Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #1 Skrevet 1. januar 2015 Hei.. Jeg er gravid i uke 19 og har egentlig en veldig snill og god samboer, som også er barnefar.. Men i går gråt jeg meg i søvn.. Han har vist greit med interesse hele svangerskapet, men "lille" nyttårsaften var vi på ordinær ultralyd og fikk vite at det vokser ei lita jente i magen min.. Jeg vet ikke om han ble skuffet eller hva det er, men etter det har han ikke vist noe interesse for den lille i det heletatt, heller ikke vist noe omtanke for at jeg er gravid (bære tung koffert).. Sikkert bare små filleting, men det sårer meg.. Hadde planer om at vi skulle kikke litt på navn og kjøpe inn litt rosa klær.. Men ingen interesse når jeg prøvde meg.. Jeg håper at dette enten vil endre seg etterhvert i svangerskapet, eller hvertfall etter fødsel.. Men nå lurer jeg på hva dere mener: Skal jeg inkludere han i ting som har med den lille å gjøre? Eller skal jeg bare la det gå en stund uten å nevne noen ting? Nå denne måneden er planen å handle inn litt utstyr.. Skal jeg gjøre dette selv? Eller prøve å inkludere han? Anonymous poster hash: 995ef...a20
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #2 Skrevet 1. januar 2015 Hvor gamle er dere egentlig? KOMMUNIKASJON!!! Anonymous poster hash: fc1b6...f4e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #3 Skrevet 1. januar 2015 Du er da ikke handikappet og klarer fint å bære tunge ting! Han er nok overveldet eller i sjokk. Bare fortsett å prat om den lille og gi han tid. Dra å handle vogn og de store tingene med han. Klær er av liten interesse og noe min mann aldri har hvert med på. Anonymous poster hash: 39d48...e89
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #4 Skrevet 1. januar 2015 Kjære deg, det har gått en og en halv dag siden du sier han "mistet" interessen!! Slapp av!! Menn er ikke på hele tiden, og ofte glemmer de det litt av og til, eller har i hvertfall et annet forhold til den lille i magen enn mor. Jeg synes du høres litt slitsom ut om det er slik at du hele tiden skal snakke om baby og babyting, og må ha hjelp til alt.... Selv er jeg 14 uker på vei, og mannen snakker lite om det. Han er ikke interessert i å kjøpe klær, noe jeg ikke synes er rart, for han er generelt uinteressert i shopping. Jeg vet at han gleder seg og virkelig ønsker dette barnet for det var gjennom ivf også, men menn er menn. Han er med på ultralyder og gleder seg til de. Når han snakker om det er det med masse kjærlighet. MEN JEG LAR HAN HA ET ANNET LIV OGSÅ. Anonymous poster hash: ef01c...563
JessicaM50 Skrevet 1. januar 2015 #5 Skrevet 1. januar 2015 Du er da ikke handikappet og klarer fint å bære tunge ting! Han er nok overveldet eller i sjokk. Bare fortsett å prat om den lille og gi han tid. Dra å handle vogn og de store tingene med han. Klær er av liten interesse og noe min mann aldri har hvert med på. Anonymous poster hash: 39d48...e89 Hvis man er gravid skal man ikke bære tungt, trodde de fleste visste det?.. Årsaken er at morkaken kan løsne, og at bekkenet allerede er såpass belastet fra før at det kan være skadelig for mor og barn. Handler ikke om at hun ikke er handikappet, handler om at det frarådes av alle leger/jordmødre osv. HI: skjønner godt at det ikke er noe koselig for deg at han oppfører seg slik. Men husk også at det ikke er lenge siden, og menn kan bli ustabile innimellom og trenge litt tid på å fordøye alt som skjer i svangerskapet. Jeg tror og håper at han vil bli som normal igjen innen noen dager. Lykke til med svangerskapet :-)
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #6 Skrevet 1. januar 2015 Du er da ikke handikappet og klarer fint å bære tunge ting! Han er nok overveldet eller i sjokk. Bare fortsett å prat om den lille og gi han tid. Dra å handle vogn og de store tingene med han. Klær er av liten interesse og noe min mann aldri har hvert med på. Anonymous poster hash: 39d48...e89 Hvis man er gravid skal man ikke bære tungt, trodde de fleste visste det?.. Årsaken er at morkaken kan løsne, og at bekkenet allerede er såpass belastet fra før at det kan være skadelig for mor og barn. Handler ikke om at hun ikke er handikappet, handler om at det frarådes av alle leger/jordmødre osv. HI: skjønner godt at det ikke er noe koselig for deg at han oppfører seg slik. Men husk også at det ikke er lenge siden, og menn kan bli ustabile innimellom og trenge litt tid på å fordøye alt som skjer i svangerskapet. Jeg tror og håper at han vil bli som normal igjen innen noen dager. Lykke til med svangerskapet :-) Etter å ha født fire barn og ikke hvert sykemeldt en dag og har en fysisk tung jobb så var det ny info. Man skal være forsiktig og ikke slite seg ut. Løfte tungt gjør man enten man er gravid eller ikke. En ting koffert er ikke skadelig så lenge graviditeten går normalt for seg. Skulle gjerne opplevd en verden der ingen gravide kan løfte tungt Anonymous poster hash: 39d48...e89
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #7 Skrevet 1. januar 2015 Du er da ikke handikappet og klarer fint å bære tunge ting! Han er nok overveldet eller i sjokk. Bare fortsett å prat om den lille og gi han tid. Dra å handle vogn og de store tingene med han. Klær er av liten interesse og noe min mann aldri har hvert med på. Anonymous poster hash: 39d48...e89 Hvis man er gravid skal man ikke bære tungt, trodde de fleste visste det?.. Årsaken er at morkaken kan løsne, og at bekkenet allerede er såpass belastet fra før at det kan være skadelig for mor og barn. Handler ikke om at hun ikke er handikappet, handler om at det frarådes av alle leger/jordmødre osv. HI: skjønner godt at det ikke er noe koselig for deg at han oppfører seg slik. Men husk også at det ikke er lenge siden, og menn kan bli ustabile innimellom og trenge litt tid på å fordøye alt som skjer i svangerskapet. Jeg tror og håper at han vil bli som normal igjen innen noen dager. Lykke til med svangerskapet :-) Etter å ha født fire barn og ikke hvert sykemeldt en dag og har en fysisk tung jobb så var det ny info. Man skal være forsiktig og ikke slite seg ut. Løfte tungt gjør man enten man er gravid eller ikke. En ting koffert er ikke skadelig så lenge graviditeten går normalt for seg. Skulle gjerne opplevd en verden der ingen gravide kan løfte tungt Anonymous poster hash: 39d48...e89 Helt sant! Inge fare ved å bære rungt når man er gravid, og ihvertfall ikke aå tidlig i svangerskapet. Hadde vært noe heeelt annet om du hadde sagt 39 uker på vei og store tu ge kofferter på 20 kg opp 3 etg! Anonymous poster hash: b43f0...17a
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #8 Skrevet 1. januar 2015 Du er da ikke handikappet og klarer fint å bære tunge ting! Han er nok overveldet eller i sjokk. Bare fortsett å prat om den lille og gi han tid. Dra å handle vogn og de store tingene med han. Klær er av liten interesse og noe min mann aldri har hvert med på. Anonymous poster hash: 39d48...e89 Hvis man er gravid skal man ikke bære tungt, trodde de fleste visste det?.. Årsaken er at morkaken kan løsne, og at bekkenet allerede er såpass belastet fra før at det kan være skadelig for mor og barn. Handler ikke om at hun ikke er handikappet, handler om at det frarådes av alle leger/jordmødre osv. HI: skjønner godt at det ikke er noe koselig for deg at han oppfører seg slik. Men husk også at det ikke er lenge siden, og menn kan bli ustabile innimellom og trenge litt tid på å fordøye alt som skjer i svangerskapet. Jeg tror og håper at han vil bli som normal igjen innen noen dager. Lykke til med svangerskapet :-) Hva med alle de som har et lite barn fra før som må bæres? Selvfølgelig kan man bære så lenge man er frisk. Hva med de som har en jobb hvor det bæres endel, f.eks i barnehage. Anonymous poster hash: 9032e...497
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #9 Skrevet 1. januar 2015 Du er da ikke handikappet og klarer fint å bære tunge ting! Han er nok overveldet eller i sjokk. Bare fortsett å prat om den lille og gi han tid. Dra å handle vogn og de store tingene med han. Klær er av liten interesse og noe min mann aldri har hvert med på. Anonymous poster hash: 39d48...e89 Hvis man er gravid skal man ikke bære tungt, trodde de fleste visste det?.. Årsaken er at morkaken kan løsne, og at bekkenet allerede er såpass belastet fra før at det kan være skadelig for mor og barn. Handler ikke om at hun ikke er handikappet, handler om at det frarådes av alle leger/jordmødre osv. HI: skjønner godt at det ikke er noe koselig for deg at han oppfører seg slik. Men husk også at det ikke er lenge siden, og menn kan bli ustabile innimellom og trenge litt tid på å fordøye alt som skjer i svangerskapet. Jeg tror og håper at han vil bli som normal igjen innen noen dager. Lykke til med svangerskapet :-) Hva med alle de som har et lite barn fra før som må bæres? Selvfølgelig kan man bære så lenge man er frisk. Hva med de som har en jobb hvor det bæres endel, f.eks i barnehage. Anonymous poster hash: 9032e...497 Men hvis man har en tung koffert og mannen faktisk er med og har mulighet til å bære så hadde jeg nesten mistet respekten for han om han lot meg bære kofferten som gravid. Det er ikke snakk om at man som gravid ikke klarer, men normale hensyn bør man da ta. Litt gentleman fakter og omsorg bør menn ha. HI: skjønner godt du er skuffet Anonymous poster hash: 31bcc...c67
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #10 Skrevet 1. januar 2015 Du er da ikke handikappet og klarer fint å bære tunge ting! Han er nok overveldet eller i sjokk. Bare fortsett å prat om den lille og gi han tid. Dra å handle vogn og de store tingene med han. Klær er av liten interesse og noe min mann aldri har hvert med på. Anonymous poster hash: 39d48...e89 Hvis man er gravid skal man ikke bære tungt, trodde de fleste visste det?.. Årsaken er at morkaken kan løsne, og at bekkenet allerede er såpass belastet fra før at det kan være skadelig for mor og barn. Handler ikke om at hun ikke er handikappet, handler om at det frarådes av alle leger/jordmødre osv. HI: skjønner godt at det ikke er noe koselig for deg at han oppfører seg slik. Men husk også at det ikke er lenge siden, og menn kan bli ustabile innimellom og trenge litt tid på å fordøye alt som skjer i svangerskapet. Jeg tror og håper at han vil bli som normal igjen innen noen dager. Lykke til med svangerskapet :-) Hva med alle de som har et lite barn fra før som må bæres? Selvfølgelig kan man bære så lenge man er frisk. Hva med de som har en jobb hvor det bæres endel, f.eks i barnehage. Anonymous poster hash: 9032e...497 Men hvis man har en tung koffert og mannen faktisk er med og har mulighet til å bære så hadde jeg nesten mistet respekten for han om han lot meg bære kofferten som gravid. Det er ikke snakk om at man som gravid ikke klarer, men normale hensyn bør man da ta. Litt gentleman fakter og omsorg bør menn ha. HI: skjønner godt du er skuffet Anonymous poster hash: 31bcc...c67 Men det er jo noe annet. Nå svarte jeg på den som sa at man ikke kan bære tungt når man er gravid. At mannen bør være så pass oppmerksom er jeg enig i. Anonymous poster hash: 9032e...497
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #11 Skrevet 1. januar 2015 Spurte du om han kunne hjelpe deg med kofferten? Anonymous poster hash: 5a936...d7f
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #12 Skrevet 1. januar 2015 Hjelpes. Det er to dager siden ul.. Jeg venter nr 4 og glemmer selv av at jeg er gravid hele tiden. Nå hhar jo den lille begynt å gi meg noen spark innimellom, og jeg kommer raskt på det når jeg hoster, nyser eller vrir meg fort. For da fpr jeg dritvonde ligamentsmerter... men bære kan jeg ennå. Har en på 18 kg og ei på 14 kg som vil opp til mamma tidt og ofte. Husk at menn kjenner jo ikke graviditeten fysisk og går nok ikke rundt og tenker på det hele tiden. Tro meg, jenta kommer til å snurre papoa rundt lillefingeren. Anonymous poster hash: 05220...805
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #13 Skrevet 1. januar 2015 Hadde det veldig likt som deg, bare at dette gjaldt hele svangerskapet. Han syns det var ekkelt når barnet sparka, ville ikke være med på 3 d ultralyd,ikke så intr når jeg snakka om barnet. Men når barnet ble født så ble det noe helt annet, blir mer virkelig for de. Vi har jo en tilknytning veldig raskt, mens de ofte får øynene opp når de ser de i levende livet lykke til, ordner seg Anonymous poster hash: 11bf9...d89
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #14 Skrevet 1. januar 2015 Nå fortalte jeg jo ikke hele historien, da det ikke skulle bli så altfor langt.. Det med næringen var bare en liten filleting i forhold til hvordan jeg føler det angående det andre.. Men tusen takk for de som kom med oppmuntrene og fine kommentarer.. Satser på at det ordner seg etterhvert Anonymous poster hash: 995ef...a20
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #15 Skrevet 1. januar 2015 Du er da ikke handikappet og klarer fint å bære tunge ting! Han er nok overveldet eller i sjokk. Bare fortsett å prat om den lille og gi han tid. Dra å handle vogn og de store tingene med han. Klær er av liten interesse og noe min mann aldri har hvert med på. Anonymous poster hash: 39d48...e89 Hvis man er gravid skal man ikke bære tungt, trodde de fleste visste det?.. Årsaken er at morkaken kan løsne, og at bekkenet allerede er såpass belastet fra før at det kan være skadelig for mor og barn. Handler ikke om at hun ikke er handikappet, handler om at det frarådes av alle leger/jordmødre osv. HI: skjønner godt at det ikke er noe koselig for deg at han oppfører seg slik. Men husk også at det ikke er lenge siden, og menn kan bli ustabile innimellom og trenge litt tid på å fordøye alt som skjer i svangerskapet. Jeg tror og håper at han vil bli som normal igjen innen noen dager. Lykke til med svangerskapet :-) Hva med alle de som har et lite barn fra før som må bæres? Selvfølgelig kan man bære så lenge man er frisk. Hva med de som har en jobb hvor det bæres endel, f.eks i barnehage. Anonymous poster hash: 9032e...497 Men hvis man har en tung koffert og mannen faktisk er med og har mulighet til å bære så hadde jeg nesten mistet respekten for han om han lot meg bære kofferten som gravid. Det er ikke snakk om at man som gravid ikke klarer, men normale hensyn bør man da ta. Litt gentleman fakter og omsorg bør menn ha. HI: skjønner godt du er skuffet Anonymous poster hash: 31bcc...c67 Men det er jo noe annet. Nå svarte jeg på den som sa at man ikke kan bære tungt når man er gravid. At mannen bør være så pass oppmerksom er jeg enig i. Anonymous poster hash: 9032e...497 Man skal faktisk være forsiktig med å bære tungt som gravid også. Det at det har gått bra for deg betyr ikke at det går fint for alle andre. Noen har lettere for å få problemer med rygg, hofter og bekken enn andre og det vet man ikke nødvendigvis før det skjer. Anonymous poster hash: 31bcc...c67
Anonym bruker 1000 Skrevet 1. januar 2015 #16 Skrevet 1. januar 2015 La han få litt tid på seg, han er nok ikke skuffet,men veldig spent
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #17 Skrevet 1. januar 2015 Er ikke det litt typisk mannfolk? Min mann er verdens beste pappa. Alt for barna holdning, men i svangerskapene var han heller lunken. Så jeg var også skuffet. Men jeg kjennte jo lille i magen under hele graviditeten, så normalt at vi føler mere der og da. Hvis han er en ordentlig fyr, så blir han nok en superpappa når jenta kommer Anonymous poster hash: bc513...378
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #18 Skrevet 1. januar 2015 Unnskyld meg, men så skjønn du er Du gråt deg i søvn pga manglende interesse en dag etter ultralyden? Du tror ikke muligens at du er litt hormonell og nærtagende? Det er faktisk mulig at det først nå gikk opp for han at det virkelig er en baby inni der og han er kanskje litt satt ut? Jeg foreslår at du rett og slett snakker med han, og så ha litt i bakhodet at det er ikke så sjelden at mennene ikke er fullt så opptatt av svangerskapet som vi er. Det er tross alt vi som kjenner det på kroppen, det står litt på sidelinjen frem til babyen er født. Det går nok så bra, skal du se. Anonymous poster hash: bbb1c...92a
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #19 Skrevet 1. januar 2015 5 barn og mannen var ikke sånn super interessert i de siste svangerskapene. Skjønner det ikke er så "virkelig" for de før de får babyen i armene. For da var det jo kjempe stas. Når det gjelde bæring, så kan du vel fortsatt bære slik som før? Du er bare gravid jente. Jm sa til meg at hun ofte fikk spørsmål om hvor mye man kunne bære som gravid. Og hun pleide da å spørre om hvor tungt de klarte å bære Pusset opp og flyttet da jeg var høygravid. Bar eldre søsken og handleposer. Var da ikke noe problem. Du er hormonell. Anonymous poster hash: 8ece6...ebb
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #20 Skrevet 1. januar 2015 Kjenner meg godt igjen i det du skriver HI, min mann var heller ikke overveldende interessert eller empatisk under svangerskapene mine, sånn bittelitt interessert i innkjøp mot slutten, men lite engasjement ellers. Min ønsket seg også veldig en gutt og var skuffende nok skuffet på OUL da det viste seg at vi ventet jente. Det såret meg litt, men valgte å ikke bruke noe energi på det. Graviditet er nok for noen menn litt fjernt å forholde seg til og jeg delte mer om opplevelsen med mine venninner og mamma og synrs det var greit egentlig. Nå er min mann er omtenksom, engasjert og kjærlig pappa til to flotte jenter og det er jo det viktigste tenker jeg!! Anonymous poster hash: 33fe4...dc6
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #21 Skrevet 1. januar 2015 Da vi skulle ha vårt første barn var jeg veldig bekymra for mannen min... Da jeg var ca 5 mnd på vei fikk noen venner baby, og vi var på besøk. Jeg har jo alltid elsket babyer, mannfolk flest har null interesse... (vanskelig å huske når man er 200% involvert selv ) Anyways, han ville ikke holde den babyen. Når vi dro sa jeg til ham "åh, så skjønn han var" Mannen min bare grynta litt og ytret de berømte ordene: "alle nyfødte er like stygge" HETTA!! Så kom babyen vår da, verdens vakreste lille jente Han kom på besøk dagen etter fødsel og sa han ville holde henne, så satt han der å stirret og stirret, med tårer i øynene, så kommer d: "ER hun veldig pen, eller er d bare fordi hun er min??" Mannen var solgt og 100% forelsket Vi har fått tre barn siden, han elsker barna og er en god far. Men graviditetene har han ikke vært veldig interessert i, og babyklær kunne ikke interessert ham mindre! Og d kan vel være helt greit Anonymous poster hash: b3c28...c7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå