Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #1 Skrevet 31. desember 2014 Å se at mange drar på hytta, til Thailand og USA og kjører store biler? Der deilig mat og god vin er hverdags. Der det å henge hos bakeren på lørdager er normalt og lunchen kanskje inntas på den lokale restauranten. Der de fleste ikke er skilt, men bor i rommelige hus. Der de er snille og imøtekommende, men likevel gjør at du føler deg så inderlig liten...? Fordi du vet du aldri kan bli en av de. Anonymous poster hash: 2f16d...880
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #3 Skrevet 31. desember 2014 Det var en tråd om det for noen måneder siden. Hun hadde normalt med penger, men følte seg fattig, siden naboene hadde mye mer penger enn henne. Anonymous poster hash: 9d471...955
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #4 Skrevet 31. desember 2014 De kan være hvor som helst, men finnes i store mengder i Bærum øst ii hvert fall. Og i tillegg raser de ut på ski før sola står opp og sitter i FAU og dugnadskomiteen. Lenge siden jeg har følt meg så liten, selv om de smilte til meg. Anonymous poster hash: 2f16d...880
Gjest Antarctica Skrevet 31. desember 2014 #5 Skrevet 31. desember 2014 Men følelsene er jo noe som er inni deg selv. Det er jo ikke sånn at man selv blir dummere og mindre kapabel selv om man menger seg med flinke og aktive folk?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #6 Skrevet 31. desember 2014 Det er nå litt hva man gjør det til. Vi bor også i Bærum med helt normal økonomi. Mange av naboene kjører svindyre biler, vi har en sliten stasjonsvogn. Kunne ikke brydd oss mindre. Det er garantert folk med mindre penger og. Men det er meg revnende likegyldig hva naboen tjener:) Anonymous poster hash: 8c9a4...9a6
Firekids Skrevet 31. desember 2014 #7 Skrevet 31. desember 2014 Du har ikke tenkt at dette kan være et problem inni deg og ikke noe i ditt forhold til dem? Du er sikkert mer enn god nok.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #8 Skrevet 31. desember 2014 Selv om jeg ikke er konkret "rikfolk", slik du beskriver det, er jeg nå i en situasjon hvor jeg kanskje kan sees på som det. Men jeg startet på bånn, om man kan si det slik, og hadde det ikke fælt da eller☺ ble alenemor til 2 små da jeg var såvidt 20, leide meg leilighet (i et alt for pent strøk for meg😜, men fikk det akkurat til å gå rundt..), jobbet og studerte om hverandre (nettbasert, så jobbet fullt) De vennene i området jeg fikk da, har jeg fremdeles med meg, selv om de da var en klasse eller to over meg. Vi møttes til middager (de serverte finfin kjøtt, jeg grillet😄),hadde kaffeslaberas etc så følte meg aldri som noe dårligere enn de! Bodde der i mange år, til jeg var ferdig med utdanning og investerte selv. Nå bor jeg i en villa, men mannen min og 4 vakre barn tilsammen💖 var lykkelig da, er lykkelig nå, dog litt enklere nå😄 Anonymous poster hash: c1408...a89
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #9 Skrevet 31. desember 2014 Vi hadde det slik du beskriver tidligere. Vi er utdannet tannlege og Siv.ing, og har gode lønninger. Med fem barn måtte vi bygge stort hus og trengte ny bil. Nå har vi det midlertidig trangt økonomisk, mens de rundt oss har mer å rutte med. Bibler fortsatt de samme, og veldig takknemlige for alt vi har, også for fine ferier og andre gode opplevelser vi hadde tidligere, og som vi nå ser langt etter. Unner naboene alt de har, og gleder oss over god helse og flotte barn, selv om økonomien er stram. Det å bestille en pizza er utelukket nå. Før tok vi gjerne frokosten på restaurant i helgene. Anonymous poster hash: 4b238...453
Mamma_til_2 Skrevet 31. desember 2014 #10 Skrevet 31. desember 2014 De kan være hvor som helst, men finnes i store mengder i Bærum øst ii hvert fall. Og i tillegg raser de ut på ski før sola står opp og sitter i FAU og dugnadskomiteen. Lenge siden jeg har følt meg så liten, selv om de smilte til meg. Anonymous poster hash: 2f16d...880 Jeg og familien går på ski om dagene nå når vi har fri og være er hærlig, jeg bor i Bærum sitter i fau og driver med dugnad for fotballen til jenta er og med i su for bhg, men jeg er langt fra rik!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #11 Skrevet 31. desember 2014 Nå bor ikke vi i Bærum, men bor et sted med mange i øvre middelklasse. Selv er vi fattige, og ser det nå som jeg har tenåring. De andre har flere parajumpers, flere uggs og mange andre merkeklær. Macbook, ipad og nyeste iphone. Datteren min har iphone, ikke nyeste og noen få merkeklær. Og de andre tenåringene har penger hele tiden, og får penger til alt. Dette får jo ikke mitt barn. Men det går bra. Anonymous poster hash: 86c0b...84b
oslofrk Skrevet 31. desember 2014 #12 Skrevet 31. desember 2014 it's i'n your head! Vi bor midt i dyrt strøk og kjører en bil som garantert er den eldste i gata. Datteren min arver det meste og vi har ikke det nyeste av noe, men vi har jobber vi trives i, god mat på bordet og et hus fylt av latter, sang, humor, gjester og moro. DET føler jeg meg rik på og det betyr mest for meg ❤️
oslofrk Skrevet 31. desember 2014 #13 Skrevet 31. desember 2014 it's i'n your head! Vi bor midt i dyrt strøk og kjører en bil som garantert er den eldste i gata. Datteren min arver det meste og vi har ikke det nyeste av noe, men vi har jobber vi trives i, god mat på bordet og et hus fylt av latter, sang, humor, gjester og moro. DET føler jeg meg rik på og det betyr mest for meg ❤️
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #14 Skrevet 31. desember 2014 Vi har det sånn, var ikke klar over at vi er " rikfolk" Det kommer nok an på hvem du spør. Det du beskriver er vel ganske vanlig? Anonymous poster hash: 604b4...202
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #15 Skrevet 31. desember 2014 Vi bor i utlandet (Europa), og i blokken vår er naboene definitivt i "stinking rich" kategorien, med leiligheter rundt omkring i verden, ferrarri i garasjen og hushjelp som kommer flere ganger i uken. Selv tilhører vi komfortabelt, høyt utdannet norsk oljesmurt middelklasse men vi er på ingen måte rike etter vestlig målestokk. Jeg synes det er litt morsomt å dele garasje med Ferrarri, Bentley ol. når jeg kjører en Honda Civic, men ellers er naboene helt greie og sympatiske mennesker, bare med en helt annen livsstil og kjøpekraft enn oss. Så lenge man ikke sammenligner seg med de, går det helt fint; vi har ikke en sjanse å ha det samme som de har noensinne, men vi har det bra for det. Så samler jeg på anekdotene om mine naboer, for det er i grunn passe underholdende. Noen av våre venner er også temmelig velstående, men de er nokså diskret om det så det er på ingen måte sjenerende. Vi vet at de har slott i Frankrike og leilighet i Alpene, men de er ellers helt normale med normale vaner og forbruk, og temmelig lav "bling bling" faktor. Anonymous poster hash: 32e1a...7b5
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #16 Skrevet 31. desember 2014 Det er fint. Første stedet jeg har bodd hvor alt av naboforhold er ukomplisert. Alle er veldig hyggelige, hilser ved postkassa, holder det ryddig og fint hos seg, spør gjerne om garanteren sin skal ta din del av hekken mens de er i gang. Alle kjører dyre biler, og janteloven eksisterer ikke. Vi har nabofest en gang i året, og rikdom flashes men ingen bryr seg. Alle bare koser seg. Forrige fest var det innleid band, tre retters og underholdning for barna med hesteridning og mange aktiviteter. Selve festen kostet sikker mer en et flott bryllup, men ingen snakker penger. Selv er jeg ikke oppvokst i rikdom, som de fleste andre har, og synes fortsatt noe er rart. Men hyggelige og sympatiske mennesker alle sammen. Har aldri følt meg liten eller utenfor. Nå har vi mye penger, men mange er gode for enorme summer, men er fortsatt hyggelige og inkluderende. Anonymous poster hash: 59840...886
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #17 Skrevet 31. desember 2014 Tror egentlig det kan være ganske bra og bo i strøk med pengesterke folk. De er ofte imøtekommende og hjelpsomme og det er aldri noe problem å få folk til å stille opp som trenere og klassekontakter. Her vi bor er strøket blandet og jeg ser vel tendenser til at de mest ressurssterke er de som stiller opp mest for ungene og nabolaget. Anonymous poster hash: 19f0f...46d
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #18 Skrevet 1. januar 2015 Det er supert! De er utrolig hyggelige! Mye mer inkluderende og imøtekommende enn steder vi har bodd før. Ressurssterke mennesker som tar imot barna våre med åpne armer! Anonymous poster hash: ef14f...b97
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 1. januar 2015 #19 Skrevet 1. januar 2015 Vi kan vel anses for å være velstående. Kjører stor bil (mest pga mange barn...), har en stor enebolig på vestkanten i Oslo, er med i FAU, går på ski, spiser ofte lunsj på cafe... you name it. Det er flere på skolen og i bhg som nok har det ganske mye trangere økonomisk, det er flere områder her med rimeligere leiligheter, så ikke alle kommer fra enebolig/rekkehus. Jeg er ikke en sånn type som ser på bilene/veskene/klærne til folk og vurderer hvor mye penger de har... Ikke i det hele tatt! Tenker bare at man må sørge for å ikke bruke penger i øst og vest slik at alle blir inkludert. F.eks. kjøper jeg klær til barna på billigkjedene, ingen av skoletilstelningene som arrangeres koster (mye) penger, passer på at bursdagsgaver kjøpes for et mindre beløp etc. Dette sitter garantert bare i hodet ditt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå