Gå til innhold

Hva kostet gifteringen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringen jeg vil ha koster 20 000,-. 9000,- mer enn vi egentlig hadde tenkt å bruke. Men må man ut med såpass for en fin giftering? Skal jo bruke den resten av livet, så er jo viktig å være fornøyd..

Anonymous poster hash: bf7cf...24b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes 20 000 for en ring er galskap. Vi har vanlige og enkle gullringer, hvor min har en liten diamant, disse kostet like under 10 000 for begge. Og til og med det syntes jeg var mye.

Man finner mange fine ringer til rundt 10 000.

Anonymous poster hash: 8e7ea...b16

Skrevet

Våre kostet vel 3-5000 for to tror jeg. Husker ikke helt. Men viste seg at slike ringer som vi ønsket oss (vanlig enkle gullringer, 4mm) var de desidert billigste de hadde, noe som passet vår studentøkonomi bra. :-)

Man kan jo si at det er galskap å bruke 20.000 på en ring. Men samtidig så er det jo noe man skal ha på seg alltid for resten av livet (forhåpentligvis), og 20.000 er jo noe man enkelt bruker ekstra på bil eller et titalls gode helgemiddager uten å mukke. Så om man har pengene, og føler at man vil like ringen om 20-50 år også, så ser jeg ingen grunn til å ikke bruke pengene. :-)

Vi har som sagt veldig billige ringer, men vi kjøpte de vi ønsket oss. :-)

Anonymous poster hash: 5c0d7...117

Skrevet

29000,- kostet min og mannen sin 11000,-

Skrevet

Våre kostet 4500 PR stk. Men min forlovelsesring kostet 35000 så kan egentlig skjønne det med fin ring. Hadde jeg fått en enkel forlovelsesring hadde jeg nok lagt mer i gifteringen.

Anonymous poster hash: 64e86...186

Skrevet

Gifteringer skal etter min mening være helt plain, gult gull uten noen stein i. Våre kostet rundt 5000 pr stk. I tillegg har jeg forlovelsesring.

Anonymous poster hash: 11f23...bc9

Skrevet

Gifteringen er enkel og kostet 5000 kr, men forlovelsesringen kostet 88000 kr.

Anonymous poster hash: 7e096...bc9

Skrevet

Min kostet rundt 10 000,- ( Det er en del år siden..hehe)

Jeg misliker sterkt gult gull og ville gjerne ha diamantpynt. Derfor ble den såpass dyr.

Synes likevel det er helt greit for en ring man går med stort sett hver dag.

Skrevet

Våre kosta 2500 totalt. Har satt i en stein i ettertid. Er ikke noe fan av gull, men likevel fast bestemt på at en giftering skal være i gull, så derfor er den diskret. Orker ikke sånn dill, den skal brukes hver eneste dag.

Anonymous poster hash: c6e2f...5f9
Skrevet

Er ikke glad i så mye dill dall og ville ha helt enkle ringer. Ønsket også forlovelsesring som kunne brukes som giftering. Er ikke den som går med så mange smykker, men ville ha på begge deler. Har forlovelsesdatoen inni ringen og bryllupsdatoen på utsiden. Hver ringer kostet 2000kr stykke, pluss 1000kr til sammen i opppussing og gravering til bryllupet. :)

Anonymous poster hash: fffa9...80c

Skrevet

Vi har helt vanlige hvittgull ringer. Litt brede og litt tykke.

Vi betalte 13000 for begge to

Anonymous poster hash: 56f95...f56

Skrevet

Jeg betalte ca 5000 for begge to, med gravering. Vi er veldig fornøyde :)

Skrevet

Hehe jeg slår dere alle, våre kostet 500,- per stykk. :P

Anonymous poster hash: af525...888
Skrevet

Hehe jeg slår dere alle, våre kostet 500,- per stykk. :P

Anonymous poster hash: af525...888

Hvis jeg ikke husker helt feil kom min eks-manns og min ring på til sammen 800 kr. - og det var inkludert gravering ;)

Skrevet

Dere som har litt dyrere ringer, har dere forsikret den? Vurderer å forsikre min isåfall.. Hva betaler dere for det evnt?

Skrevet

Vi betalte vel rundt 3000 for våre til sammen, men det var supertilbudsdager på senteret som vi passet på å få. Men de var jo ikke verdt mer enn en tusenlapp mer.

Jeg husker jeg gikk spent og glad inn i butikken, men smilet var litt mindre da vi gikk ut. For jeg likte jo selvfølgelig noen av de andre ringene bedre, men mannen ristet gnien på hodet ;-) Nå er ikke jeg en bortskjemt dukke som ikke fikk viljen min, for jeg er vokst opp under trange kår og ikke vant til luksus. Men det var det at jeg fikk følelsen av at ekteskapet ikke var verdt mer, det gjenspeilet liksom følelsene hans for meg hvis dere skjønner.

Man går alltid med ringen og den skal minne en på kjærligheten. Kjærlighet skal ikke koste noe, jeg vet det, men det ER en viss symbolikk i det likevel. Jeg smiler ikke av ringen, den er ikke pen, og jeg kjenner inni meg at jeg ikke burde giftet meg med denne mannen.

Så HI, er det denne ringen du vil ha, og har råd til den, så velg den!! :-)

Skrevet

Mener at våre glatte, gullringer kom på 5000. Dette for begge m/gravering. Tror min er 4 mm og hans er 4,5 mm.

Dette var i 2008.

Anonymous poster hash: f67c1...2ee

Skrevet

Våre ringer koster ca 30000 til sammen. Min har diamanter rundt hele og er i hvitt gull og rosegull og mannens likner min, men er uten diamanter. Var mannen som valgte ut våre og han insisterte på at min skulle ha diamanter. Ringene er ikke tradisjonelle i det hele tatt fordi han ville ha noe som ikke alle andre hadde. For min del kunne ringene vært helt enkle og rimelige, men var viktig for mannen så da fikk han bestemme. I tillegg koster forlovelsesringen min ca 35000. Sinnsykt mye penger ja, men er jo noe man skal gå med hver dag, så tenker at man bør være fornøyd med ringen selv om det er tanken bak som teller :)

Våre ringer er forsikret...

Skrevet

Hva betaler du pr mnd i forsikring for gifteringen Zarina? :)

Skrevet

Vi betalte rundt 11 000 tror jeg, med halv pris på en av ringene.

Vi har hvitt gull og jeg har alliansering. Bruker kun denne ringen, og vi ville ikke ha den tradisjonelle gifteringen, så da ble det slik. Er kjempefornøyd

Anonymous poster hash: 28e48...ffb

Skrevet

4400 til sammen før inngraving.

Vi brukte de samme til forlovelsen, men da ikke inngravet.

For oss var det viktig at de var tykke i vanlig gult gull da jeg husker min mormor var gift i mange år, og hennes ring hadde tydelig blitt mye tynnere enn den var sa hun. Vi trenger jo ringer som skal holde i mange tiår - ja til det siste :-)

Mener også at det ikke er viktig med diamanter og andre flotte ting. Det viktige med ringene våre er det som er inngravet inni. Altså troskapen til hverandre i solide gullringer. Var altså ikke opptatt av å få en dyr ring, da det ikke symboliserer hvor mye han elsker meg i kroner og øre. Samme andre veien - jeg elsker ham jo ikke mer om jeg kjøper ham en superdyr ring.

Vi har ganske lik smak, og synes de vi valgte var helt rette begge to. Et hav av ringer - men velger begge samme uten tvil. Ringkjøp var altså fort gjort.

Synes også det var riktig at jeg kjøpte hans og han kjøpte min - for da har vi begge kjøpt ring til den andre og akseptert å gå med ektefellens ring :-)

Skrevet

Er faktisk ikke sikker på hva vi betaler i mnd... vi har alle forsikringer samlet på et sted, så betaler alt under ett. Også er det mannen som har oversikten for han bytter forsikringsselskap ganske ofte for å hele tiden få de beste prisene :)

Skrevet

Takk likevel :) får høre med forsikringsselskapet :)

Skrevet

Er ikke gift enda, men de vi skal ha koster 10-11000 pr par.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...