Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #1 Skrevet 1. januar 2015 Vi har funnet en katt vi tror er bortkommen og vil gjerne kontakte de som eier han. I øret har han merket M. Noen som vet hva det betyr? Anonymous poster hash: 5d78d...5c9
Gjest ♡perla Skrevet 1. januar 2015 #2 Skrevet 1. januar 2015 Det betyr at han er chipmerket 😊 ta ham med til vetrinær, så "scanner" de den og finner eier😀 Lykke til!
Elsker livet Skrevet 1. januar 2015 #3 Skrevet 1. januar 2015 Eller Viking. http://www.dyrebar.no/artikkel/kjaeledyr-funnet-hva-gjor-jeg-20149288
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #4 Skrevet 1. januar 2015 Vel..hvorfor tror du den er det da? Anonymous poster hash: f46d5...f9c
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #5 Skrevet 1. januar 2015 Nei, det betyr at den er sertifisert musefanger. De får den M`en etter de har tatt sin første mus ;-) Anonymous poster hash: 3ab85...b42
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #6 Skrevet 1. januar 2015 Har ringt viking som sier at de ikke har scanner, og sa de hadde nok å gjøre i dag. Ringte veterinærvakta og de hadde også nok å gjøre (skjønner at 1. nyttårsdag er en travel dag). Ringte politiet som skal ha scanner, de har også nok å gjøre. Så de ba oss ringe Falk. Hvis de ikke har tid heller, så må vi vente til verrinæren åpner i morgen (ordinær arbeidsdag). Men hva gjør vi i mellomtiden? Skal vi bare holde han inne selv om han kanskje vil ut? Anonymous poster hash: 5d78d...5c9
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #7 Skrevet 1. januar 2015 Vel..hvorfor tror du den er det da? Anonymous poster hash: f46d5...f9c Vi var ute på tur og den fulgte etter oss hele veien hjem (og inn), og mjauet og virket sulten og tørst. Anonymous poster hash: 5d78d...5c9
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #8 Skrevet 1. januar 2015 Takk for svar forresten 😊 Anonymous poster hash: 5d78d...5c9
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #9 Skrevet 1. januar 2015 Selvsagt holder dere den inne til noen kan scanne den. Spør på kjøp og salggruppe på facebook om noen eier den eller har chipleser. Anonymous poster hash: 9cd9c...10b
Marriet Skrevet 1. januar 2015 #10 Skrevet 1. januar 2015 Har ringt viking som sier at de ikke har scanner, og sa de hadde nok å gjøre i dag. Ringte veterinærvakta og de hadde også nok å gjøre (skjønner at 1. nyttårsdag er en travel dag). Ringte politiet som skal ha scanner, de har også nok å gjøre. Så de ba oss ringe Falk. Hvis de ikke har tid heller, så må vi vente til verrinæren åpner i morgen (ordinær arbeidsdag). Men hva gjør vi i mellomtiden? Skal vi bare holde han inne selv om han kanskje vil ut?Anonymous poster hash: 5d78d...5c9 Ta bildet av katten, legg it på Facebook. Forklar situasjonen og be folk om å dele så kanskje de rette eierene tar kontakt
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #11 Skrevet 1. januar 2015 Vel..hvorfor tror du den er det da? Anonymous poster hash: f46d5...f9c Vi var ute på tur og den fulgte etter oss hele veien hjem (og inn), og mjauet og virket sulten og tørst.Anonymous poster hash: 5d78d...5c9 Det er typisk katteoppførsel....... Til katter som ikke er bortkomne altså Anonymous poster hash: f46d5...f9c
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #12 Skrevet 1. januar 2015 Da holder vi den inne. Har ikke fb, men kan spørre noen som har om de kan spre ordet 😊 Men hva gjør vi nå da? Jeg har aldri hatt katt, så jeg har ikke peiling. Holder det å gi den leverpostei, eller hva spiser katter? Trenger de noe å sove på? Bæsje på? Han klarer vel ikke å holde seg til i morgen... Anonymous poster hash: 5d78d...5c9
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #13 Skrevet 1. januar 2015 De spiser IKKE leverpostei, det er fy fy, du må kjøpe kattemat om du skal stenge den inne. Eller så må du slippe den ut og la den jakte mus. Du burde være sikker på at katten er bortkommen, jeg hadde blitt mektig irritert om noen stengte inne min katt fordi de trodde den var det. Mange katter følger etter folk og maser om mat, de er matvrak og sosiale dyr... Anonymous poster hash: f46d5...f9c
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #14 Skrevet 1. januar 2015 Sett frem vann til den, det holder. Du skal IKKE gi den menneskemat, det tåler de ikke. Er for mye salt i leverpostei, og melkeprodukter tåler ikke katter. Den dauer ikke av å være litt sulten til i morgen. Du kan evnt. gi den et par spiseskjeer kyllingkjøttdeig eller et par biter ren kyllingfilét hvis du har. Ikke mye, den kan få diaré om den ikke er vandt til slikt. Anonymous poster hash: 9cd9c...10b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #15 Skrevet 1. januar 2015 Vår katt er også sånn. Hun følger etter og blir med inn. Hun har vært tatt inn og dermed borte flere ganger. Jeg tror katten bor i nærheten der den begynte å følge etter dere. Ta bilde av den med mobilen og ring på en dør i nærheten av der dere fant den. Det tar sikkert ikke mange hus før noen kjenner den igjen.. Anonymous poster hash: f67e0...caf
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #16 Skrevet 1. januar 2015 Vel..hvorfor tror du den er det da? Anonymous poster hash: f46d5...f9c Vi var ute på tur og den fulgte etter oss hele veien hjem (og inn), og mjauet og virket sulten og tørst.Anonymous poster hash: 5d78d...5c9 Det er typisk katteoppførsel....... Til katter som ikke er bortkomne altså Anonymous poster hash: f46d5...f9c Javel. Jeg aner ikke jeg altså. Men det var nyttårsaften i går. Om vi tar feil har jo i værste fall eierne bare fått katten sin tilbake. Jeg prøver bare å være grei. Så kan ikke du plukke på noen andre i stedet? Anonymous poster hash: 5d78d...5c9
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #17 Skrevet 1. januar 2015 Vår katt er også sånn. Hun følger etter og blir med inn. Hun har vært tatt inn og dermed borte flere ganger. Jeg tror katten bor i nærheten der den begynte å følge etter dere. Ta bilde av den med mobilen og ring på en dør i nærheten av der dere fant den. Det tar sikkert ikke mange hus før noen kjenner den igjen.. Anonymous poster hash: f67e0...caf Det kan vi prøve Anonymous poster hash: 5d78d...5c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå