Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #1 Skrevet 31. desember 2014 Jeg er så i tvil her, for det dreier seg ikke om noen akutte ting, men jeg tror mor trenger hjelp til å forstå foreldrerollen bedre, kanskje barnevernet kan være noe? Jeg ønsker ikke at de skal splittes opp, men at BV gjør at hun skjerper seg.Hun er alenemor og er voldsomt opptatt av seg selv, facebooken hennes er stappfull av selfier oppdateringer som f.eks "Nå er jeg så sint, har ingen penger, mister snart leiligheten og nav vil ikke hjelpe meg!" Osv osv. Og det som er så pussig er at hun litt for ofte er på fest. Ungen bor nærmest hos besteforeldrene. Men det var en hendelse her som gjorde at jeg forstod hvor ille det egentlig var. Det var en familiesamling og jeg fikk virkelig en guffen følelse; Mor: "Ola, kan ikke du dra til bestefar etterpå?". Ola: "Nei, jeg vil være hjemme med deg." Mor; "Nei, du kan jo dra til bestefar!" Ola; "Nei, jeg er så sliten jeg vil være hjemme med deg" Mor; " Du vil bare være hjemme å passe på så jeg ikke drikker øl!" Ola; "Nei, jeg vil bare være hjemme" Mor; "Vet du, nå har jeg tatt meg fri fra jobben neste helg så jeg kan være sammen med deg! Vil du ikke det?!"Det hele ender i en unge som sitter nærmest på gråten.Er det vært en liten telefon? Anonymous poster hash: d37b0...d2e
Gjest Antarctica Skrevet 31. desember 2014 #2 Skrevet 31. desember 2014 Ja, det tror jeg hadde vært på sin plass. Særlig den kommentaren med "passe på så jeg ikke drikker øl." Her er det et barn som opplever en total rollesammenblanding.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #3 Skrevet 31. desember 2014 Det er for barnets beste at du ringer. Henger med på innlegget over. Anonymous poster hash: d7c49...9c1
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #4 Skrevet 31. desember 2014 Uff så trist. Synes du kan ta en anonym tlf til bv i første omgang å høre hva de tenker.. Anonymous poster hash: 6d79b...85e
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #5 Skrevet 31. desember 2014 Du kan også snakke med gutten å høre hvordan han har det, og om han trenger noen å snakke med om ting ikke er så greit så kan han snakke med deg. Da vet han i det minste at noen voksne ser han og vet at det er noe Anonymous poster hash: 6d79b...85e
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #6 Skrevet 31. desember 2014 Mor: "Ola, kan ikke du dra til bestefar etterpå?". Ola: "Nei, jeg vil være hjemme med deg." Mor; "Nei, du kan jo dra til bestefar!" Ola; "Nei, jeg er så sliten jeg vil være hjemme med deg" Mor; " Du vil bare være hjemme å passe på så jeg ikke drikker øl!" Ola; "Nei, jeg vil bare være hjemme" Mor; "Vet du, nå har jeg tatt meg fri fra jobben neste helg så jeg kan være sammen med deg! Vil du ikke det?!" Det hele ender i en unge som sitter nærmest på gråten. Anonymous poster hash: d37b0...d2e Så sykt trist! Får vondt av den gutten! Anonymous poster hash: 6c95d...711
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #7 Skrevet 1. januar 2015 Ja det syns jeg Anonymous poster hash: dcde3...b33
kristinehufine Skrevet 1. januar 2015 #8 Skrevet 1. januar 2015 Anonymt brev? Her ville jeg gått inn med fullt navn, en samling har jo hatt flere ører!
Twintipp og himmelblå Skrevet 1. januar 2015 #9 Skrevet 1. januar 2015 Herregud hjertet mitt blør😢😢!!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #10 Skrevet 1. januar 2015 At mor tar selfies eller poster oppdateringer om hvor irritert hun er på NAV er neppe verdt noen bekynringsmelding. I så gilfelle burde mange vært meldt til barnevernet.......!!! Samtalen du overhørte er mer i grenseland! Anonymous poster hash: 31675...917
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #11 Skrevet 1. januar 2015 Synes nå det er på sin plass å spørre hvor gammelt barnet er ? Med en liten unge så er det kanskje litt rart, men større barn fra 8-10 års alderen bryr seg jo ofte om alkohol, røyking og lignende og det kan være en intern greie mellom dem to. Jeg satt ofte og kjefta på mamma for at hun røkte i den alderen der, viste henne tegninger over hvor farlig det var osv.. Kan det være en lignende greie mellom dem og øl? At barnet blir kjemeredd og lei seg fordi mamma tar 1-2 øl på fredagskvelden fordi han har hørt på skolen at alkohol dreper osv. At hun ikke hører etter på barnet som bare vil være hjemme og slappe av er unektelig litt kjip oppførsel, men tenk på alle barn med 50/50-fordeling da som blir sendt mellom to hjem, eller alle barn av karrieremenn og kvinner som reiser mye osv.. Er det ikke noen du kan snakke med, felles bekjente eller rett og slett dama selv, hvis du møter henne med respekt under to øyne og sier rett ut hva du tenker, så kanskje hun får seg en oppvekker og faktisk endrer seg. Anonymous poster hash: c4d60...d0b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #12 Skrevet 1. januar 2015 haha under 4 øyne mente jeg, godnatt Anonymous poster hash: c4d60...d0b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #13 Skrevet 1. januar 2015 Man bør melde om man har mistanker. Mange barn som kunne blitt reddet av det. Uansett vil hun ikke bli fratatt barnet pga det. Men hjelpetiltak kan bli satt inn, pluss at mor kanskje får seg en vekker. Anonymous poster hash: 6d79b...85e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #14 Skrevet 1. januar 2015 Er du i tvil, melder du. Det synes jeg er en fin regel. Følg magefølelsen. Anonymous poster hash: bb976...ac1
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #15 Skrevet 1. januar 2015 Hvor gammel er barnet? Anonymous poster hash: 4ea05...84b
*Miss Marple* Skrevet 1. januar 2015 #16 Skrevet 1. januar 2015 Det heter bekymringsmelding - altså melder man fra om man er bekymret så er det opp til bv å sjekke om det trengs tiltak.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #17 Skrevet 1. januar 2015 Hvor gammel er barnet? Anonymous poster hash: 4ea05...84b For å anonymisere det litt så sier jeg mellom 8-11 år HI Anonymous poster hash: d37b0...d2e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #18 Skrevet 1. januar 2015 Jeg tenker at jeg skal ringe å bare høre med barnevernet som anonym. Fortelle mine bekymringer så får de ta det derfra. Som sagt tror jeg mor bare trenger en oppvekker og muligens noen kurs viss slikt blir iverksatt av barnevernet. Det er en nydelig unge, så snill og god og ikke minst omsorgsfull.HI Anonymous poster hash: d37b0...d2e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #19 Skrevet 1. januar 2015 Utrolig flott gjort av deg HI. Det kan være du forandrer et liv. Det å være snill og grei kan også være en måte barnet har lært seg å tekkes voksne som ikke "tåler" at barnet er ugreit. Vil uansett takke deg for at du ringer barnevernet og hører hva du bør gjøre. Anonymous poster hash: 6d79b...85e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå