Gå til innhold

Veldig takknemlig om noen kan gi meg ferietips på de greske øyer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke ha all incl. eller bo på steder med alt for mange barnefamilier. Så type steder med bamseklubber o.l. er uaktuelt. Men; ønsker at det er et barnevennlig sted ettersom vi skal reise med en 8 åring, så fine badestrender er helt nødvendig.

Så hvis du kan gi meg noen gode tips for feriested og hotell/leilighet, så setter jeg stor pris på det. :-)

Anonymous poster hash: 8d63d...a51
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvor mye prismessig vil dere anta at vi må ut med? Vi er to voksne og et barn. De steder jeg har sjekket, så er det ca 25 000-30 000,-. Det er veldig mye...

hi

Skrevet

Er det ikke ok for ungen å ha andre unger der da?

Anonymous poster hash: 6c25e...5f9

Skrevet

Ta rutefly ned og ordne bosted når dere kommer dit. Det er lett å finne, kjempe fine steder, og mye billigere!

Om dere vil ha litt rolige steder uten så mye turister, så kanskje antiparos eller kalymnos? Fra antiparos er det kort vei til paros hvor det er mer shopping og slikt, og samme mellom kalymnos og kos. 

Ellers er jo chios veldig barnevennlig, ikaria (veeeeldig lite turister), syros, tinos, andros (lite folk her også). 

Om dere vil være på et større sted så kanskje paros. Men her er det mer turister også da, men ikke slik som naxos og rhodos da :P 

Om dere reiser ned slik jeg sa, med rutefly og bestiller bosted når dere kommer frem så blir det ganske billig. Nydelig mat utenfor turistmøllene!!

Anonymous poster hash: c9b40...58b
Skrevet

Tusen takk for tips! Jeg noterer...

Kom gjerne med flere! :-)

hi

Skrevet

Paros :-)

Anonymous poster hash: fde6a...626

Gjest Turid87
Skrevet

Antiparos er turistoverdose, stappfullt av skandinavere. Anbefaler Paros og Naxos. Naxos - milopotas beach.

Skrevet

Dere er gull altså! TAkk takk!

Noen med erfaringer fra Santorini?

hi

Skrevet

hi

Santorini er vakkert! Lite barnevennlig men ok for en 8 åring.

Ok strender, men stort sett ikke sand.

Skrevet

Symi.... Flere badeviker hvor det går badebåter til. Posos uten for Athen har flotte strender og Angistri utenfor Egina.Rutefly med Norwegian og båt ut.

Skrevet

hi

Men fint å bade? 

Skrevet

Skiathos. Ingen over, ingen ved siden av. Har ikke stort mer å si 😉 God mat, veldig gresk, masse badestrender, lett å kjøre moped, liten øy med kun en hovedvei på ca. 30 min mopedtur! Fantastisk øy. Liker også Zakynthos, Kos og Hersonissos på Kreta! 😊 Vært mye på Skiathos, 2 ganger på Kos og 3 ganger på Kreta... Zakynthos var jeg sist og dit vil jeg gjerne tilbake! Der har de mye forskjellig og alt man trenger for en uke er lett samlet på er sted. Man kan selvfølgelig dra å finne på ting også.

Anonymous poster hash: 15727...9d8

Skrevet

Tusen takk for svar!! :-)

hi

Skrevet

Jeg har reist mye rundt på øyer i Hellas, og min favoritt er uten tvil Ios (altså med stor i først). Øya har ikke flyplass, og er derfor så og si barnefri (iallefall for den type familier som reiser på bamseklubb - ikke at det noe galt med det også, har vært på Bamseklubb flere ganger de siste åra også).

For å komme seg dit tar man ferge, enten fra Aten eller Santorini (jeg pleier å bestille flybillett til det stedet som er billigst når jeg vil reise. Side for fergebilletter finnes her: http://www.ferries.gr/bluestarferries/cyclades/

Ios har en av Europas fineste strender, som heter Mylopotas (google det, så ser du bilder). Her er det flere små lokale restauranter, mange forskjellige varianter av vannsport man kan teste + dagsturer med båt man kan ta til øde småøyer.

Selv "byen" Ios har et rikt natteliv med en del festing, men dette merker man heldigvis ingenting til selv om man bare bor et par hundre meter unna. Dersom man ønsker å oppsøke dette en kveld, finnes det mange forskjellige utesteder, de fleste er små hyggelige steder med voksne mennesker som klientell. 

Når det kommer til hotell opererer de fleste småhotellene med 50 Euro for et rom en natt (2013-priser), her trenger man egentlig ikke å bestille på forhånd, da alle hotelleierne står med skilt og venter på fergene hver gang de kommer inn. Da får du også skyss til hotellet. Jeg anbefaler hotellet "La Luna", her har jeg bodd fire ganger. Det er vel egentlig mer et "motell", men med veldig hyggelige eiere og fine, rene rom. Det er ikke svømmebasseng, men et stort boblebad, men vi var stort sett på stranda hver dag uansett, det dette har vi aldri savnet.

Øya har også flere stedet som leier ut firhjulinger eller mopeder, og jeg anbefaler å kjøre øya rundt en dag. Her kan man se blant annet "Homer's tomb", se fjellgeiter i sitt rette element, plukke fersk oregano fra veikanten, se småkirker og besøke hvite strender hvor man er helt alene.

Som du sikkert skjønner liker jeg denne øya veldig godt. Jeg har vært på mange greske øyer, men Ios er en soleklar favoritt!:)

Skrevet

Fantastisk utfyllende svar, enplussen...

TUSEN TAKK! Skal notere meg dette!

hi

Skrevet

Paros og Naxos!

Drømmested❤️

Skrevet

Korfu! Grønn, flott øy! Mange fine sandstrender og de har også et badeland der. Ingen sånne barnehoteller som du ikke ønsker deg. Går både charter og rutefly dit. Jeg pleier å bo i Gouvia, og der er det masse bra restauranter, men den lokale stranden er ikke super (steinstrand). Men det går rutebuss til Dassia (10 min) og der er det fin sandstrand. Det er også en ganske bra sandstrand 5 min gange fra Gouvia :)

Skrevet

Dere er snille altså! Tusen takk!

Men; hva tror dere vi må ut med prismessig for 1 uke. 2 voksne og 1 barn...

hi

Skrevet

Milos blir nok vår neste destinasjon i Hellas. Jeg har aldri vært der selv, men har hørt og lest at det er en helt fantastisk øy.

Av øyene jeg har besøkt, liker jeg Samos og Mykonos best. (Jeg har vært på Kreta, Skiathos, Naxos, Paros, Kos, Rhodos og i Volos.) Samos liker jeg pga de fantastiske, grønne, regnskogaktige skogene, de deilige rullesteinsstrendene, og de små, sjarmerende byene. Vi kjørte rundt, og fant en vei opp i fjellene på nordsiden. Nesten på toppen av fjellet dukket det opp en liten landsby, og den desserten vi fikk servert der... Å herregud, den var god! Vi svømte også opp en elv, inn til et fossefall, og det var magisk.

Mykonos er vel egentlig kjent for å være en homse og lesbeøy. Joda, du ser dem jo, men øya er likevel noe helt for seg selv. Den er liten, så man rekker fint over på noen få timer. Her bodde vi hos en familie i en landsby nord på øya, vi fikk servert frokost hver dag av fruen i huset, og så tuslet vi ned på stranden. Fantastisk ferie!

Anonymous poster hash: d5168...90e

Skrevet

hi

Men fint å bade?

Vi var på sandstrand men siden det er vulkanøy så er sanden svart og så inni helvetes varm.

Skrevet

hi

Men fint å bade?

Vi var på sandstrand men siden det er vulkanøy så er sanden svart og så inni helvetes varm.

Hm..høres ikke så barnevennlig ut....

hi

Skrevet

.

Skrevet

.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...