:)

Anonymous poster hash: fe07f...1fa

Skrevet

Leier en liten enebolig med mannen og to barn. Håper på å kjøpe selv etterhvert:)

Anonymous poster hash: 61b73...196

Skrevet

Bor sammen med mann og 1barn i ett hus på 350kvm i Stavanger. Stor hage, 6 soverom. Loftstue, kjellerstue,2 store bad, walk in closet, jacuzzi, stor terrasse og hageAnonymous poster hash: 1e3b7...4ae

Gni det inn. Herregud!!

Anonymous poster hash: db801...1e0

Hun svarer som alle andre her. Slutt å være misunnelig, ikke søtt.

Anonymous poster hash: 292a3...311

Skrevet

Rekkehus på 100kvm med boareal fordelt på 3 etg.

Kjeller etasje med kjellerstue, vaskerommet og bod.

1. Etg 2(3) soverom og bad

2. Etg kjøkken og stue.

Helt perfekt for oss, 2voksne og 1 barn på 10.

Anonymous poster hash: cb233...037

Skrevet

Bor i stort hus 450 m2 på gård. Her lukter det ku utenfor. Er fornøyd med huset og hagen, men skulle gjerne bodd nært kysten og litt nærmere sentrum ved skole/barnehage.

Skrevet (endret)

Rekkehus på ca 150 m2. Bra planløsning så vi har fått klemt inn to bad, to stuer og fire soverom. Platting, takterrasse og et villniss av en bakhage :) Vi er to voksne, Nurket og Puser.

Stortrives!

Endret av MammantilNurket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...