Gå til innhold

Noen 2015-bruder her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er nylig forlovet, og ønsker oss et bryllup allerede i juli. Men jeg er helt grønn på planlegging og bryllupsbudsjett. Noen her som vil dele sitt?

Vi skal kun ha et lite selskap med ca 20stk :)

Anonymous poster hash: 18822...266

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg håper å stå brud i september! Vi har planlagt ganske mye. Men alt avhenger av at mannen frir i kveld 😜

Så kryss fingrene for meg, så snakkes vi! 😃😃😃

Anonymous poster hash: dd3e3...059

Skrevet

Nei, men vi har 15 års bryllupsdag i 2015. Kanskje vi skulle ta en amerikansk en og fornxe løftene våre ;) hehe, neida.

Men for å være alvorlig, det første du må gjøre er å booke kirke og lokale. Veldig kjedelig å planlegge masse også er det ingen ledig kapasitet.

Anonymous poster hash: 3d971...1ba

Skrevet

Vi planlegger utenlandsbryllup i mai/juni 😃 budsjettet er foreløpig litt uklart, men det blir et lite bryllup med ca 30 gjester.

Veldig spennende dette, men mye å tenke på 😉

Anonymous poster hash: 2244e...2b1

Skrevet

Så gøy at vi er flere! Kanskje vi skal holde tråden oppe og dele litt underveis? Eneste vi har bestemt er dato, og ca hvem som skal komme ;) er vi allerede sent ute til å booke lokale tror dere? Synd å ende opp med et stusselig sted siden vi gifter oss så raskt.

Krysser fingrene for forlovelse ikveld, anonym nummer én 👍

Hi :)

Skrevet

Ja denne tråden må vi holde oppe :-) Vi sliter med å bestemme oss for Stockholm/København. Og dato kommer an på når det er ledig hos ambassaden. I Stokholm går det an å bli viet på evt herregård der bryllupet skal holdes, det høres veldig fint ut :-D Vanskelig å bestemme seg for lokale altså.

Skrevet

Jeg skal! Eller... VI skal.... 😉 I august. Ca 80 gjester. Vielse (Humanetisk) og selskap på samme sted, leid lokale. Mannen har regnet med at det vil koste ca 140 000. Jeg skal gjøre alt for å få det billigere...😊 Har bestilt fotograf, vigsler, lokale, frisør, ordnet toastmaster, så nå er det bare resten igjen... 😃

Anonymous poster hash: 84c42...1ca

Skrevet

Vi gifter oss 4 juli.

Budsjett på 45000 kr. Dette dekker alt.

Får mat og drikke av svigermor. Min mor kjøper kjole til meg. Total sum for mat med lokale,servering, bord dekking, lokale kommer på 24.000 ca.

Vi blir 30 ca.

Skal ha 2 brude piker. Som er datter og niese av oss. En sønn skal følge til meg til alter ( har ingen far ) siste barnet er 6 mnd da så lite han får gjort.

Vi bestilte lokale og kirke i september.

Anonymous poster hash: 4f4c6...8c6

Skrevet

Så flinke dere er da, merker at jeg stresser litt mtp at vi kun har 6mnd på oss. Vi skal helst ikke bruke mer enn 50000,-. Har ikke foreldre som skal betale noe for oss. Får håpe det er mulig :) vi blir som sagt ikke så mange da, maks 20stk, der 4 av de er barn.

Hvor mye må dere ut med for oppsett av hår og sminke? Har ikke lyst til å gjøre det selv, men vil ikke bruke en formue på den posten heller... :/

Hi

Skrevet

8c6, send meg gjerne pm hvis du kunne tenkt deg å dele litt inside-tips til meg. Vi gifter oss samme dag, og skal ha ca like stort bryllup og har samme budsjett. Hadde vært fint å høre litt mer om hvordan dere gjør det :) hi

Skrevet

Så flinke dere er da, merker at jeg stresser litt mtp at vi kun har 6mnd på oss. Vi skal helst ikke bruke mer enn 50000,-. Har ikke foreldre som skal betale noe for oss. Får håpe det er mulig :) vi blir som sagt ikke så mange da, maks 20stk, der 4 av de er barn.

Hvor mye må dere ut med for oppsett av hår og sminke? Har ikke lyst til å gjøre det selv, men vil ikke bruke en formue på den posten heller... :/

Hi

Venninne som setter opp håret. Sminke Gjør jeg selv.

Anonymous poster hash: 4f4c6...8c6

Skrevet

Jepp skal gifte oss 18 juli i kirka. Har booket kirka og plass for fest. Skal ha grilling og uformell blikjent dag dagen før på hjemgården til svigers. Blir 106 til middag og 120 til kaffen. Myyye å ordne i januar! Få ut invitasjoner og prøve brudekjole. Litt stresset jeg!

Anonymous poster hash: 19b38...00e

Skrevet

Har kjøpt bryllupsplanleggingsbok:) Veldig lurt. Skrevet opp hvem som skal bake hvilke kaker, blomster og forslag til pynt. Låner bil (tesla) av samboers forlover og tenkte å spørre en venninne om å ta bilder. Toastmaster er spurt og vi må spørre de som skal bistå med servering.

Musikken har vi ikke booket enda. Undersøkte et band og de skulle ha 18000kr:/ no way at vi bruker så mye på musikk.

Anonymous poster hash: 19b38...00e

Skrevet

Vi skal gifte oss i slutten av juli. Booket kirke og lokale rett etter frieriet (i fjor sommer) og har ordnet hvem som skal mage maten. Har avtalt hvem som skal være forlovere og toastmaster, og har sendt ut "sett av datoen"-kort, slik at de som blir invitert vet om det i god tid. Det blir 70-80 gjester, fra inn- og utland. Har begynt å få inn litt tilbud fra venner og familie som vil bake kaker. Har snakket med min faste frisørsalong om at de skal ordne håret, og regner med det blir sminking også der.

Invitsjoner, bordkort, blomster og alt sånn tar vi på våren, og der lar jeg mannen ta styringen. Han er ganske flink med kunstneriske ting og liker slikt, jeg er mer den pragmatiske og praktiske typen.

Kjole tar jeg også og ordner på vårparten. Ellers satser jeg på at alt ordner seg, jeg har faktisk et litt avslappet forhold til hele bryllupet.

Anonymous poster hash: ba6a9...55c

Skrevet

Her er drømmekjolen min: 

Men har dessverre ikke kropp til å gå med en sånn... ;-) Så får vel gjøre det beste utav det jeg har ;-)

Skrevet

Skrevet

Får ikke til å lime inn bilde... :-(

Skrevet

Jeg står brud nå 16 januar 😊

Anonymous poster hash: b5ad8...d5d

Skrevet

Åh! Her vil jeg være med! Vi gifter oss i juni. Har kirke, lokale og kjole klar, samt ca gjesteliste, invitasjonene skal ut nå i januar. Masse som gjenstår enda, men nå når julen er overstått skal alt fokus tilbake til bryllupet. Vi blir ca 40 stk og prøver å holde et rimelig lavt budsjettet ved å gjøre mye selv og ved hjelp av venner.

Anbefaler å lage profil på bryllupsvenner. Der finnes det budsjettverktøy og mye annet morsomt og nyttig :)

Skrevet

Har giftet meg, men tips for å spare penger:

Kjøp alkohol i Sverige eller andre land selv.

Avtal med nær familie angående baking

Se om det er noen flinke hobbybakere som kan lage bryllupskake

Kjøp brukt kjole eller fjorårets modell for å spare penger

Ordne hår og sminke sammen med venner

Kjenner du noen så kan de ordne blomster, pynt og bordkort

Invitasjoner kan bli mye billigere ved å lage selv eller sjekke nøye hva prisene er ulike steder - stor forskjell

Kjenner du en hobbyfotograf så sparer du mye, mange er flinke

Anonymous poster hash: 651c7...9a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...