Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #1 Skrevet 31. desember 2014 Vi har et søskenpar på 6 og 9 år som har foreldre som effektivt stenger de fleste dører for dem. Har det skjedd en episode, ringer de ikke for å få klarhet i hva som skjedde, men rasende forteller hva det andre barnet har gjort med deres barn. Fordi han har sagt det. Voksne folk blir fortalt hvor skapet skal stå. F.eks at barnet aldri må komme hjem til dem mer, at de andre mobber deres barn, at de har fortalt barnet sitt at de må ta igjen med vold. Ingen våger jo nå å nærme seg deres dør og jeg ber datteren min holde seg unna for jeg vet jo at det snart blir bråk. Barna deres får jo selvfølgelig lite med venner og de vennskapene de har blir kortvarige. De har mast noe veldig på å bli med hjem til en nabo, men jenta synes pappaen deres er skummel. Hva i all verden gjør man da? Er drittlei av foreldrene, men synes synd på barna... 😓 Anonymous poster hash: 775bb...97c
Gjest Antarctica Skrevet 31. desember 2014 #2 Skrevet 31. desember 2014 Huff, den var ikke grei. Er begge foreldrene like gærne, eller er det mest den ene?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #3 Skrevet 31. desember 2014 Faren er sint og moren griner, men støtter far. Begge er mobbeofre og har nok veldig høye skuldre. HI. Anonymous poster hash: 775bb...97c
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #4 Skrevet 31. desember 2014 Jeg hadde det slik. Min mor har i tillegg sosial angst å ville helst ikke at jeg skulle ha besøk. Hun ville heller ikke at jeg skulle gå på besøk fordi da måtte hun hilse på foreldrene. I tillegg var hun fattig og flau over hjemmet vårt, at andre hadde det finere. I tillegg ble jeg mobbet å hun la de fleste i klassen for hat både foreldre og barna. Noen av ungene var slemme, andre ting var småtterier men som min mor blåste opp å derfor kunne jeg ikke omgås de. Jeg kunne ikke ha med noen hjem fordi jeg var redd for at min mamma eksploderte, hun var mye sint også foran andre jevngamle. Mitt råd, inviter barnet hjem til dere 😊 Anonymous poster hash: dd967...c1a
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #5 Skrevet 31. desember 2014 Synes du jeg skal invitere med barna hjem når de sier at mitt barn ikke er velkomment hos dem og skjeller oss ut for utrolig rare ting? Datteren min vil ikke ha besøk av de, men da må jeg eventuelt tvinge henne... HI Anonymous poster hash: 775bb...97c
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #6 Skrevet 31. desember 2014 Synes du jeg skal invitere med barna hjem når de sier at mitt barn ikke er velkomment hos dem og skjeller oss ut for utrolig rare ting? Datteren min vil ikke ha besøk av de, men da må jeg eventuelt tvinge henne... HI Anonymous poster hash: 775bb...97c Vil ikke datteren din leke med henne pga foreldrene eller fordi hun og dette andre barnet ikke trives i lag? Er det pga det siste så kan du ikke tvinge dem sammen. Er det pga foreldrene er det noe annet. Anonymous poster hash: dd967...c1a
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #7 Skrevet 31. desember 2014 Jeg hadde tatt det opp med dem direkte, spesielt hvis de uansett har lagt dere for hat. Si rett ut at måten de håndterer ting på ødelegger for ungene deres, men dersom de vil roe seg ned litt er barna deres velkomne til dere når som helst. Det enkle er ofte det beste. Anonymous poster hash: 20877...b0d
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2014 #8 Skrevet 31. desember 2014 Synes du jeg skal invitere med barna hjem når de sier at mitt barn ikke er velkomment hos dem og skjeller oss ut for utrolig rare ting? Datteren min vil ikke ha besøk av de, men da må jeg eventuelt tvinge henne... HI Anonymous poster hash: 775bb...97c I hovedinnlegget skriver du at du ber datteren din ikke være der. Det er nok du som har medvirket til at din datter tar avstand fra de ungene. Og jeg hadde brydd meg lite med hva foreldrene sa. Anonymous poster hash: cfb87...ed2
Gjest Antarctica Skrevet 31. desember 2014 #9 Skrevet 31. desember 2014 Far kjefter, mor griner, men begge to vil de jo det beste for ungene. De er bare livredde, og det kommer til uttrykk på en fæl måte som ødelegger. HI, hvis du er bekymra for de ungene, så prøv en langsom tilnærming. Lat som om du er "enig" i den forstand at du er litt ydmyk. Send en hyggelig invitasjon til ett av barna (den som er mest lik ditt barn i alder, f eks) enten på sms eller på et kort. Ring foreldrene selv og bekreft invitasjonen, ring når barnet er kommet til dere og ring underveis og fortell at det går bra og at de leker fint. Følg ungen hjem og snakk med mor og far i døra. Avkreft all frykt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå