Gå til innhold

Permisjon-arbeidsledig tre måneder før

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i 100% jobb i over ett år, men arbeidsforholdene går ut nå i juni og jeg har termin i starten av september. Må derfor på dagpenger noen måneder dersom jeg ikke får ny jobb (ja dårlig planlagt siden det ikke var planlagt). Hvordan på påvirker dette foreldrepengegrunnlaget? Vil lønnen bli fastsatt som gjennomsnitt de siste 6mnd selv om jeg har jobbet 100% i lang tid før dette? Jeg fant dette i arbeidsmiljøloven, men fant ikke hva dette betyr i praksis: " For en kvinne som mottar dagpenger under arbeidsløshet eller sykepenger etter § 8-49, kan beregningsgrunnlaget pr. uke fastsettes ut fra inntekten i de beste seks månedene av de siste ti månedene før hennes uttak tar til, se § 14-10 første og annet ledd." Finner ikke ut hva dette betyr p praksis, og jeg har lett...

Noen som vet? Kan jeg kreve at foreldrepengergrunnlager blir fastsatt ut i fra de best av de ti lønnsmånedene?

Anonymous poster hash: 590aa...b80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var i samme situasjon. Nav beregnet da foreldrepenger ut fra de 6 beste av de 10 siste månedene, ergo tas ikke dagpengegrunnlaget med i ditt tilfelle. Jeg fylte ut nøyaktig lønn for kun de 6 best betalte månedene på et skjema. 

Anonymous poster hash: a867e...413
Skrevet

Takk for svar! 😄

Anonymous poster hash: 590aa...b80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...