Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #1 Skrevet 1. januar 2015 Vi har en gutt på snart fem år som trenger ny vogn. Han har spesielle behov, og stikker av så i enkelte situasjoner er vi helt avhengige av å ha han i vogn. Regner med at han ikke kvalifisere til å få den dekket av NAV, så er det noen her som har noen å anbefale? Han er cirka 116 cm. og 20 kg. På forhånd takk😊 Anonymous poster hash: a8346...b88
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #2 Skrevet 1. januar 2015 Barn med spesielle behov har rett på vogn via nav. Har dere søkt? Anonymous poster hash: 3f2fa...4d0
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #3 Skrevet 1. januar 2015 Vet at barn med spesiell behov har rett på vogn via NAV Problemet her er at han ikke har noen diagnose, og kan gå veldig fint selv. Vi trenger vogn når vi skal gå lenger strekk eller skal til byen siden han stikker av og ikke er redd for noe, eller ser seg for Han har hypermobile ledd, kanskje det kan søkes på grunnlag av det? HI Anonymous poster hash: a8346...b88
☆☆☆ Skrevet 1. januar 2015 #4 Skrevet 1. januar 2015 Skulle til å foreslå leiesele, men det gjer kanskje annerledsheten meir synlig? På ei anna side, det vil vel også ei vogn gjere. Undersøk med hjelpemiddelsentralen, det verste som kan skje er at de får avslag.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #5 Skrevet 1. januar 2015 Vil han godta å sitte i vogn? Anonymous poster hash: 1a340...481
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #6 Skrevet 1. januar 2015 Det kan jo hende at hjelpemiddelsentralen kan hjelpe dere med aktuelle vogner selv om dere må kjøpe den selv. De vet jo sikkert hvilke modeller de bruker og som kan være aktuelle for de også. Anonymous poster hash: aca29...b37
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #7 Skrevet 1. januar 2015 Han vil helst gå selv, men godtar å sitte i vogn når vi er ute og går Sele er dessverre ikke aktuelt siden han slår seg vrang, og får veldig vondt i viljen når han ikke får det som han vil Han er også veldig sterk i kroppen, og jeg har ikke krefter til å løfte/bære så mye på han lenger på grunn av leddgikt. Han har ikke ansiktstrekk som gjør at han ser annerledes ut, så for de fleste vil han være et stort barn i vogn :s HI Anonymous poster hash: a8346...b88
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #8 Skrevet 1. januar 2015 Ta en titt på mountain buggy plus one. Hvis du ikke har søskensete i den blir den kjempelang i ryggen og mener de sier den skal passe til 6 år. Anonymous poster hash: 9984a...68f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #9 Skrevet 1. januar 2015 Vi har et barn med autisme, og han brukte vogn i enkelte tilfeller frem til han ble 10 (!) år. Jeg kjøpte McLaren XL tror jeg den het. Tålte opp til 30 kg. Hadde jeg vært deg hadde jeg undersøkt hvilken reisetrille som er størst, lengst i ryggen. Noe jeg "angrer" på i ettertid er at jeg ikke fikk en vogn fra hjelpemiddelsentralen når han var rundt 7 år, før den tid satt han helt fint i reisetrillen vi hadde. Det finnes mange fine vogner hos hjelpemiddelsentralen, som ser (nesten) ut som vanlige vogner. Det er vogner til barn som trenger vogn til f.eks skjerming. Så til en 5 åring hadde jeg kjøpt en god og romslig reisetrille. Får han evt en diagnose etterhvert hadde jeg bestilt en vogn på hjelpemiddelsentralen om et par år, tror også det går an å søke uten diagnose Til slutt vil jeg si at vognen reddet oss utallige ganger. Anonymous poster hash: dfc66...86b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #10 Skrevet 1. januar 2015 Takk for svar alle sammen Skal se både på Mountain Buggy og McLaren, for å se hvilken som kan passe han best Ser at hjelpemiddelsentralen har ganske fine vogner, som ser helt vanlige ute så det kan jo være greit å kontakte dem De gangene vi drar hjemmefra uten vogn, angrer jeg fort for å si det slik...Han er rask, sterk og egenrådig, noe som egentlig også er bra siden han har hatt stor fremgang utviklingsmessig det siste året HI Anonymous poster hash: a8346...b88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå