Gå til innhold

Hjelp til en ny livsstil!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bli sunnere og bruke mindre penger på brus osv dette året.

Men dere som ikke drikke brus eller kaffe, hva drikker dere som tørstedrikke og hva drikker dere når dere skal kose dere?

Hva spiser dere isteden for sjokolade når dere skal kose dere?

Anonymous poster hash: 9da89...5d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tørstedrikk er vann. For å kose meg drikker jeg te, det finnes mange forskjellige typer. Og siden dette er DiB må jeg kanskje presisere at jeg drikker den usøtet :) .

Skrevet

Jeg digger boblene og kjøpte brusmaskin, nå drikker jeg hjemmelaget "farris" med isbiter og kanskje en sitronskive i. Virkelig vel anvendte penger for meg den maskinen. Koster 150 kr for en gasspatron som gir 60 liter brus.

Anonymous poster hash: a77af...ae1

Skrevet (endret)

Jeg drikker kun vann som tørstedrikk. Det tok ikke lang tid å venne seg til det. Brus har jeg ikke drukket på to år. Jeg vil virkelig råde deg til å kutte ut brus helt og holdent.

Ellers så drikker jeg te uten suketter. Det tok meg noen uker å gradvis kutte ut sukettene og nå synes jeg det smaker helt ok, noen ganger smaker det faktisk godt også. ;)

I tillegg koser jeg meg med tørr hvitvin, da halvtørr hvitt smaker forferdelig søtt.

Endret av Mamma4livet
Skrevet

Må du kose deg så mye da? 🙊 (Mener ikke å være frekk!)

Hva med å bare drikke vann. Evt "sprite" opp vannet med isbiter og agurkskiver/lime bare for kosen?

Og så unne deg en boks pepsi max hver lørdag f.eks?

Ang sjokolade, så kan du jo spise det en gang i uken eller to, men velg 70 %? Og bær/nøtter utenom.

Bruk smoothier hvis du får søtsug, de blir kjempegode kun med 4-5 jordbær, 1/2 banan og vann. Evt litt gresk/tyrkisk yoghurt 😊

Anonymous poster hash: ea5cc...f57

Skrevet

Hva med å bare drikke vann. Evt "sprite" opp vannet med isbiter og agurkskiver/lime bare for kosen?

Ang sjokolade, så kan du jo spise det en gang i uken eller to, men velg 70 %? Og bær/nøtter utenom.

Bruk smoothier hvis du får søtsug, de blir kjempegode kun med 4-5 jordbær, 1/2 banan og vann. Evt litt gresk/tyrkisk yoghurt 😊

Tusen takk for gode tips. :)

Nei du har rett i det, jeg må jo ikke kose meg hele tiden. Drikker 3 liter med pepsi Max om dagen og spiser masse sjokolade! Det er jo ikke sunt! Skal nå på nyåret slutte å røyke når jeg er tom for røyk (ca 2 dager til), slutte med brus når det er tomt også ca 2 dager til. Skal også slutte med godteri.

Mørk sjokolade liker jeg desverre ikke. Er veldig glad i yoghurt så blir vel endel av det tror jeg. Må venne meg til å drikke vann...

Skrevet

Tusen takk for gode tips. :)

Nei du har rett i det, jeg må jo ikke kose meg hele tiden. Drikker 3 liter med pepsi Max om dagen og spiser masse sjokolade! Det er jo ikke sunt! Skal nå på nyåret slutte å røyke når jeg er tom for røyk (ca 2 dager til), slutte med brus når det er tomt også ca 2 dager til. Skal også slutte med godteri.

Mørk sjokolade liker jeg desverre ikke. Er veldig glad i yoghurt så blir vel endel av det tror jeg. Må venne meg til å drikke vann...

For å si det sånn så var jeg kongen av cola og pizza tidligere. Drakk brus hver eneste dag. Var heldig å ikke legge på meg, men innvendig råtnet jeg sikkert.

En (vakker) dag kuttet jeg alt usunt ut.

Begynte å lage meg smoothie morgen og kveld, og spiste lavkarbo knekkebrød med masse godt pålegg (ost, skinke, gr.saker) (gikk/går ikke på lavkarbo altså, men de knekkebrødene er såå gode og sunne😉)

Lagde meg proteinpannekaker (kjempegode!) og kuttet ut de typiske ferdigmiddagene (toro, frysepizza osv) med gode salater med masse biff/svin/kjøtt, hjemmelagde supper/brød, omeletter, stekte grønnsaker i ovnen med stekt fisk...det er utrolig hva man spiser bare man er sulten, før HATET jeg salater. Og hver lørdag koser jeg meg med en boks pepsi max med masse isbiter, 1/2 plate mørk sjokolade (går helt sikkert fint med vanlig også, jeg syns bare det er for søtt) og nøtter, popcorn eller litt chips.

Den gleden å gå å vente på lørdagskosen er det ingenting annet som slår 🙊

Jeg kan med hånden på hjertet si at etter noen uker følte jeg meg som et nytt menneske, og mistet helt lysten på alt det usunne. Frisk og rask, og etterhvert har kroppen min blitt smashing 😁

Håper sånn du klarer å endre livsstilen. Kast sigaretten i søpla sier jeg 😉 Hva med å prøve el sigaretter i en overgangsfase? Eller bare kutte tvert, det er ingenting som heter nedtrapping hvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...