Gå til innhold

Hormonspiral hjelp? (Ta den ut)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært fornøyd med h.spiralen, men får ufattelig med kviser så jeg har bestemt meg for å be legen fjerne den.

Så jeg lurer egentlig på om det bare er til å ringe fastlegen for å få time til å ta den ut? (Var hun som satte den inn) Eller må jeg først til sjekk, evt er det gynekolog som må ta den ut?

Anonymous poster hash: cb791...343

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du satte den inn der kan de ta den ut. Trenger ikke noe spesielt utover en som kan det.

Skrevet

Det er bare å ta den ut hos fastlegen. Mine tråder er så lange at jeg faktisk bare kunne nappet den ut selv.

Anonymous poster hash: ee0ab...386

Skrevet

Hvor lenge har du hatt den?

Fikk beskjed om at det kunne ta inntil et halvt år før bivirkninger som kviser, mellomblødninger og andre kjipe saker gikk over. Jeg er forøvrig ikke plaga med kviser, men får en voldsom menstruasjon. Og den som skulle bli så beskjeden og kanskje til og med forsvinne. Smører meg med tålmodighet...

Skrevet

Flott! Nå ble jeg glad 😊 Tenkte det kunne være mer "styr" å ta den ut.

Har hatt den i 9 mnd, kvisene blir verre og verre 😕 Har aldri noensinne slitt med det før så jeg vil heller tilbake til p pillene.

Skrevet

Flott! Nå ble jeg glad Tenkte det kunne være mer "styr" å ta den ut.

Har hatt den i 9 mnd, kvisene blir verre og verre Har aldri noensinne slitt med det før så jeg vil heller tilbake til p pillene.Anonymous poster hash: cb791...343

Da hadde jeg og tatt den ut. Men litt rart at det er pga den du får kviser, hvis du ikke får det av p piller? Nå er ikke jeg noen ekspert, men med spiral er det jo minimalt med hormoner som slepped ut og kun gestagen (?) men som sagt, ingen ekspert og vi reagerer jo alle forskjellig.

Å ta den ut er visst nok en kjapp og enkel prosess hos legen. Drar den vare forsiktig ut. Ville ikke gjort det selv, med tanke på infeksjonsfare og slikt :)

Skrevet

Har hatt den i 9 mnd, kvisene blir verre og verre Har aldri noensinne slitt med det før så jeg vil heller tilbake til p pillene.Anonymous poster hash: cb791...343

Da hadde jeg og tatt den ut. Men litt rart at det er pga den du får kviser, hvis du ikke får det av p piller? Nå er ikke jeg noen ekspert, men med spiral er det jo minimalt med hormoner som slepped ut og kun gestagen (?) men som sagt, ingen ekspert og vi reagerer jo alle forskjellig.

Å ta den ut er visst nok en kjapp og enkel prosess hos legen. Drar den vare forsiktig ut. Ville ikke gjort det selv, med tanke på infeksjonsfare og slikt :)

Ja det er litt rart, men ser ingen annen grunn til alle kvisene. Det ødelegger jo huden min 😕

Er såå fornøyd med spiralen ellers, har mistet mensen og mensensmertene, det er jo himmelsk 😊

Men de kvisene....

Skrevet

Nettopp fordi det er mindre hormoner på spiralen kan det føre til kviser, noen trenger hormonene for å holde seg kvisefri. Diane og Yasmin er bra for kviser, førstnevnte egentlig kvise medisin!

Anonymous poster hash: 90986...040

Skrevet

Ja det er litt rart, men ser ingen annen grunn til alle kvisene. Det ødelegger jo huden min 😕

Er såå fornøyd med spiralen ellers, har mistet mensen og mensensmertene, det er jo himmelsk 😊

Men de kvisene....

Hvis du er så fornøyd med spiralen ellers, ville jeg heller gjort noe med kvisene.

Anonymous poster hash: ee0ab...386

Skrevet

Nettopp fordi det er mindre hormoner på spiralen kan det føre til kviser, noen trenger hormonene for å holde seg kvisefri. Diane og Yasmin er bra for kviser, førstnevnte egentlig kvise medisin!Anonymous poster hash: 90986...040

Oooh, det visste jeg ikke, men høres jo fornuftig ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...