Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #1 Skrevet 2. januar 2015 Ettåringen har hatt 39,8 i dag. Gav paracet kl 21, og fikk feberen ned til 39,6. Nå er den steget til 39,8 igjen. Er det ikke rart den stiger allerede? Kan ikke gi mer paracet før kl 03.00... Anonymous poster hash: 09ede...0fc
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #2 Skrevet 2. januar 2015 Jeg kan ikke nok om det, men jeg synes du skal ringe legevakten og spørre dem, da får du gode råd. Var allmenntilstanden til barnet greit i dag? Fikk du barnet til å drikke bra tross feberen? Har barnet tisset bra i bleien, eller har den vært tørr? Er barnet tørr på leppene? Små barn kan raskt bli dehydrert/uttørret, og da er det viktig å søke hjelp. Så ring legevakten og snakk med dem, de vil veilede deg. God bedring til lille Anonymous poster hash: d3541...57b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #3 Skrevet 2. januar 2015 Kle av barnet å sett opp vinduet om du ikke har masse minus, kald klut i panna eller et bad i ikke varmt vann. Selfølgelig ikke kaldt heller. Du har ikke noe ibux i hus, eller ipren stikkpiller. Vi har byttet på ibux og paracet når feberen var høy, etter råd fra lege. Erfaringsmessig så er ibux mer effektivt mot feber. Er du i tvil å barnet har hatt feber lenge ring lege. Men ofte en lufte tur kan hjelpe. Lykke til:) Anonymous poster hash: 90ef9...90e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #4 Skrevet 2. januar 2015 Jeg vile ringt legen å hørt med dem når feberen gikk ned så lite av paracet. Ring heller en gang for mye å du får svar på hva du skal gjøre. Kan hende de vil du skal komme så de får se på barnet også. Anonymous poster hash: 79129...83f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #5 Skrevet 2. januar 2015 Takk for svar! Målte feber igjen nå, 39,8. Gav paracet igjen. Ringte legevakt. Fikk beskjed om å se an. Men: urolig jeg. Han er veldig slapp, myser med blanke øyne, ynker seg...Ikke bra allmenntilstand. Litt redd hjernehinnebetennelse, men sikkert bare jeg som er uerfaren.... hi Anonymous poster hash: 09ede...0fc
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #6 Skrevet 2. januar 2015 HYSTRISK Anonymous poster hash: 018c3...5b0
Anonym bruker 1000 Skrevet 2. januar 2015 #7 Skrevet 2. januar 2015 Takk for svar! Målte feber igjen nå, 39,8. Gav paracet igjen. Ringte legevakt. Fikk beskjed om å se an. Men: urolig jeg. Han er veldig slapp, myser med blanke øyne, ynker seg...Ikke bra allmenntilstand. Litt redd hjernehinnebetennelse, men sikkert bare jeg som er uerfaren.... hi Anonymous poster hash: 09ede...0fc Hvis han har hjernehinnebetennelse så har han utslett som ikke går vekk hvis du setter en kopp inntill og stiv i nakken, må ikke tror det verste.. min hadde lungebetennelse nå i jula,og sånn du beskriver din høres det sånn ut som han kan ha det,men ta kontakt med fast legen eller legevakten
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #8 Skrevet 2. januar 2015 HYSTRISK Anonymous poster hash: 018c3...5b0 Hvis du først skal være frekk så skriv iallefall riktig. Anonymous poster hash: 1016d...071
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #9 Skrevet 2. januar 2015 Det er ikke farlig å ha feber på rundt 40 grader. Dette klarer du helt fint. Pass på at barnet får nok å drikke. Luftige og lette klær. Observere jevnlig, kjenn på barnet, er pusten rolig og har barnet utslett? Får du kontakt med barnet når det er våkent? (Normalt at barnet sover mye m feber) Har du gitt riktig dose paracet etter vekta? Anonymous poster hash: f1bb3...51b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå