Cat.68 Skrevet 2. januar 2015 #26 Skrevet 2. januar 2015 Fordi man ikke ønsker å betale noen som lurer en, for det første, og for det annet fordi det å gå til en som gir falsk trygghet kan gjøre at pasienten ikke oppsøker det som FAKTISK hjelper - og dermed blir sykere. Hvis noen med slike evner lar være å be mennesker å søke hjelp av skolemedisinen ved siden av, er dem ikke seriøse. Ingen, absolutt ingen med gode hensikter ville gjort det.
Gjest Antarctica Skrevet 2. januar 2015 #27 Skrevet 2. januar 2015 Fordi man ikke ønsker å betale noen som lurer en, for det første, og for det annet fordi det å gå til en som gir falsk trygghet kan gjøre at pasienten ikke oppsøker det som FAKTISK hjelper - og dermed blir sykere.Hvis noen med slike evner lar være å be mennesker å søke hjelp av skolemedisinen ved siden av, er dem ikke seriøse. Ingen, absolutt ingen med gode hensikter ville gjort det. ...og det er akkurat seriøsiteten og de gode hensiktene som ikke synes utenpå! Derav den viktige skepsisen. (Eller pasienten kan la være å søke lege fordi han/hun føler seg sett og får en placeboeffekt av omsorgen, og derfor overser eller undertrykker symptomer og blir sykere.)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #28 Skrevet 2. januar 2015 Takk for svar alle sammen skal søke opp de to som er anbefalt!Men hva er ok pris for tjenesten? Tenker det er greit ha noe å vurdere etter.Anonymous poster hash: b4857...154 Prisene er som regel oppgitt på nettsidene deres og avhenger litt av hva du er ute etter. Men det ligger nok mellom 800 kr og noen hundrelapper oppover. Men så er det som regel nok med en gang, og da er det verdt det. Jeg kan ikke gå god for noen andre, men de to jeg nevnte har jeg full tillit til og er verdt hver krone. Anonymous poster hash: ffdc3...add 800 og over!?!? Da hadde jeg styrt unna. Hvis de tar mer betalt en hva en legekonsultasjon koster ville jeg blitt skeptisk. Syns vel det er lurt å være skeptisk uansett... Men det kommer jo av at du ikke trur at noen kan inneha slike evner. Der er vi uenig. Men dessverre er det mange som prøver å sko seg på andre menneskers ulykke, og det er disse som skygger for de seriøse gode hjelperne der ute. Mennesker som er dreven av griskhet og penger er i utgangspunktet mennesker jeg ikke stoler på. Mennesker som ønsker å hjelpe sine medmennesker uten egen vinning er derimot mennesker drevet av de rette intensjoner i det minste. Om så 5 av 10 virkelig VAR ekte og ærlige, ville man uansett ha måttet være skeptisk. Hvis jeg visste at halvparten av norske tannleger ikke hadde nødvendig utdanning, ville jeg ha vært skeptisk der også... Hvorfor da? Man trenger heldigvis ikke å ha utdanning for å være medmenneskelig. Å ønske gode energier til et annet menneske kan på ingen som helst måte skade, samme om det måtte hjelpe eller ikke. Som sagt, å være skeptisk er ikke dumt i denne sammenhengen, men de to jeg nevnte over her kan jeg altså gå god for og mange hundre andre mennesker med meg. Dette er ikke folk som driver på ut fra stua si, men har firmaer, kontorer og flere forskjellige ting de tilbyr. Sjekk nettsidene og google dem så får dere litt mer oversikt iallefall over de jeg har nevnt med navn. Jeg mener også at sånt er dyrt og alt det der, men det jeg sier er at for meg var det verdt hver krone og jeg hadde gjort det igjen. Jeg var selv skeptiker så det sang etter, og den første healeren jeg noen gang var hos (mamma dro meg med da jeg var 16) tok ikke betalt i det hele tatt og jobbet som vanlig ansatt på regnskapskontoret i kommunen. Men nå er det blitt mer vanlig og folk har dette som levebrød og da begynner det å koste penger som alt annet. Man finner helt sikkert noen som er flinke og gjør sånt gratis også, men da er jeg redd man må lete lenge. Men jeg kom iallefall med to konkrete forslag og det finnes mye informasjon og erfaringer om begge disse å finne på nett så får man selv bestemme seg for om man føler det er verdt prisen. Anonymous poster hash: ffdc3...add
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #29 Skrevet 2. januar 2015 Jeg har fått en healer til å hjelpe meg med kneet. Har ett brudd inni der, og det er sykt vondt til tider. Da bruker kompisen min 5 min av tiden sin til og hjelpe meg. Da er jeg smertefri i ca 6 mnd før jeg må ha ny healing. Du må som regel ha mange timer, uansett er faktisk ALLE medfødt med evner, men ikke alle får til å bruke dei. Jeg healer selv, men får kun til betennelse områder på folk. Anonymous poster hash: 80c41...814
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #30 Skrevet 2. januar 2015 Grunnen til att folk tar mye betalt nå, er fordi folk er mer åpen for slikt, før i tiden var det fy fy! Men jeg synst selv att prisene på enkelte er hårreisende! Jeg kunne aldri tatt betalt for og hjelpe andre med smerter 😳 finnes noe som heter fjern healing og. Der får du gratis, er noen grupper på Facebook. Anonymous poster hash: 80c41...814
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #31 Skrevet 2. januar 2015 Grunnen til att folk tar mye betalt nå, er fordi folk er mer åpen for slikt, før i tiden var det fy fy! Men jeg synst selv att prisene på enkelte er hårreisende! Jeg kunne aldri tatt betalt for og hjelpe andre med smerter finnes noe som heter fjern healing og. Der får du gratis, er noen grupper på Facebook.Anonymous poster hash: 80c41...814 Ja, det tar nok knekken på diskusprolapsen! Herregud å godtroende folk er... Anonymous poster hash: 8d349...b32
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #32 Skrevet 2. januar 2015 Og tryllemannen ( Unander) fikk innpass på sykehuset, og hjalp mange der også! :-)Anonymous poster hash: 11f80...21f Det stemmer faktisk at sykehuset brukte han, så da har vi vært hos samme mann. En fantastisk healer, veldig synd da han gikk bort.. Et stort tap. Anonymous poster hash: 1c9de...cc3
Cat.68 Skrevet 2. januar 2015 #33 Skrevet 2. januar 2015 Fordi man ikke ønsker å betale noen som lurer en, for det første, og for det annet fordi det å gå til en som gir falsk trygghet kan gjøre at pasienten ikke oppsøker det som FAKTISK hjelper - og dermed blir sykere.Hvis noen med slike evner lar være å be mennesker å søke hjelp av skolemedisinen ved siden av, er dem ikke seriøse. Ingen, absolutt ingen med gode hensikter ville gjort det. ...og det er akkurat seriøsiteten og de gode hensiktene som ikke synes utenpå! Derav den viktige skepsisen. (Eller pasienten kan la være å søke lege fordi han/hun føler seg sett og får en placeboeffekt av omsorgen, og derfor overser eller undertrykker symptomer og blir sykere.) Men nå er det jo også slik at mennekser har en fri vilje. Så hvis noen velger å la være å søke skolemedisin fordi de ikke ønsker det så kan man jo ikke akkurat laste healeren for det, så lenge healeren ber dem om å også søke hjelp i skolemedisinen. En sunn skepsis er bra, og det gjelder innen alt,da skolemedisinen også. Ikke alle som gjør en spesielt god jobb der heller.
Gjest Antarctica Skrevet 2. januar 2015 #34 Skrevet 2. januar 2015 Fordi man ikke ønsker å betale noen som lurer en, for det første, og for det annet fordi det å gå til en som gir falsk trygghet kan gjøre at pasienten ikke oppsøker det som FAKTISK hjelper - og dermed blir sykere. Hvis noen med slike evner lar være å be mennesker å søke hjelp av skolemedisinen ved siden av, er dem ikke seriøse. Ingen, absolutt ingen med gode hensikter ville gjort det. ...og det er akkurat seriøsiteten og de gode hensiktene som ikke synes utenpå! Derav den viktige skepsisen. (Eller pasienten kan la være å søke lege fordi han/hun føler seg sett og får en placeboeffekt av omsorgen, og derfor overser eller undertrykker symptomer og blir sykere.) Men nå er det jo også slik at mennekser har en fri vilje. Så hvis noen velger å la være å søke skolemedisin fordi de ikke ønsker det så kan man jo ikke akkurat laste healeren for det, så lenge healeren ber dem om å også søke hjelp i skolemedisinen. En sunn skepsis er bra, og det gjelder innen alt,da skolemedisinen også. Ikke alle som gjør en spesielt god jobb der heller. Men da har man rettigheter. Rett til ny behandler, rett til second opinion, rett til hjelp av pasientombudet, rett til erstatning. Og det føres kontroll med dem som jobber der. Les denne: http://fritanke.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=9602
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #35 Skrevet 2. januar 2015 Fordi man ikke ønsker å betale noen som lurer en, for det første, og for det annet fordi det å gå til en som gir falsk trygghet kan gjøre at pasienten ikke oppsøker det som FAKTISK hjelper - og dermed blir sykere.Hvis noen med slike evner lar være å be mennesker å søke hjelp av skolemedisinen ved siden av, er dem ikke seriøse. Ingen, absolutt ingen med gode hensikter ville gjort det....og det er akkurat seriøsiteten og de gode hensiktene som ikke synes utenpå! Derav den viktige skepsisen.(Eller pasienten kan la være å søke lege fordi han/hun føler seg sett og får en placeboeffekt av omsorgen, og derfor overser eller undertrykker symptomer og blir sykere.) Men nå er det jo også slik at mennekser har en fri vilje. Så hvis noen velger å la være å søke skolemedisin fordi de ikke ønsker det så kan man jo ikke akkurat laste healeren for det, så lenge healeren ber dem om å også søke hjelp i skolemedisinen. En sunn skepsis er bra, og det gjelder innen alt,da skolemedisinen også. Ikke alle som gjør en spesielt god jobb der heller. Men i det minste har det meste av skolemedisinen dokumentert virkning, noe hverken healing/homeopati/kinesiologi osv har. Anonymous poster hash: 1e0fe...4cc
Cat.68 Skrevet 2. januar 2015 #36 Skrevet 2. januar 2015 Takk for svar alle sammen skal søke opp de to som er anbefalt!Men hva er ok pris for tjenesten? Tenker det er greit ha noe å vurdere etter.Anonymous poster hash: b4857...154 Prisene er som regel oppgitt på nettsidene deres og avhenger litt av hva du er ute etter. Men det ligger nok mellom 800 kr og noen hundrelapper oppover. Men så er det som regel nok med en gang, og da er det verdt det. Jeg kan ikke gå god for noen andre, men de to jeg nevnte har jeg full tillit til og er verdt hver krone. Anonymous poster hash: ffdc3...add 800 og over!?!? Da hadde jeg styrt unna. Hvis de tar mer betalt en hva en legekonsultasjon koster ville jeg blitt skeptisk. Syns vel det er lurt å være skeptisk uansett... Men det kommer jo av at du ikke trur at noen kan inneha slike evner. Der er vi uenig. Men dessverre er det mange som prøver å sko seg på andre menneskers ulykke, og det er disse som skygger for de seriøse gode hjelperne der ute. Mennesker som er dreven av griskhet og penger er i utgangspunktet mennesker jeg ikke stoler på. Mennesker som ønsker å hjelpe sine medmennesker uten egen vinning er derimot mennesker drevet av de rette intensjoner i det minste. Om så 5 av 10 virkelig VAR ekte og ærlige, ville man uansett ha måttet være skeptisk. Hvis jeg visste at halvparten av norske tannleger ikke hadde nødvendig utdanning, ville jeg ha vært skeptisk der også... Hvorfor da? Man trenger heldigvis ikke å ha utdanning for å være medmenneskelig. Å ønske gode energier til et annet menneske kan på ingen som helst måte skade, samme om det måtte hjelpe eller ikke. Som sagt, å være skeptisk er ikke dumt i denne sammenhengen, men de to jeg nevnte over her kan jeg altså gå god for og mange hundre andre mennesker med meg. Dette er ikke folk som driver på ut fra stua si, men har firmaer, kontorer og flere forskjellige ting de tilbyr. Sjekk nettsidene og google dem så får dere litt mer oversikt iallefall over de jeg har nevnt med navn. Jeg mener også at sånt er dyrt og alt det der, men det jeg sier er at for meg var det verdt hver krone og jeg hadde gjort det igjen. Jeg var selv skeptiker så det sang etter, og den første healeren jeg noen gang var hos (mamma dro meg med da jeg var 16) tok ikke betalt i det hele tatt og jobbet som vanlig ansatt på regnskapskontoret i kommunen. Men nå er det blitt mer vanlig og folk har dette som levebrød og da begynner det å koste penger som alt annet. Man finner helt sikkert noen som er flinke og gjør sånt gratis også, men da er jeg redd man må lete lenge. Men jeg kom iallefall med to konkrete forslag og det finnes mye informasjon og erfaringer om begge disse å finne på nett så får man selv bestemme seg for om man føler det er verdt prisen. Anonymous poster hash: ffdc3...add Vettu på nett kan man skrive hva man vil og man kan få frem akkurat de resultatene folk ønsker. Det kan nok finnes de som er flinke fordi dem valgt å ha dette som levebrød for all del. Men når dem tar fler dobbelte av hva du betaler for en konsultasjon hos en lege da skurrer det uansett hos meg. Da mener jeg fokuset hos den som healer har begynt å bli kommersielt isteden for å være drevent av det rene, og å ville hjelpe. greit nok at det i tilfeller skal dekke opp leie av lokal osv, og være igjenn noe til et levebrød, men driver dui en så stor skala bør du ha noen garantier for at den som søker hjelp for valuta for pengene. Og etter min erfaring kan INGEN som driver med healing garantere noe som helst. Derfor synes jeg det blir feil i utgangspunktet å ta betalt. Jeg har stor og DYP respekt for snåsamnannen som drevet med dette i all sin tid, og aldri tatt betaling for det. Han har tatt imot gaver, men det er jo fordi at det som motatt hjelp har følt et behov for å få gi noe igjenn som takk. Og hvis noen absolutt har villat gi penger har han oppfordret de til å gi til Marthefonden han opprettet for funksjonshemmede.Totalt uselvisk har han brukt sin evne til å hjelpe andre.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2015 #37 Skrevet 2. januar 2015 Takk for svar alle sammen skal søke opp de to som er anbefalt!Men hva er ok pris for tjenesten? Tenker det er greit ha noe å vurdere etter.Anonymous poster hash: b4857...154 Prisene er som regel oppgitt på nettsidene deres og avhenger litt av hva du er ute etter. Men det ligger nok mellom 800 kr og noen hundrelapper oppover. Men så er det som regel nok med en gang, og da er det verdt det. Jeg kan ikke gå god for noen andre, men de to jeg nevnte har jeg full tillit til og er verdt hver krone. Anonymous poster hash: ffdc3...add 800 og over!?!? Da hadde jeg styrt unna. Hvis de tar mer betalt en hva en legekonsultasjon koster ville jeg blitt skeptisk. Syns vel det er lurt å være skeptisk uansett... Men det kommer jo av at du ikke trur at noen kan inneha slike evner. Der er vi uenig. Men dessverre er det mange som prøver å sko seg på andre menneskers ulykke, og det er disse som skygger for de seriøse gode hjelperne der ute. Mennesker som er dreven av griskhet og penger er i utgangspunktet mennesker jeg ikke stoler på. Mennesker som ønsker å hjelpe sine medmennesker uten egen vinning er derimot mennesker drevet av de rette intensjoner i det minste. Om så 5 av 10 virkelig VAR ekte og ærlige, ville man uansett ha måttet være skeptisk. Hvis jeg visste at halvparten av norske tannleger ikke hadde nødvendig utdanning, ville jeg ha vært skeptisk der også... Hvorfor da? Man trenger heldigvis ikke å ha utdanning for å være medmenneskelig. Å ønske gode energier til et annet menneske kan på ingen som helst måte skade, samme om det måtte hjelpe eller ikke. Som sagt, å være skeptisk er ikke dumt i denne sammenhengen, men de to jeg nevnte over her kan jeg altså gå god for og mange hundre andre mennesker med meg. Dette er ikke folk som driver på ut fra stua si, men har firmaer, kontorer og flere forskjellige ting de tilbyr. Sjekk nettsidene og google dem så får dere litt mer oversikt iallefall over de jeg har nevnt med navn. Jeg mener også at sånt er dyrt og alt det der, men det jeg sier er at for meg var det verdt hver krone og jeg hadde gjort det igjen. Jeg var selv skeptiker så det sang etter, og den første healeren jeg noen gang var hos (mamma dro meg med da jeg var 16) tok ikke betalt i det hele tatt og jobbet som vanlig ansatt på regnskapskontoret i kommunen. Men nå er det blitt mer vanlig og folk har dette som levebrød og da begynner det å koste penger som alt annet. Man finner helt sikkert noen som er flinke og gjør sånt gratis også, men da er jeg redd man må lete lenge. Men jeg kom iallefall med to konkrete forslag og det finnes mye informasjon og erfaringer om begge disse å finne på nett så får man selv bestemme seg for om man føler det er verdt prisen. Anonymous poster hash: ffdc3...add Vettu på nett kan man skrive hva man vil og man kan få frem akkurat de resultatene folk ønsker. Det kan nok finnes de som er flinke fordi dem valgt å ha dette som levebrød for all del. Men når dem tar fler dobbelte av hva du betaler for en konsultasjon hos en lege da skurrer det uansett hos meg. Da mener jeg fokuset hos den som healer har begynt å bli kommersielt isteden for å være drevent av det rene, og å ville hjelpe. greit nok at det i tilfeller skal dekke opp leie av lokal osv, og være igjenn noe til et levebrød, men driver dui en så stor skala bør du ha noen garantier for at den som søker hjelp for valuta for pengene. Og etter min erfaring kan INGEN som driver med healing garantere noe som helst. Derfor synes jeg det blir feil i utgangspunktet å ta betalt. Jeg har stor og DYP respekt for snåsamnannen som drevet med dette i all sin tid, og aldri tatt betaling for det. Han har tatt imot gaver, men det er jo fordi at det som motatt hjelp har følt et behov for å få gi noe igjenn som takk. Og hvis noen absolutt har villat gi penger har han oppfordret de til å gi til Marthefonden han opprettet for funksjonshemmede.Totalt uselvisk har han brukt sin evne til å hjelpe andre. Ja, i en perfekt verden så ville de nok gjort det gratis. Men nå er det sånn at det er dyrt å leve og når de velger å ha dette som fulltidsjobb så koster det penger. Men heldigvis har vi mennesker fri vilje og velger selv om vi vil benytte oss av det de tilbyr. Man kan sikkert finne noen som gjør det gratis - bare å lete. Hun ba om forslag og fikk det. Om noen andre kan komme med konkrete navn så ville hun sikkert satt pris på det. Anonymous poster hash: ffdc3...add
Cat.68 Skrevet 2. januar 2015 #38 Skrevet 2. januar 2015 Fordi man ikke ønsker å betale noen som lurer en, for det første, og for det annet fordi det å gå til en som gir falsk trygghet kan gjøre at pasienten ikke oppsøker det som FAKTISK hjelper - og dermed blir sykere.Hvis noen med slike evner lar være å be mennesker å søke hjelp av skolemedisinen ved siden av, er dem ikke seriøse. Ingen, absolutt ingen med gode hensikter ville gjort det. ...og det er akkurat seriøsiteten og de gode hensiktene som ikke synes utenpå! Derav den viktige skepsisen. (Eller pasienten kan la være å søke lege fordi han/hun føler seg sett og får en placeboeffekt av omsorgen, og derfor overser eller undertrykker symptomer og blir sykere.) Men nå er det jo også slik at mennekser har en fri vilje. Så hvis noen velger å la være å søke skolemedisin fordi de ikke ønsker det så kan man jo ikke akkurat laste healeren for det, så lenge healeren ber dem om å også søke hjelp i skolemedisinen. En sunn skepsis er bra, og det gjelder innen alt,da skolemedisinen også. Ikke alle som gjør en spesielt god jobb der heller. Men da har man rettigheter. Rett til ny behandler, rett til second opinion, rett til hjelp av pasientombudet, rett til erstatning. Og det føres kontroll med dem som jobber der. Les denne: http://fritanke.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=9602 Det kan så være, men man kan fortsatt ikke tvinge noen til lege hvis dem ikke ønsker å gå dit. Velger noen å gå til en healer foran skolemedisinen er jeg rimelig sikker på at dem vet at det ikke fører noen garantier med det. Jeg er veldig lite glad i de useriøse Healerne på markedet, og skulle ønske det fantes en form for kontroll organ for å få de vekk. men er jo derfor det er så viktig å spre budskapet til de inntresserte at de bør følge noen retningslinjer når de søker alternative behandlere. jeg mener pris er en veldig viktig kilde til å sortere ut, samt at ALLE som driver seriøst jobber side ved side med skolemedisinen og nekter å behandle uten at pasienten også konsulterer vanlig lege ved siden av ved alvorlige skader/ sykdommer.
Cat.68 Skrevet 2. januar 2015 #40 Skrevet 2. januar 2015 Fordi man ikke ønsker å betale noen som lurer en, for det første, og for det annet fordi det å gå til en som gir falsk trygghet kan gjøre at pasienten ikke oppsøker det som FAKTISK hjelper - og dermed blir sykere.Hvis noen med slike evner lar være å be mennesker å søke hjelp av skolemedisinen ved siden av, er dem ikke seriøse. Ingen, absolutt ingen med gode hensikter ville gjort det. ...og det er akkurat seriøsiteten og de gode hensiktene som ikke synes utenpå! Derav den viktige skepsisen. (Eller pasienten kan la være å søke lege fordi han/hun føler seg sett og får en placeboeffekt av omsorgen, og derfor overser eller undertrykker symptomer og blir sykere.) Men nå er det jo også slik at mennekser har en fri vilje. Så hvis noen velger å la være å søke skolemedisin fordi de ikke ønsker det så kan man jo ikke akkurat laste healeren for det, så lenge healeren ber dem om å også søke hjelp i skolemedisinen. En sunn skepsis er bra, og det gjelder innen alt,da skolemedisinen også. Ikke alle som gjør en spesielt god jobb der heller. Men da har man rettigheter. Rett til ny behandler, rett til second opinion, rett til hjelp av pasientombudet, rett til erstatning. Og det føres kontroll med dem som jobber der. Les denne: http://fritanke.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=9602 Jeg leste linken, og er slett ikke uenig i det som står der. Men den linken tar opp noe helt annet en healing. Det tar opp at noen selger produkter for alvorlig sykdom og hevder at det hjelper. Healing foregår ikke slik. Det er ikke noe i healing som kan skade noen, eller gjøre et problem større. Healing handler om energi, lys og varme. Det handler om å prøve å rette opp kroppens egne energibaner og blokkeringer. Man tilfører ikke kroppen noe som helst iform av sukkerpiller eller hokuspokus medisiner i noen form, men man bruker universets egen energi. Det er helt umulig å forklare dette på en vettug måte, man må egentlig bare oppleve det selv. Man gir på sin høyd den som fått healing et glass vann da man kan bli veldig tørst etter en seanse. Og det er heller ikke skadelig. Man må faktisk skille litt på alternativ behandlig også og ikke legge alt under et.
Gjest Antarctica Skrevet 2. januar 2015 #41 Skrevet 2. januar 2015 Behandling med solgte produkter kan sidestilles med healing all den stund ingen av delene er underlagt noen form for kvalitetskontroll, yrkesetisk plakat el lign.
Cat.68 Skrevet 3. januar 2015 #42 Skrevet 3. januar 2015 Behandling med solgte produkter kan sidestilles med healing all den stund ingen av delene er underlagt noen form for kvalitetskontroll, yrkesetisk plakat el lign. Der er vi uenig, men det er fordi det ikke finnes noen målbar måte å måle virkningen. Kvalitetskontroll kommer jo av folkemunn, jo flere som kan henvise til bedring etter healing jo større seriøsitet etter mon mening. Problemet er at skeptikere ikke vil /ønsker å godta at det var healingen som førte frem til bedring. Yrkesetisk plakat finnes så absolutt plantet i kretsene av alternative behandlere, og da iform av det jeg fortalt. De vil arbeide sammen med skolemedisin, de vil aldri be noen forlate skolemedisin for det alternative, og de vil heller aldri love at de kan helbrede noen. De vil tilby sin hjelp som et supplement og kun det.
Gjest Antarctica Skrevet 3. januar 2015 #43 Skrevet 3. januar 2015 Men de er ikke forplikta av plakaten. Hvis de bryter taushetsplikten, misbruker en klient seksuelt el lign vil de ikke miste "healerbevillingen" eller noe sådant. Eventuelle nye klienter vil måtte treffe den rette brukeren som sprer det rette ryktet for å få greie på at dette er en person du ikke bør tiltro din kropp og sjel. Dette var bare et eksempel, men det samme gjelder jo om noen bryter andre deler av healernes egenvalgte etikkplakat.
Cat.68 Skrevet 3. januar 2015 #44 Skrevet 3. januar 2015 Absolutt, og det er et problem... Og i sånn måte skulle jeg også ønske at det fantes et organ som kunne forfølge og straffe uetiske alternative behandlere. Det hadde vært veldig fint for de seriøse om de useriøse ble sållet vekk. Den linken som du henviste til feks, den inneholdt jo alt en seriøs healer aldri ville holdt på med. Vanskeligheten med å få til et rettferdig system er vel det at skeptikere nok med kald hånd også hadde ønsket å røske med seg også de seriøse, fordi dem ikke har de målbare effektene skeptikere ønsker å se.
Gjest Antarctica Skrevet 3. januar 2015 #45 Skrevet 3. januar 2015 Hihi, der har du meg... Men noen av mine beste venner er healere, altså, så jeg er litt lavmælt omkring det i det daglige.
Cat.68 Skrevet 3. januar 2015 #46 Skrevet 3. januar 2015 Vettu Pashla, jeg skjønner godt at man kan være skeptisk . Fordi det er så ullent, og så vanvittig vanskelig å forklare hva som skjer. Jeg har jo både healet selv og motatt healing med utrulig virkning, og ikke minst opplevde jeg Snåsamannen da han healet minste jenta mi da hun var alvorlig syk, og hvor ikke en gang legene kunne forklare hva som egentlig skjedde. De kunne bare konstatere at det stoffet man måtle i blodet hennes og som tydet på dødlig stoffskiftesykdom, plutselig ikke fantes der lenger etter at han healet henne 2 ganger ????? Nå er jo legestanden her i Nord-Trøndelag godt kjent med hans evner, og mange leger anerkjenner dem også. Hvis jeg skal prøve forklare hva som skjer når jeg healer noen så hører jeg jo selv hvor utrulig vilt det høres ut. Er man da skeptisk i utgangspunktet skjønner jeg at man nok synes det hele høres både rart og suspekt ut. Jeg har derfor bare slått meg til ro med at det er ikke alt vi har en god forklaring på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå